Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Priser service e-Golf

Startet av Lars C. Krogenæs, onsdag 01. oktober 2014, klokken 12:41

« forrige - neste »

Dexter


gamer73

la meg si det slik....jeg tror jeg lettere klarer å bytte olje på en bil enn å si med hånden på hjertet at jeg har godkjent alle punktene....

Det er snakk om at kvalifisert personell sjekker punktene og dermed har man også garanti på det. Det følger INGEN garanti om jeg kommer bort til en av dere å går gjennom punktene og sier alt er ok.

en vurdering av fagfolk koster penger uansett om dem løfter en spade/hammer/skiftenøkkel...eller bare bruker øynene sine. Det er sånn det er og det er sånn alltid bør være syntes jeg:)

sybo

Fikk mun bil 1 sept, og den er nå kjørt rett over 13k. Fikk nå melding i display om oljeservice. (HEHE)
Inne på Gumpens Auto i Kristiansand, og der fikk jeg beskjed om 2700 på denne servicen. Inkl pollenfilter.
Minner fyren på 3 års gratis service og da så han det på skjermen HEHE.

Det er en helt annen pris en selgeren gav meg på 1 års service som skulle være 1500 isj sa han.

Men etter 13k så synes jeg 2700.- for service er ganske rått. Ikke noe hyggelig pris det.

El-folkevogn

Eg har også fått melding om oljeskift i display på eGolf. Melding kom på 13000 med "nedtelling" til oljeskift på 15000. Sidan eg bur eit stykke unna, ringde eg forhandler/merkeverkstad. Fekk beskjed om serviceintervallet måtte omprogrammerast. Kunne "svinge innom" verkstaden ein gong eg hadde anna erend i Førde, for å endre intervall. Passerer snart 15000 (bil ny medio august-15), og tenkte å sjå om det kjem andre meldingar ved passering av intervall. Nokon som har 0-stilt intervall sjølv, feks same metode som e-Up??
e-Golf aug.2015
Sharan 4Motion 2006
X-Trail 2003

Callah

Forhåpentligvis kan vi holde oss til prisen de forskjellige forhandlerne valgte å si ja til

Gumpens Auto: 2000 , - Inklusivt arb, deler og MVA

Møller bil Sandnes: 2200 , - Inklusivt arb, deler og MVA

Møller bil Forus: ca 2600 , - Inklusivt arb, deler og MVA

Må si meg svært misfornøyd med service tilbudet og folkene som leverte dette på Forus... De nektet å gå ned i pris og tviholdt på at dette var den faktiske kostnaden "pga" arbeidstimer osv....

Sirup

Min bil nærmer seg 30000km i disse dager, og jeg tenkte å bestille service på Møller.

Etter å ha lest gjennom servicepunktene på skjemaet som "dso" postet her i tråden, fikk jeg meg en god latter. Betale for service på e-Golf er fullstendig bortkastet, kan like gjerne spyle pengene ned i do.


Kjøper meg kupe/pollenfilter på nærmeste rekvisitabutikk og skifter det selv. Å skifte det tar totalt under 1. minutt.
VW e-Golf
Tesla Model X75

Råde

Hylende morsomt, ja. Eneste du går glipp av er mobilitetsgaranti. Og så må man jo huske bremsevæsken etter hvert.
e-Golf | X75D

sybo

jeg hadde bilen min inne i dag etter 15k og oljeservice melding. beskjeden var at dette var feil. det skal ikke noe service nå. de oppdaterte softwaren slik at det ikke vises lengre.

Stikkkontakt

Møller Nesttun 2 år/30000 km neste mandag. 2295,21 kr.

Bigisland

Hei

Må man ta service på merkeverksted for å oppretthalde garantien?

sfinxern

Sitat fra: Henriko2 på torsdag 22. januar 2015, klokken 09:43
Bremsevæskeservice koster 830kr som da har 36mnd intervall fra reg dato. Deretter 24 mnd intervall

Bytte bremsevæske hvert 2. år? Jøss, det hørtes voldsomt ut. Hva er grunnen til at man må bytte så hyppig?
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

timingbeltkiller

Bremseveske trekker til seg vann fra lufta uavhengig av hvor mye eller lite bremsene faktisk brukes. Skifte hvert annet år brukes av de fleste bilfabrikantene.

Tross alt koster skiftet en bagatell av de følgene du kan risikere dersom
du venter for lenge med å skifte og får bremsesvikt.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

carboncarstenDK

Hej Forum

Var til service med bilen i fredags og pris for service var:
Service 1217,25 kr.
Diverse 85 kr.
Miljø 60 kr.

I alt for service er inkl. moms 1363,33 kr. VW København

CC

Sirup

#58
Min bil har akkurat passert 30.000km, og siden servicen er bortkastet (sjekke mønsterdybde, fylle spylerveske, etc) så hopper jeg naturligvis over denne.
Det jeg lurer på er hvordan man får vekk meldingen om service som kommer opp i displayet.

Noen som vet?
VW e-Golf
Tesla Model X75

torlie

Sitat fra: Askøy på fredag 06. mai 2016, klokken 10:48
Min bil har akkurat passert 30.000km, og siden servicen er bortkastet (sjekke mønsterdybde, fylle spylerveske, etc) så hopper jeg naturligvis over denne.
Det jeg lurer på er hvordan man får vekk meldingen om service som kommer opp i displayet.

Noen som vet?

Dersom du på senere tidspunkt (innen garantitiden på 5 år) får noen feil på bilen, og har unnlatt service kan forhandler nekte å reparere den på garanti dersom de mener feilen har en sammeheng med manglende service.

Servicehefte er også et pluss mtp videresalg. Jeg hadde hvertfall styrt unna et nyere bil uten servicehefte og heller kjøpt en annen.

2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA