Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Priser service e-Golf

Startet av Lars C. Krogenæs, onsdag 01. oktober 2014, klokken 12:41

« forrige - neste »

elektrolux

#15
Vi hadde nettopp e-Up inne på oppgradering av software og av ladeinntak. Regner med det at dette er all den service den trenger utenom vanlig vask, smøring av bremser og dørlåser og bytte av pollenfilter som vi uansett gjør selv.

Kostet oss ingenting. Neste "service" blir i forbindelse med neste EU kontroll. Den utvidet EU kontrollen er omtrent identisk med et serviceregime på en Elbil, bare mye rimeligere. Skal for ordens skyld spør om der er noen punkter som mangler utover EU punktene og be om en pris bare på disse.

Har for ordens skyld kjørt bil og MC i 36 år, og aldri betalt et verksted for rutinemessig service. ( med unntak av oljeskift med servicestempel på Mercen og til samme pris som oljen selv ville kostet meg. ) Regner jeg har spart hundretusener på å selv stelle de nærmere 100 MC og 100 bilene jeg etterhvert har eid. Har heller ikke opplevd at det har påvirket salgsprisen på kjøretøyene mine.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

HelectriC

Sitat fra: elektrolux på tirsdag 17. februar 2015, klokken 21:38
Vi hadde nettopp e-Up inne på oppgradering av software og av ladeinntak. Regner med det at dette er all den service den trenger utenom vanlig vask, smøring av bremser og dørlåser og bytte av pollenfilter som vi uansett gjør selv.

Kostet oss ingenting. Neste "service" blir i forbindelse med neste EU kontroll. Den utvidet EU kontrollen er omtrent identisk med et serviceregime på en Elbil, bare mye rimeligere. Skal for ordens skyld spør om der er noen punkter som mangler utover EU punktene og be om en pris bare på disse.

Har for ordens skyld kjørt bil og MC i 36 år, og aldri betalt et verksted for rutinemessig service. ( med unntak av oljeskift med servicestempel på Mercen og til samme pris som oljen selv ville kostet meg. ) Regner jeg har spart hundretusener på å selv stelle de nærmere 100 MC og 100 bilene jeg etterhvert har eid. Har heller ikke opplevd at det har påvirket salgsprisen på kjøretøyene mine.

nå er det ikke alle som har samme mekanikerevner eller mulighet til verksted/garasje. for meg hadde det vært utenkelig å skifte olje, masse søl og skitt på klær, nææ, det får noen som vet hva de driver med gjøre for meg på samme linje som at jeg synes det er dritkjedelig å vaske og har vaskedame.
ioniq 5

elektrolux

Sitat fra: HelectriC på onsdag 18. februar 2015, klokken 08:47
for meg hadde det vært utenkelig å skifte olje, masse søl og skitt på klær, nææ, det får noen som vet hva de driver med gjøre for meg på samme linje som at jeg synes det er dritkjedelig å vaske og har vaskedame.

Med moderat inntekt, men stor livsglede har jeg nærmest vært nødt til å bli skitten under neglene. Men alt dette har gitt meg i form av gleden ved å vite at en er selvhjulpen, alle menneskene jeg har truffet i mange land som deler interessen for gamle biler, MC og elektro, er ubetalelig. Vi har grunnet Lancia Delta kjøp i Trieste opplevt å bo i Venesia; Grunnet Marcos kjørt på Nurburgs ring, Grunnet MC kjørt ørkenrally, og kommet hjem brun og livsglad og truffet værdens beste kone. Og omtrent aldri kjedet med hverken hjemme eller på jobb.

Men forstår at mange ikke kan eller vil ha det slik. Syntes likevel det er viktig å misjonere for alternativ til stasjonsvogn med servicehefte, 3 ukers ferie i Danmark og 8-16 jobb.

Spesielt i dagens situasjon med så godt som vedlikeholdsfrie biler og utvidet EU kontroll kan alle som vil spare mange tusen på litt kreativitet. Penger en bruke på mye bedre formål enn frykten for driftstans og redusert verdi ved gjensalg. Begge deler er etter mine erfaringer et ikke problem.

 
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Ohm

Hvis man har god tid, så kan man jo ta servicen i Sverige, før var det omtrent halv pris på VW i hvert fall. Jeg har tatt mange servicer i Sunne. Men de siste årene har jeg prutet med litt verkstedet her i Norge, det er gitt billigere servicer og da ikke lønnsomt å reise til Sverige. Utover det, så må nok bilbransjen finne på noe lurt her, hvis det blir mange elbiler. For før eller siden vil folk se at man faktisk ikke trenger å gjøre noe særlig, og da vil man nok ikke betale 2-3 tusen for at de kobler opp en PC, sjekker dekkmønster og bremser. Alt dette på 30 minutter. Blir høy timepris. Eller så kan man si at man betaler for garantien da.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

4Matic Fanatic

Når prisen er 1500-2000kr hver 2år/30.000km skjønner jeg ikke noen engang vurderer å kjøre til Sverige, medmindre man bor på grensen.
I denne prisen ligger tross alt en total sjekk av bilen samt pollenfilter - det som vel kommer i tillegg til dette er bytte av bremsevæske annenhver service eller noe sånt - som gjør denne noe dyrere?

Bremseklossene bør vel omtrent vare evig på disse bilene, de er jo knapt i bruk - og hva er det da av 'slitedeler' Møller kan komme opp med i forbindelse med service?
Alt av hjuloppheng og bevegelige deler må vel dekkes av garantien de første 5år/100.000km?

nilskt

Rust på bremseskiver bak kanskje? og det medfører som oftest også nye klosser.
Nightblue e-Golf med varmepumpe siden 14. januar

e-Kvaase

Sitat fra: nilskt på onsdag 04. mars 2015, klokken 20:59
Rust på bremseskiver bak kanskje? og det medfører som oftest også nye klosser.

NB! Viktig å bruke bremsene regelmessig for å forebygge rust på skivene. Noen kraftige oppbremsinger gjør susen :-)

4Matic Fanatic

Sitat fra: e-Kvaase på tirsdag 17. mars 2015, klokken 20:24
NB! Viktig å bruke bremsene regelmessig for å forebygge rust på skivene. Noen kraftige oppbremsinger gjør susen
Har aldri slitt med rust på bremseskivene og det virker ikke som det blir et problem her heller.
Gummiregninga for drivhjulene blir nok en større utfordring.  :-)

e-Kvaase

Sitat fra: 4Matic Fanatic på torsdag 19. mars 2015, klokken 05:55
Sitat fra: e-Kvaase på tirsdag 17. mars 2015, klokken 20:24
NB! Viktig å bruke bremsene regelmessig for å forebygge rust på skivene. Noen kraftige oppbremsinger gjør susen
Har aldri slitt med rust på bremseskivene og det virker ikke som det blir et problem her heller.
Gummiregninga for drivhjulene blir nok en større utfordring.  :-)

Dette er nok noe som kommer litt snikende etterhvert...
Har akkurat byttet skiver og klosser bak på en 4 år gammel Mitsubishi Colt.
Når bilen ruller 7000 km i året, og bremsen knapt brukes blir erfaringsmessig dette et problem over tid.
Prøvde å pusse ned de gamle skivene, men det holdt ikke når Møller skulle vurdere bilen, så de måtte byttes før innlevering av bilen. Merket også at med nye klosser og skiver, ble det en helt annen bremseeffekt.

4Matic Fanatic

Sitat fra: e-Kvaase på torsdag 19. mars 2015, klokken 08:41
...Når bilen ruller 7000 km i året, og bremsen knapt brukes...
Når bilen ruller 7000 i året blir det noe annet ja, da står den jo mest parkert..   :-)
Jeg kjører ganske nøyaktig 50 mil i uka på Golf'en, har passert 4100km og i dag er det to måneder siden jeg hentet den ut.

olegregert

Jeg er ikke helt enig i konklusjonen. Detr kommer major service hvert partall år og minor service oddetall år.  Beløpene vil være ulike avhengig av hvilket sted du er i Norge

De større byene vil kanskje være dyrere enn Elverum ogandre mindre steder. Beløpene er jo ikke høye under noen omstendigheter

gamer73

overaskende billig service må jeg si:)

Min første service på min nye mazda var på minst 5000kr mener jeg å huske...og det var etter bare ett år

e-curious

Har litt inntrykk av at prisen på service/vedlikehold vil komme på ca 3000 pr år i snitt fra og med 2.året.  Stemmer dette?

Einride

Sitat fra: gamer73 på onsdag 03. juni 2015, klokken 09:33
Min første service på min nye mazda var på minst 5000kr mener jeg å huske...og det var etter bare ett år

5000?! Eg betalte 3300 kr for service på min 2013 Mazda 6 i vinter og då skifta dei til vinterdekk for meg òg.

e-curious

Har hørt at servicer på fks. ny Mazda 3 ligger på ca 5000 pr år i Stavanger-Sandnes-Haugesund.  Hvor tok du servicen?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA