Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Priser service i3

Startet av Lars C. Krogenæs, onsdag 01. oktober 2014, klokken 12:39

« forrige - neste »

pberg

Det er vel ingen som har hatt bilen i to år enda...  :)
BMW i4 M50
BMW i3
BMW M3 3.0

Klykken

Men mulig noen holder på å nærme seg 30000km (hvis det er riktig intervall?) :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

snakkis

Sitat fra: Klykken på fredag 08. mai 2015, klokken 08:14
Men mulig noen holder på å nærme seg 30000km (hvis det er riktig intervall?) :)
Jeg har passert 31700km og servicebehov rapporteres fortsatt til 2 år i appen.

LMOR

Det er ikke noe fast intervall. Det er Condition Based Service - CBS.
Der er dermed datoen som gjelder, frem til bilen finner ut at den trenger service før. På F10 en ble det etter hvert service besøk rett etter hverandre, siden vi som har service avtale ikke får bytte ting før bilen gir beskjed. Selv om det bare er et par måneder i mellom  :)
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Rabiat22

Sitat fra: LMOR på fredag 08. mai 2015, klokken 09:05
Det er ikke noe fast intervall. Det er Condition Based Service - CBS.
Der er dermed datoen som gjelder, frem til bilen finner ut at den trenger service før. På F10 en ble det etter hvert service besøk rett etter hverandre, siden vi som har service avtale ikke får bytte ting før bilen gir beskjed. Selv om det bare er et par måneder i mellom  :)

Fikk prisene på service. Eg skjønner ikke prishoppet opp til +
5år/60k km 4518,- og + er 13759,-

Klykken

Skjønner såpass at du har fått opplyst at det koster 4518kr for 5år eller 60.000km, men hva betyr +?
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Rabiat22

Service Pluss. Det betyr at alle slitedeler er også inkludert. Bremser og visker og div...

Jan-Børre Olsen

Du skjønner ikke at prishoppet til + som innebærer bremser rundt om ++ koster mye mer enn en enkel "sparke i hjulene" service?
2023 Nissan Ariya Evolve e-4orce

Klykken

Sitat fra: Rabiat22 på tirsdag 09. juni 2015, klokken 13:22
Service Pluss. Det betyr at alle slitedeler er også inkludert. Bremser og visker og div...
Aha, da skjønner jeg. Hva innebærer "vanlig service" da, mon tro? Kan ikke være rare greiene..
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Rabiat22

Sitat fra: smaug01 på tirsdag 09. juni 2015, klokken 14:58
Du skjønner ikke at prishoppet til + som innebærer bremser rundt om ++ koster mye mer enn en enkel "sparke i hjulene" service?

Sett i sammenheng med vanlig fosilt dreven motor. Der alle tilhørende poster olje, plugger, dyser, filter og en bråte med slite deler.
Så er prisen på Plus meget høy.
Da er spørsmålet: Hva koster så mye? det er jo små bremseskiver? det er små dempere(lett bil)

Rabiat22

Sitat fra: Klykken på tirsdag 09. juni 2015, klokken 16:00
Sitat fra: Rabiat22 på tirsdag 09. juni 2015, klokken 13:22
Service Pluss. Det betyr at alle slitedeler er også inkludert. Bremser og visker og div...
Aha, da skjønner jeg. Hva innebærer "vanlig service" da, mon tro? Kan ikke være rare greiene..

Eg og lurer på det, 9000,- det er da litt :) i tillegg. det blir noen skiver av det :)

LMOR

Slik jeg har forstått det, regner de med at bremser og bremseklosser slites fortere på i3 enn en fossilbil. Det er hovedgrunnen. Jeg reagerte også på dette.  Jeg måtte bytte av komplett sett på en annen BMW etter ca 3 år. Det kostet 12 000.-, og når en vet at dette slites mer på vestlandet enn andre tørrere steder, så syntes jeg valget var enkelt.
Men husk at du når som helst kan "oppgradere" til +, så da kan en eventuelt vente til bilen gir beskjed. Men du må oppgradere FØR du leverer bilen inn. Hos meg indikerte bilen 2 bremseklosser, men alle 4 skivene og alle 4 klossene måtte byttes  >:(
Godt jeg hadde +  ;)
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Rabiat22

Sitat fra: LMOR på tirsdag 09. juni 2015, klokken 17:08
Slik jeg har forstått det, regner de med at bremser og bremseklosser slites fortere på i3 enn en fossilbil. Det er hovedgrunnen. Jeg reagerte også på dette.  Jeg måtte bytte av komplett sett på en annen BMW etter ca 3 år. Det kostet 12 000.-, og når en vet at dette slites mer på vestlandet enn andre tørrere steder, så syntes jeg valget var enkelt.
Men husk at du når som helst kan "oppgradere" til +, så da kan en eventuelt vente til bilen gir beskjed. Men du må oppgradere FØR du leverer bilen inn. Hos meg indikerte bilen 2 bremseklosser, men alle 4 skivene og alle 4 klossene måtte byttes  >:(
Godt jeg hadde +  ;)

Men du at + er en god deal da?

LMOR

Sitat fra: Rabiat22 på tirsdag 09. juni 2015, klokken 19:04
Sitat fra: LMOR på tirsdag 09. juni 2015, klokken 17:08
Slik jeg har forstått det, regner de med at bremser og bremseklosser slites fortere på i3 enn en fossilbil. Det er hovedgrunnen. Jeg reagerte også på dette.  Jeg måtte bytte av komplett sett på en annen BMW etter ca 3 år. Det kostet 12 000.-, og når en vet at dette slites mer på vestlandet enn andre tørrere steder, så syntes jeg valget var enkelt.
Men husk at du når som helst kan "oppgradere" til +, så da kan en eventuelt vente til bilen gir beskjed. Men du må oppgradere FØR du leverer bilen inn. Hos meg indikerte bilen 2 bremseklosser, men alle 4 skivene og alle 4 klossene måtte byttes  >:(
Godt jeg hadde +  ;)
Men du at + er en god deal da?
Statistisk sett så skal en spare 40% på en slik avtale. Noen av oss kommer til å spare mer, og andre mindre. Men det er vel lite sannsynlig at ikke alle bremseklosser og skiver må byttes 1 gang i løpet av 5 år?
Avtalen følger bilen hvis du selger den.
Jeg er ikke ansvarlig for feil valg her, men jeg har allerede kjøpt og betalt + avtalen
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Rabiat22

Sitat fra: LMOR på tirsdag 09. juni 2015, klokken 19:38
Sitat fra: Rabiat22 på tirsdag 09. juni 2015, klokken 19:04
Sitat fra: LMOR på tirsdag 09. juni 2015, klokken 17:08
Slik jeg har forstått det, regner de med at bremser og bremseklosser slites fortere på i3 enn en fossilbil. Det er hovedgrunnen. Jeg reagerte også på dette.  Jeg måtte bytte av komplett sett på en annen BMW etter ca 3 år. Det kostet 12 000.-, og når en vet at dette slites mer på vestlandet enn andre tørrere steder, så syntes jeg valget var enkelt.
Men husk at du når som helst kan "oppgradere" til +, så da kan en eventuelt vente til bilen gir beskjed. Men du må oppgradere FØR du leverer bilen inn. Hos meg indikerte bilen 2 bremseklosser, men alle 4 skivene og alle 4 klossene måtte byttes  >:(
Godt jeg hadde +  ;)
Men du at + er en god deal da?
Statistisk sett så skal en spare 40% på en slik avtale. Noen av oss kommer til å spare mer, og andre mindre. Men det er vel lite sannsynlig at ikke alle bremseklosser og skiver må byttes 1 gang i løpet av 5 år?
Avtalen følger bilen hvis du selger den.
Jeg er ikke ansvarlig for feil valg her, men jeg har allerede kjøpt og betalt + avtalen

Vell svart :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA