Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Skrytebilder

Startet av Råde, tirsdag 19. august 2014, klokken 21:57

« forrige - neste »

Råde

Felgene (Santiago 18" replica) kostet 4900 inkl frakt. Toll 900 fakturert DHL. Dekkene jeg har valgt er goodyear efficientgrip performance 225/40-18, hvilket mange andre også har valgt pga lav rullemotstand og lite støy.

Replica er intet problem. De passer direkte på bilen med originale bolter. Eneste problem er at man må kjøpe 4 nye hvis et blir ødelagt.
e-Golf | X75D

Vuninho

Hvordan er kvaliteten på replica ift orginale? Betyr det at de lettere blir ødelagt ellerno?

Råde

Tror ikke det. Synes kvaliteten på disse er bra. Men hvis du kjøper originale så er det lettere å gå til forhandler og klage. Imidlertid kan du kjøpe mange sett replika for prisen av ett originalsett (som koster rundt 30.000...).
e-Golf | X75D

Vuninho

Sitat fra: Råde på lørdag 15. august 2015, klokken 19:29
Tror ikke det. Synes kvaliteten på disse er bra. Men hvis du kjøper originale så er det lettere å gå til forhandler og klage. Imidlertid kan du kjøpe mange sett replika for prisen av ett originalsett (som koster rundt 30.000...).

Takker, da blir det nok replica på deep metallic black :)

mihkku

En på jobben kjøpte seg replica felger. Ser helt ok ut, men etter å ha jobbet i bilbransjen så er jeg alltid skeptisk. Husker en kom innom med sine felger da de aldri ble bra nok balansert på dekk og det var jo ikke så vanskelig å skjønne hvorfor da felgene så ut som egg i dekkmaskinen :p Trur det er litt hipp som happ med kvalitet, er jo spørs på de som lager det.

Gordon Retriever

Sitat fra: hottentott33 på tirsdag 11. august 2015, klokken 19:39
en trenger noen bilder av biler med 16 toms felger uten senk og sideskjørt også ::)

Misforstå meg ikke, jeg er helt enig, men jeg tviler faktisk på at slike bilder er lov i denne tråden. :(

Lefsegokk

Da begynner jeg å nærme meg målet med bilen, og kan derfor legge ut bilde. Har hatt den siden mars, men jeg ville få riktig look først. Ganske fornøyd ble jeg også. Det er forresten plastidip som er sprayet på. Ikke folie.

iGolf

Sitat fra: Lefsegokk på mandag 17. august 2015, klokken 00:37
Da begynner jeg å nærme meg målet med bilen, og kan derfor legge ut bilde. Har hatt den siden mars, men jeg ville få riktig look først. Ganske fornøyd ble jeg også. Det er forresten plastidip som er sprayet på. Ikke folie.

Det var veldig fint :D

PokerFjes

veldig pent! Hvor mange lag sprayet du?
2016 VW e-Golf; VP, Limestone Grey - http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23094.0.html
2000 VW Caravelle 2.5 TDI Syncro
1994 Toyota Landcruiser VX 4.2TD

Lefsegokk

Sitat fra: PokerFjes på mandag 17. august 2015, klokken 09:49
veldig pent! Hvor mange lag sprayet du?
Takker og bukker! Det er 9-10 lag, og det er gjort av en proff. Jeg ville ikke kødde det til.

PokerFjes

Sitat fra: Lefsegokk på mandag 17. august 2015, klokken 14:58
Sitat fra: PokerFjes på mandag 17. august 2015, klokken 09:49
veldig pent! Hvor mange lag sprayet du?
Takker og bukker! Det er 9-10 lag, og det er gjort av en proff. Jeg ville ikke kødde det til.
Såpass ja :). Det er vel 4-5 lag som anbefales. Hvor fikk du dette gjort og hva kostet herligheten?
2016 VW e-Golf; VP, Limestone Grey - http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23094.0.html
2000 VW Caravelle 2.5 TDI Syncro
1994 Toyota Landcruiser VX 4.2TD

Lefsegokk

Sitat fra: PokerFjes på mandag 17. august 2015, klokken 15:01
Sitat fra: Lefsegokk på mandag 17. august 2015, klokken 14:58
Sitat fra: PokerFjes på mandag 17. august 2015, klokken 09:49
veldig pent! Hvor mange lag sprayet du?
Takker og bukker! Det er 9-10 lag, og det er gjort av en proff. Jeg ville ikke kødde det til.
Såpass ja :). Det er vel 4-5 lag som anbefales. Hvor fikk du dette gjort og hva kostet herligheten?
Jeg fikk det hele forklart av han som gjorde det. Tror det het drammen car dip. Det kosta 12.500. Grunnen til at han kjører dobbelt så mange lag er at han bruker en annen teknikk, visstnok. Det er jo forskjell på å bruke utynnet plasti dip fra sprayboks og dyse med tynnet plasti dip. Det hadde noe med finishen å gjøre.

Det er jo fresht å velge custom farge, men jeg har hørt at dette er det eneste som stopper småsteinsprut. Jeg har ikke lyst på en bil som er full av hull om 5-6 år.

PokerFjes

Sitat fra: Lefsegokk på mandag 17. august 2015, klokken 15:42
Sitat fra: PokerFjes på mandag 17. august 2015, klokken 15:01
Sitat fra: Lefsegokk på mandag 17. august 2015, klokken 14:58
Sitat fra: PokerFjes på mandag 17. august 2015, klokken 09:49
veldig pent! Hvor mange lag sprayet du?
Takker og bukker! Det er 9-10 lag, og det er gjort av en proff. Jeg ville ikke kødde det til.
Såpass ja :). Det er vel 4-5 lag som anbefales. Hvor fikk du dette gjort og hva kostet herligheten?
Jeg fikk det hele forklart av han som gjorde det. Tror det het drammen car dip. Det kosta 12.500. Grunnen til at han kjører dobbelt så mange lag er at han bruker en annen teknikk, visstnok. Det er jo forskjell på å bruke utynnet plasti dip fra sprayboks og dyse med tynnet plasti dip. Det hadde noe med finishen å gjøre.

Det er jo fresht å velge custom farge, men jeg har hørt at dette er det eneste som stopper småsteinsprut. Jeg har ikke lyst på en bil som er full av hull om 5-6 år.
Nå er vel dippen på spraybox allerede tynnet sammenlignet med det man kjøper i store kvanta, men skikkelig sprøyte er en nødvendighet for bra finish. 
Har du fått noen garantier på holdbarhet? Hva skjer dersom det går hull på dippen? Reparerer han, og i såfall hva koster det?
Synes absolutt ikke prisen er ille for så mange lag. Vil tippe kostnaden på dipp er godt over 1/3 av prisen.
2016 VW e-Golf; VP, Limestone Grey - http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23094.0.html
2000 VW Caravelle 2.5 TDI Syncro
1994 Toyota Landcruiser VX 4.2TD

Lefsegokk

Han sa han gjerne solgte meg kun dipp. Det hadde kostet 3000 uten utstyr. Det er 5 år garanti på selve produktet, men 1 år garanti på jobben. Jeg er forsåvidt eksepsjonelt fornøyd med hvordan de behandler kundene sine.

mihkku

Liten shoot før man kjørte hjem fra jobb :)


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA