Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bilder og info om superladere som er under bygging.

Startet av mecanica vergara, tirsdag 29. juli 2014, klokken 11:30

« forrige - neste »

DeepFu

Sitat fra: Motorwatt på lørdag 28. august 2021, klokken 08:45
Tipper at alle med S/X har oppgradert til CCS og adapter før de dro på bilferie i Nord-Norge. Så det må nok være andre grunner til furtingen, men litt rart at den var så omfattende  :D
Var stort sett nedover Europa. Så til og med en som prøvde å koble sammen en V3-lader og blåkabelen for å lade en S. Når jeg prøvde å hjelpe/ drive voksenopplæring spurte jeg om han hadde lånt bilen, men neida, det var hans bil. Virket generelt som kunnskapen om laderne var lav. Så også folk med 3 som ladet på V1/2 mens det var ledige V3. Og de satt i bilen og venta mens det ladet, så jeg tror ikke det var planlagt at det skulle ta lengre tid.

Sent fra min AGS2-W09 via Tapatalk

TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

turfsurf

Sitat fra: Motorwatt på lørdag 28. august 2021, klokken 08:45
Tipper at alle med S/X har oppgradert til CCS og adapter før de dro på bilferie i Nord-Norge. Så det må nok være andre grunner til furtingen, men litt rart at den var så omfattende  :D
Nei. Lest mange innlegg på FB om folk som skal kjøpe CCS adapter etter opplevelser denne sommeren. 
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

turfsurf

Sitat fra: DeepFu på lørdag 28. august 2021, klokken 09:28
Så også folk med 3 som ladet på V1/2 mens det var ledige V3.
Forskjellen på ladetid med v2 og v3 er marginal for TM3 med LG batteri. Og så må man uansett komme inn med lav SoC. Fordelen er at man slipper lastdeling.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Kim-

2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Bidda

Har eid 70 biler hittil i livet, 54 har vært Citroën. Ikke bruktbilselger av yrke....
TMX 75 2017 og TMY LR 2021
Kona 2020 64kWh SOLGT
TMS 85 2015 SOLGT
Polestar 3 og Tesla CT reservert ;-)

Andrewas

2013 Sig #174 Model S P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter.
2023 Model X Plaid

haheide

#1716
"I dag åpner supercharger på Kløfta!"
Fantastisk!
2017 X75D Blå 7seter. Levert 2018
Tesla Model 3 reservert - kansellert
2016 Nissan Leaf Acenta 30kwh - Solgt Okt-17

paalsen

Det var meningen at det skulle komme SC i Hønefoss området i q4 i år men dette er utsatt til sent 2022


Sent from my iPhone using Tapatalk

Bidda

SuC Fåvang:
Fundament for trafo og grøfter ut til ladestolper er klart.
Har eid 70 biler hittil i livet, 54 har vært Citroën. Ikke bruktbilselger av yrke....
TMX 75 2017 og TMY LR 2021
Kona 2020 64kWh SOLGT
TMS 85 2015 SOLGT
Polestar 3 og Tesla CT reservert ;-)

Handyman

Treungen
Det som så ut som trekkekummer har kommet i helgen.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

ToWalkOrDrive

Overraskende at de ikke har en stasjon mellom Notodden og den planlagte på Ålgård utenfor Sandnes. Valle burde jo vært en perfekt lokasjon...utenom mangel på spisested med utvidede åpningstider...og kanskje kraftig strøm? Kunne vært en med badeplassen rett nord for Valle  :) Elon, do you read me?

...men hyggelig at de bygger på Treungen og Fåvang...selv om de og bygger enda en i Lillehammer...
Tesla Model Y                         2021-

jlan

Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 27. september 2021, klokken 13:53
Overraskende at de ikke har en stasjon mellom Notodden og den planlagte på Ålgård utenfor Sandnes.
Det tar vel bare 10 minutt ekstra å kjøre om Åmot. Ellers er det bra med andre ladere på strekningen.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Andrewas

I følge Teslas Findus kart så er det flere steder som står oppført med kommer Q3 2021. Det er kun få dager igjen av Q3 2021 så om ikke de er i gang uten at noen her har merket det så blir vel disse utsatt:
- Kautokeino (i gang, men virker som det går sakte)
- Karasjok (ikke påbegynt? Papirarbeid registrert)
- Bjørkliden i Sverige (ikke i Norge men tar den med siden det er veldig nært Narvik og vil ha betydning for de som bor der. Ikke påbegynt. Ikke spor av papirarbeidet).
- Lillehammer - Strandtorget (ikke påbegynt? Papirarbeid registrert)
- Rudshøgda (ikke påbegynt? Papirarbeid registrert)

Videre er disse oppført som Q4 2021 og burde strengt tatt sett papirarbeid og evt også graving/montering for disse nå:
- Bodø
- Trondheim sentrum
- Trysil
- Elverum vest (Grindalsmoen) - skjer det egentlig noe her? Registrert som "under construction" svært lenge nå
- Åsane v Bergen
- Geilo
- Hadeland (papirarbeid funnet, men arbeid ikke igangsatt enda)
- Ålgård
- Stavanger
- Strømstad (ikke i Norge men relevant for mange nordmenn)
2013 Sig #174 Model S P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter.
2023 Model X Plaid

geear

Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 27. september 2021, klokken 13:53
Overraskende at de ikke har en stasjon mellom Notodden og den planlagte på Ålgård utenfor Sandnes. Valle burde jo vært en perfekt lokasjon...utenom mangel på spisested med utvidede åpningstider...og kanskje kraftig strøm? Kunne vært en med badeplassen rett nord for Valle  :) Elon, do you read me?

...men hyggelig at de bygger på Treungen og Fåvang...selv om de og bygger enda en i Lillehammer...
Regner ikke med Elon hører deg, men neei, ikke Valle, men Rysstad. Synd det ikke er opp til meg, for da hadde Setesdal vært dekket med superchargere på Evje, Rysstad og Hovden. Ca. åtte mil mellom hver. Bygland kunne vært fjernet. Den er midt mellom alt, og det er heller ingenting å gjøre/handle.

Evje - hadde dekket alle som kjører til Setesdal fra hele sørlandet (kommer inn veier der fra Arendal, Kristiansand, Tonstad (Stavanger/Sandnes-regionen)).

Rysstad - dekker alle som har hytte i Myklevatn/Evardalen/Brokke-områdene, neste lademulighet for alle som skal til Hovden/Haukeli fra Sørlandet (om man ikke trenger lade på Evje), pluss alle som kjører over heia i sommerhalvåret, enten man skal nordover, sørover eller østover. Det er et par kilometer sørover her for de som skal til eller fra øst/nord og til eller fra Suleskarvegen, men det vil det være verdt pga. fasilitetene.

Hovden - Alle som skal/til fra Hovden/Haukeli.

Ellemelle

Savner også en lader på andre siden av fjellet, for eksempel ved Sinnes.
Veldig mange kjører tur/retur Lysebotn-området, og da kan det bli litt snaut med de minste batteriene hvis du kommer vestfra (jada, vi er offtopic)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA