Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Priser service e-Golf

Startet av Lars C. Krogenæs, onsdag 01. oktober 2014, klokken 12:41

« forrige - neste »

Andreas.

Da var første service unnagjort. Kr 3057,-

Litt dyrt iforhold til andre jeg har lest om her på forumet.
Jeg gjennomførte service på Møller Ryen.

Hatt bilen i 9 måneder og kjørt 30 000km.

Kjempe fornøyd med bilen, og syntes helt klart det er verdt å ta service på disse bilene selv om man kanskje syntes man betaler mye for lite.

Hilsen Førnøyd E-Golf eier.
Andreas J Nilsen

np

Samme som Andreas, men 3099,- Justerte også lys på min. (Og fikset aircondition via software, men det var garanti.) I overkant dyrt, ja.
NP

VW e-Golf (2016-)  Tesla Model X 100D (2018-)  VW e-Golf (2019-)
Tesla Model 3 (Avbestilt)  Tesla Model Y (Avbestilt)  Model X LR (Bestilt - levering i 2023 :()

carboncarstenDK

Tag et par dage i Danmark og lad 'besparelsen på service betale for opholdet ;-)

CC

tutti

#63
Tid/km service, inspeksjon - 2 147,43 hos Møller på Ski :)

Skifte støv-/pollenfilter 558,88 :)

Ingen tillegg for å justere lys.

Chivas

Sitat fra: timingbeltkiller på torsdag 28. april 2016, klokken 20:14
Bremseveske trekker til seg vann fra lufta uavhengig av hvor mye eller lite bremsene faktisk brukes. Skifte hvert annet år brukes av de fleste bilfabrikantene.

Tross alt koster skiftet en bagatell av de følgene du kan risikere dersom
du venter for lenge med å skifte og får bremsesvikt.
Hører stadig om dette med bremsevæske. Og ja, jeg er klar over at bremsevæske kan koke osv, men dette vil jeg primært tenke er et problem på vestlandsveier med campingvogn bakpå og noe som jeg tenker aldri kommer til å være aktuelt med en e-golf.
Selv har jeg ikke e-golf - riktig enda, men jeg har faktisk tilgode med mine 25 år+ som bileier, å skifte bremsevæske. Dieseldyret jeg har nå, har jeg hatt i 7 år uten å skifte bremsevæske - og ikke aner jeg om det har blitt gjort på den tidligere heller :)

Chivas

Sitat fra: Askøy på fredag 06. mai 2016, klokken 10:48
Min bil har akkurat passert 30.000km, og siden servicen er bortkastet (sjekke mønsterdybde, fylle spylerveske, etc) så hopper jeg naturligvis over denne.
Det jeg lurer på er hvordan man får vekk meldingen om service som kommer opp i displayet.

Noen som vet?
Kan ikke se at du noengang fikk svar på det du spurte om. Mulig det er samme som på e-up:

- Hold inne 0,0 knappen og sett på tenning.
- Bekreft resett av serviceindikatoren.

- Husk å signere serviceboken

gamer73

MÅ man ikke følge servicen om man vil at garantien skal gjelde?

Chivas

Sitat fra: gamer73 på tirsdag 23. august 2016, klokken 13:36
MÅ man ikke følge servicen om man vil at garantien skal gjelde?
Tror ikke man MÅ, men hvis en feil utelukkende skyldes manglende service, ryker nok garantien.

Så da er det vel bare å tenke seg selv hvilke feil som kan oppstå hvis man ikke sparker litt i dekkene, eller tar seg en kaffe i førersetet i ny og ne ;) 

gamer73

Sitat fra: Chivas på fredag 26. august 2016, klokken 08:36
Sitat fra: gamer73 på tirsdag 23. august 2016, klokken 13:36
MÅ man ikke følge servicen om man vil at garantien skal gjelde?
Tror ikke man MÅ, men hvis en feil utelukkende skyldes manglende service, ryker nok garantien.

Så da er det vel bare å tenke seg selv hvilke feil som kan oppstå hvis man ikke sparker litt i dekkene, eller tar seg en kaffe i førersetet i ny og ne ;)

ja nei er det noe jeg ALDRI tørr å kødde med så er det garanti!

stein84

Første service (30 000) bestill Møller Trondheim. Ca 2200,-. Bytter filter selv

Chivas

Sitat fra: gamer73 på tirsdag 30. august 2016, klokken 08:51


ja nei er det noe jeg ALDRI tørr å kødde med så er det garanti!

Ja, de fleste tør ikke annet enn å følge servicer - bare for å oppdage at de kke var verdt noenting når det først dukker opp noe. Og her er dessverre vw i en særstilling

dso

Jeg har nå gjennomført 60000 km service. Servicen kostet 3800,- inkl skifte av pollenfilter. I denne servicen er det anført en utvidet inspeksjon, som kostet 1012,-. Jeg er usikker på hva denne utvidede servicen er da jeg pga reise ikke har sett servicepapirene ennå, men jeg antar det er skifte av bremsevæske etter to år.

Tullebukk1

Samme som mange andre her.

Førstegangsservice 2 år:
Service      2290,-
Pollenfilter   549,-
Justere lys  271,-

sum 3111,-
eGolf  (Pussywagon)
Model X (Fleskekjerra)

np

Justerer de faktisk lys, eller er dette noe de bare setter på for å få inn mer cash? Hvis alle må justere lys, burde det vel ikke være noe man betaler ekstra for, men være inkludert i servicen?
NP

VW e-Golf (2016-)  Tesla Model X 100D (2018-)  VW e-Golf (2019-)
Tesla Model 3 (Avbestilt)  Tesla Model Y (Avbestilt)  Model X LR (Bestilt - levering i 2023 :()

Hideyowife

Denne tråden liker jeg. Møller Tønsberg tok 2500kr for første service og ville nesten ikke fortelle hva de gjorde engang. Fint lite med andre ord. Når jeg ser priser andre her får på 60k service, som jeg snart må ta, skal jeg presse de på pris evt bruke ett annet Møller verksted på Østlandet :)
Tesla Model 3 SR+ 2021
Tesla Model Y LR 2023

Hall of fame:
Seat Mii 2020 - Solgt
BMW i3 94ah 2017 - Solgt
Nissan Leaf SL 2015 - Solgt
MB B-Klasse EV 2016 - Solgt
e-Golf 2015 - Solgt
-------------------------------------
All in with EV since 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA