Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

ConnectedDrive

Startet av BOStrand, tirsdag 05. august 2014, klokken 11:51

« forrige - neste »

rth

Da er app avinstallert og installert på nytt (Android).

Og nå er det i orden.

Kjehorn

Får fra i kveld endelig styrt spotify gjennom idrive / connectedDrive!! ;D ;D

Klykken

Som vil si? Kan du bla i sanger?
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Kjehorn


Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Kjehorn


Klykken

Får du valgt spotify som en egen app i CD også? Har Android (Nexus 5) selv og får ikke bladd i lister eller sett cover. Kun valgt forrige- og neste sang, og vist band, album og sangtittel. Usikker på om jeg får lyd gjennom USB også da jeg i tillegg er tilkoblet med BT.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Kjehorn

Ja - jeg kobler opp CD når jeg starter turen og Spotify lar seg velge fra CD (selv om BMW enda ikke har lagt til i sitt valg under menu "more apps" i CD at dette lar seg gjøre). Det lar seg også gjøre å velge andre apper i etterkant, ex Audible.
Jeg har allikevel et problem med å velge å starte andre apper etter alle andre enn Spotify. Da hopper CD ut av funksjon og jeg blir sittende uten mulighet til å gå videre til annen app. På denne måten virker Spotify nå bedre enn Stitcher, Audible og Napster. Er dette anderledes for de av dere som har IOS 8 og senere?

Ellers har jeg bare prøvet disse funksjonene gjennom USB, ikke BT.

oddefanten

Appen (iphone 5 med iOS8) har ikke klart å oppdatere status fra bilen siden 5. nov hos meg. Håpet i det lengste at dette skulle "gå over", men ingen endring nå på over en uke. Har reinstallert appen på telefonen, men ingen endring. Ser det er samme status på nettsiden til ConnectedDrive som på telefonen, så mistenker at det er en kommuniksjonsfeil mellom bilen og server. Får til å sende meldinger til bilen via appen, men andre funksjoner som forvarming, låsing etc kan ikke utføres. Noen tips før jeg tar kontakt med BMW?
BMW i3 (2014) | Volvo V70 (2012)

abj1978

Sitat fra: Klykken på onsdag 12. november 2014, klokken 10:45
Får du valgt spotify som en egen app i CD også? Har Android (Nexus 5) selv og får ikke bladd i lister eller sett cover. Kun valgt forrige- og neste sang, og vist band, album og sangtittel. Usikker på om jeg får lyd gjennom USB også da jeg i tillegg er tilkoblet med BT.

Endelig! Spotify fungerer nå utmerket både i i3'en og 3-serien jeg har. Dette har vært etterlengtet!

Bare å starte Spotify, koble telefonen til bilen med USB-kabel. Etter et lite øyeblikk kommer Spotify og BMW-logo opp på telefonen, da finnes Spotify som eget valg under CD  ;D
Tesla Model S 75D / BMW i3

gumo

Siste status oppdatering fra min bil til web og app er 10.11 ca 11.  Fungert greit frem til da.
Ringte BMW skøyen og de hadde fått andre 4 telefoner om tilsvarende i dag, en antagelse var at det kunne være sentrale serverproblemer... noen som har noen tips?, har ikke funnet noe sted å melde slikt , litt tungvint å dra til verksted

GelpMan

Sitat fra: gumo på fredag 14. november 2014, klokken 11:44
Siste status oppdatering fra min bil til web og app er 10.11 ca 11.  Fungert greit frem til da.
Ringte BMW skøyen og de hadde fått andre 4 telefoner om tilsvarende i dag, en antagelse var at det kunne være sentrale serverproblemer... noen som har noen tips?, har ikke funnet noe sted å melde slikt , litt tungvint å dra til verksted
Sier du at appen ikke har hatt kontakt med bilen siden 10.11.2014 ??

Hvis det er tilfelle, hva slags telefon bruker du Android / iPhone eller noe annet, og hvilken versjon (ios?)

gumo

Jeg har nettop skiftet til iphone 6 plus , nyeste ios.  Det virket noen dager, etter skiftet men både web connected siden og appen er like lite oppdatert.  Når jeg sender kommando fra app til bilen ser det ut til at den kommer inn på server, men at server ikke oppnår kontakt med bilen.  BMW anbefalte meg å laste ned oppdatering , eller ta en tur innom verksted.  Har også appen på en android enhet og den greier heller ikke å sende kommandoer, eller få oppdaterte data.  Vil anta de henter oppdaterte data via server

LMOR

Sitat fra: gumo på fredag 14. november 2014, klokken 15:59
Jeg har nettop skiftet til iphone 6 plus , nyeste ios.  Det virket noen dager, etter skiftet men både web connected siden og appen er like lite oppdatert.  Når jeg sender kommando fra app til bilen ser det ut til at den kommer inn på server, men at server ikke oppnår kontakt med bilen.  BMW anbefalte meg å laste ned oppdatering , eller ta en tur innom verksted.  Har også appen på en android enhet og den greier heller ikke å sende kommandoer, eller få oppdaterte data.  Vil anta de henter oppdaterte data via server
Du bør ta kontakt med verksted. Det høres ikke ut som om feilen ligger hos deg. Jeg har iphone6+ og har ikke så langt hatt noen problem med connecteddrive siden første dag i mars.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

oddefanten

Fikk følgende svar fra Bilia Skøyen:

- Velg ConnectedDrive i bilens meny
- Deretter trykker du på "options" knappen som befinner seg like under navigeringshjulpet (idrive) på høyre side i bilens midtkonsoll.
- Deretter trykker du på "Oppdater BMW tjenester" ("Update BMW services" om det er engelsk).
- Vent til det står at det er ferdig.
- Deretter sletter du appen fra telefonen og legger den inn på ny fra appstore
- Fungerer ikke det er det bare å sende epost, så tar vi det videre derfra

Ingen endring hos meg, har sendt mail som anmodet, venter på fortsettelse. Litt irriterende da jeg fikk montert 32a hjemmelader i går og ville gjerne følge med på status..


BMW i3 (2014) | Volvo V70 (2012)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA