Hvilken forhandler Frode?
Her er tilbudet jeg fikk fra Bavaria/Stavanger:
"Serviceavtale 5år/60 000km er ingen problem å få med. Prisen på serviceavtalen er 4723,-. Dette dekker ikke dekkslitasje, vindusslitasje og bremser. Kun selve servicene som bilen skal ha."
Sulland Trondheim, men fakturaen kommer fra BMW Norge. Jeg fikk også oppgitt en høyere pris og ble positivt overrasket, men måtte sjekke for sikkerhets skyld med forhandler om fakturaen stemte. Jeg bestilte serviceavtale samtidig med bilen og fikk fakturaen ca 14 dager etter overlevering. Jeg tenkte kanskje det var litt billigere enn oppgitt pga godskrevne renter el, fikk ikke noen forklaring.
Interessant, jeg kuttet litt i mailen for å spare plass, hele mailen lyder:
"Serviceavtale 5år/60 000km er ingen problem å få med. Jeg kan dessverre ikke legge dette inn i kontrakten, da det er vi som selger den avtalen og ikke BMW Norge som får pengene for i3èn. Prisen på serviceavtalen er 4723,-. Dette dekker ikke dekkslitasje, vindusslitasje og bremser. Kun selve servicene som bilen skal ha."
Jeg ville også kjøpe servicen samtidig med bilen, men fikk omtrent ikke lov, da han sa at det var bedre å vente med det til den skulle inn, og de garanterte samme pris i fremtiden (indeksregulert), og momsfritaket gjaldt ikke for servicepakken. Kan være en rentegodskriving, men ~15% rabatt på kjøp nå ift om ett år var jo mye da...
Nå er det ingen big deal dette, uansett syns jeg serviceprisen er meget bra sammenlignet med det de skulle ha for Leafen.