Ekstrautstyrstråden

Startet av Gordon Retriever, mandag 11. august 2014, klokken 17:37

« forrige - neste »

Sidewinder

Er det noen som har hørt forskjellen i orginal anlegg og dynaudio og kanskje kan komme med noen betraktninger?

Råde

Sitat fra: Sidewinder på mandag 01. desember 2014, klokken 17:14
Er det noen som har hørt forskjellen i orginal anlegg og dynaudio og kanskje kan komme med noen betraktninger?
Jepp. Ikke noe å lure på... Virkelig! (Hvis du liker lyd, da)
e-Golf | X75D

Råde

Sitat fra: Gordon Retriever på søndag 30. november 2014, klokken 23:52
Et spørsmål til dere som har fjernlysassistent: Er dere fornøyde?

Prisen for assistenten er ikke akkurat avskrekkende, men det er likevel greit å styre utenom utstyr man ikke liker. Tidligere erfaringer med av/på-assistenter som den i e-Golf har etterlatt et inntrykk av at de ofte er litt overivrige etter å blende ned.
Tror det bare er tull. Mye enklere å ordne det selv og bare irriterende å vente på elektronikken.

Jeg hadde den ubetingede gleden å kjøre fra syddanmark her en natt med dynamisk lysassistent på xenon. Det er Guds gave til bilistene. Jeg slo på fjernlyset ved avgang og rørte ikke hendelen etterpå. Bilen ordnet lyskeglen hele tiden. Alltid godt lys og ingen blinkende bilister. Fabelaktig. Bare så synd at den (assistenten) ikke er lagt til Norge med så mye gatelys, 40-soner og svinger.
e-Golf | X75D

Råde

Fant denne på Zoe-forumet. Konge:
e-Golf | X75D

Thomas Parsli

Den kommer vel fra facebook-gruppen "Vi som ønsker elbilen dit pepper'n gror"...

Litt morsom, men siden Tesla går lenger enn vannet holder seg varmt og Nissan har solgt biler med varme i setene siden 2011 er den også like feil som argumentene på facebook-gruppen.

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

raggi

Har bestilt en e-golf med ryggekamera, og droppet parkeringssensorer. Dumt valg ? Syns kanskje det blir litt smør på flesk med begge ? Noen som har noe innspill på dette ?

Sirup

Sitat fra: raggi på lørdag 06. desember 2014, klokken 00:23
Har bestilt en e-golf med ryggekamera, og droppet parkeringssensorer. Dumt valg ? Syns kanskje det blir litt smør på flesk med begge ? Noen som har noe innspill på dette ?

Jeg har begge deler og ville ikke vært foruten. Disse to systemene utfyller hverandre.
Siden jeg og har parkeringsassistenten, så er det p-sensorer rundt hele bilen. Det er veldig bra å ha sidesensorene når man skal parkere på vanskelige plasser.
Om ikke det er veldig viktig å spare de kronene som sensorene koster, så ville ikke jeg vært i tvil. Kjøp med begge deler.
VW e-Golf
Tesla Model X75

Ohm

Hvis jeg måtte velge, ville jeg valgt sensorer fremfor kamera. Men begge deler er jo best.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

valvolainen

Golfen er en lett bil å parkere riktig uansett, sensorer eller ei. Dette ville jeg ikke ha svettet over.
Og for å sette det litt på spissen, man blir ikke en bedre sjåfør av at bilen parkerer seg selv slik som ford antyder i en av sine reklamer.

eivhelle

Ryggekamera er suverent når det er godt lys, men på kvelden kan det være vanskelig å se godt nok og da er det greit å ha ryggesensorer i tillegg.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

Råde

Sitat fra: eivhelle på lørdag 06. desember 2014, klokken 09:53
Ryggekamera er suverent når det er godt lys, men på kvelden kan det være vanskelig å se godt nok og da er det greit å ha ryggesensorer i tillegg.
Innbiller meg at ryggekamera er godt når bilen er muse stille og ungene ikke følger med. Bil uten sensorer anbefales ikke av autolease og disse som kan noe om verdifall på nye biler.
e-Golf | X75D

Rio

Jeg prøvekjørte i en bil med sensorer, og de pep hele tiden. Selv om man skrudde dem av, så begynte de igjen neste gang man brukte revers.

Jeg valge å stå over.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Flehan

Har opplev tidligere med vår avensis, at det piper om det er is på sensoren. Kan lett ha dannet seg noe is på bilen idag så kaldt som det har vært.
Har selv bestilt med park assist og kamera. Gleder meg som en uge til å fa e golf en gang før sommeren
Perlemor hvit e-golf levert 05.02.2016
hvit 2016 octavia 1,8t 4wd

Gordon Retriever

Sitat fra: Askøy på lørdag 06. desember 2014, klokken 01:15Siden jeg og har parkeringsassistenten, så er det p-sensorer rundt hele bilen.

Parkeringsassistent gir vel ikke flere sensorer enn biler med parkeringssensorer men uten assistent?

jan-c

Sitat fra: Gordon Retriever på søndag 30. november 2014, klokken 23:52

Tror det bare er tull. Mye enklere å ordne det selv og bare irriterende å vente på elektronikken.

Jeg hadde den ubetingede gleden å kjøre fra syddanmark her en natt med dynamisk lysassistent på xenon. Det er Guds gave til bilistene. Jeg slo på fjernlyset ved avgang og rørte ikke hendelen etterpå. Bilen ordnet lyskeglen hele tiden. Alltid godt lys og ingen blinkende bilister. Fabelaktig. Bare så synd at den (assistenten) ikke er lagt til Norge med så mye gatelys, 40-soner og svinger.
Jeg har en 2013 Golf 2,0 TDI med dynamisk lysassistent på Xenon. Fungerer fint som du sier, og den er kjøpt i Norge.
2015: e-Golf
2018: e-Golf
2023: ID.5 GTX

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA