Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

ConnectedDrive

Startet av BOStrand, tirsdag 05. august 2014, klokken 11:51

« forrige - neste »

Rollep

ConnectedDrive appen funket faktisk ganske bra på min Samsung S5 Active helt til BMW av en eller annen merkelig grunn bestemte seg for at man må ha minimum Android 6.0 for å kunne bruke appen.

Aller best var iRemote, men den fungerte tydeligvis alt for bra og slik kan man jo ikke ha det ;)

Etter å ha lest tilbakemeldinger her og på Google play store kan jeg konstatere at jeg går miste av fint lite ved å fortsette bruke min nåværende telefon som fungerer utmerket fint for alt annet enn BMW sine produkter.
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

jakure

ConnectedDrive appen fungerer også feilfritt for Apple i dag. Det må ha vært noe med serveren i går ettermiddag/kveld. Den var jo nede for PC/nettleseren også da.
2018 BMW i3 - Maraton Edition
2015 Citroën C-Zero, blå (Solg)

Toalmar

Nå har appen virket så vidt ett døgn før den igjen tuller. Når jeg logger inn via web får jeg beskjed om at bilen er i bevegelse.
Det kan ikke stemme fordi jeg har bunnet den fast i garasjen til ladestasjonen.

Har service denne måneden og har fått opplyst at de også skal oppdatere softwaren i bilen. får håpe det kan hjelpe så jeg slipper alle problemene med å kontakte bilen.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Samco

#258
Min App viser at i3n Lader i øyeblikket så tror den fungerer ivertfall nå?
Kan prøver å pre heate som en test.

Edit fikk grønn status så kan gå ut å høre om lille trille varmer opp...

Edit 2. Jo da brummer i vei i3 varme pumpe funger.

Toalmar

#259
Så ut til at alt var ok her å, men den gang ei. Kan starte oppvarming fra app, ser hvor den er parkert etc, men ladestatusen er lik hva den var på torsdag


Sendt fra min iPhone 8 med Tapatalk
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Disqusor

#260
Agmuns, de er verre, mye verre ! NSA har i flg McAfee samtlige 35000 emails, som Hillary slettet, liksom...........

apksmods

Jeg leste om dette problemet i mange fora. Dessverre er det ingen løsning. Og det verste er at appen ikke fungerer like bra i applikasjoner etter Android 6.0 .

Orbit

#262
Jeg er har vært med som beta-tester for iOS-appen noen måneder nå. Det gir mer direkte tilbakemeldinger til utviklingsteamet enn å gå via de vanlige support-kanalene. Test-versjon av app kan også gi ut logg-filer på hva den gjør (som sendes inn som en del av test/bug-rapport), og her er det faktisk noen i andre enden som leser igjennom loggen og prioriterer hva som skal fikses, evt som setter neste release på vent.

Selve testprogrammet håndteres av en ekstern tredjepart (Testbirds). De etterlyser flere BMW-testere, også på Android, så det er bare å melde seg på dersom en vil delta: Testbirds registration. De har kursing på nettsidene dersom en ikke har vært borte i SW-testing før. I tillegg til feilfinning, er det også mulig å komme med innspill til nye features.

(Ser de også skal ha en test for Nordea sitt Mastercard, og søker etter folk som har dette. €442 utbetalt for å henge med der..... mer enn vanlige tester betaler. Bruker annen bank selv).
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA