Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vanlige feil samt løsninger på problemer ved nye Think

Startet av froland, tirsdag 23. desember 2008, klokken 20:53

« forrige - neste »

froland

Hei venner! Er det noen av dere som har fått problemer med vindstøy på bilen? Vet ikke hvor det kommer fra men det er irriterende når jeg kommer opp i fart. Må ha rundt 90 km. Noen andre? Froland
Har  Think 2008 med Zebra batteri.

el nino

Det har nå skjedd 3 ganger-----når jeg kjører sakte med bilen, hovedsaklig rett etter start, begynner den å gå i "rykk og napp" omtrent som en fossilbil som fusker på tenningen. Jeg må da sette den i N (neutral), og da oppfører den seg normalt igjen. Det samme skjedde en gang med en lånebil jeg hadde. Tenkte da at det var noe feil med akkurat denne bilen, men det skjer altså også med min.
Noen andre som har erfart dette?

Laban

Sitat fra: ElRey på onsdag 18. mars 2009, klokken 16:38
- Jeg tok svensketrikset og glemte å ta av antenna i vaskemaskin.
Vasker dere Thinken i vaskemaskinen? (ikke vaskemaskinen hjemme da ;))

Da jeg kjøpte Thinken (gammel Thinken) ble jeg frarådet å kjøre den i vaskemaskin. Ble rådet til å vaske den med grønnsåpe (gir "fett" til plasten) så plasten ikke skulle bli sprø. Er det ikke samme plast i den nye Thinken?

Både Thinken og Buddyen er såpass små så de får håndvask begge to. Jeg synes det tar kortere tid å vaske dem for hånd samt at man slipper å få vann/fukt spylt ukontrollert over bilen.
Trondheim
Tesla X LR Mai 23
Hongqi Feb-22
Metro-Buddy 2010
Wisper 905se city (elsykkel)
Tesla X 90D Nov-16

Ex: Think - 2002 (kjøpt ny, solgt 2012)
Ex: BUDDY - 2006

GliX

Det er ikke samme plast i den gamle og nye Thinken. Jeg er dog usikker på forskjellene. Den nye har litt tynnere "plater" og overflaten er ikke like ru.

--
GliX

corvette

Froland: Ja, vindstøy dukket opp i min i motorveifart rett før hele bilen sluttet å lade. Høres ut som det kommer fra høyresiden foran.

Forøvrig ble jeg ringt opp idag fra verkstedet, de skal skifte PCU som er en 40 kilos klump. Dessverre har batteriet nå kjølt seg ned så hele greia må restartes eller noe slikt, så jeg får ikke bilen før mandag, altså 13 dager på verksted.

Ille, men greit å få en dato ihvertfall.

Røhne Selmer Sandvika gir et godt inntrykk synes jeg, men er fryktelig vanskelig å komme igjennom på telefonen dit. De tar ihvertfall ansvar, det er bra!

Er drittlei av toget. Tror ikke NSB sjefen skal bekymre seg så mye for at de får for mange kunder, de bør heller ta bedre vare på de stakkarne de har. Konstante forsinkelser, alltid manglende vognsett med kun ståplasser som resultat. Ille også med folk som brøler i vei i mobiltelefoner uten tanke på at 50 stakkars medpassasjerer blir tvunget til å høre alt.... Men det siste er ikke NSB's skyld altså, lol.

Som Jean Paul Sartre så treffende sa det : "L'enfer, c'est les autres"

Mvh John
VW e-Up! kjørt 17100 km

froland

Hei igjen! Ja det høres ut til å komme fra høyre side foran corvette. Merkelig, det har jo ikke  hylt slik før. Froland
Har  Think 2008 med Zebra batteri.

Studleif

Har opplevd det samme "rykk og napp" fenomenet på bilen min. Ganske ubehagelig. Ristet temmelig heftig også! Jeg kjørte også i lav hastighet (i "E" på motorveien i morgenrushtrafikk), men uten varme...

Corvette: Virker som om du har hatt en del kjipe feil på bilen din. På Automotive på Økern fikk jeg i det minste en lik lånebil. Et slikt tilbud burde de ha på Sandvika også.  Der skulle de til og med ha penger for leiebil når de fikset varmeapparatet.

-Øivind


corvette

Da er jeg elbilsjåfør igjen! Hentet bilen i Sandvika idag, PCU er skiftet, visstnok en 50.000 kroners klump.
Bilen og nøklene måtte "rekonfigureres" så det tok litt tid, særlig å varme opp batteriet igjen, men nå skal alt være i orden!!

Jeg krysser fingrene...

Mvh John
VW e-Up! kjørt 17100 km

cra

Det gjør vi alle. Og om ikke annet så sitter vel noen igjen med noe mer erfaring som kan komme tilm nytte en gang seinere. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

corvette

Ja, jeg tenker litt sånn jeg også. Vet nå at de har funnet svakheter med PCU'n og at disse svakhetene blir rettet. Synd bare at de ikke oppdaget det i testperioden.

Mvh John
VW e-Up! kjørt 17100 km

cra

Sitat fra: corvette på mandag 30. mars 2009, klokken 16:03
Ja, jeg tenker litt sånn jeg også. Vet nå at de har funnet svakheter med PCU'n og at disse svakhetene blir rettet. Synd bare at de ikke oppdaget det i testperioden.

Som en som utvikler diverse systemer op data kan jeg skrive under på at test underveis, samt før lansering (betatesting) på ingen måte kan sammenlignes med "real life". Brukerne vill alltid finne på å gjøre ting på måter man ikke i sin villeste fantasi, mangel på søvn eller mens man var "høy på energidrikker" før dealine knne finne på. Man kan sette så mange sære forutsetninger og cases man kan komme på, men det er alltid noe uforutsett som opstår etter at man  har gått live. Slik er det bare. Kan ikke tenke meg et er et snev enklere i "hardware"-bransjen. ;)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Boogie

#71
Sitat fra: cra på mandag 30. mars 2009, klokken 21:54
Som en som utvikler diverse systemer op data kan jeg skrive under på at test underveis, samt før lansering (betatesting) på ingen måte kan sammenlignes med "real life". Brukerne vill alltid finne på å gjøre ting på måter man ikke i sin villeste fantasi, mangel på søvn eller mens man var "høy på energidrikker" før dealine knne finne på. Man kan sette så mange sære forutsetninger og cases man kan komme på, men det er alltid noe uforutsett som opstår etter at man  har gått live. Slik er det bare. Kan ikke tenke meg et er et snev enklere i "hardware"-bransjen. ;)

Det har du helt rett i, men vi er flere på forumet som har tilbudt Think våre tjenester/kunnskaper/erfaringer når det gjelder testing av bilene de siste 2-3 årene gratis.
Har jevnlig vært i kontakt med dem, men det blir med de fagre ord.

Har også blitt fortalt at personer som deltok i utviklingen av bilen, men som egentlig ikke hadde noen praktisk erfaring med elbil fikk en bil til utlån som en bonus. Flere av disse kjørte kun noen få km pr dag!

Vi tilbød å kjøre minimum 200 km pr dag for å stressteste bilene over lengre periode.
Pero nada.... ???

For meg kan det se ut som om bilene egentlig ikke er skikkelig testet, og at det er kundene som skal stå for denne testingen. Desverre en meget dyr måte å teste på, men som tilsynelatende kan spare noe tid.
Det du ikke får ryddet opp i før release kan fort bli opp til tre ganger dyrere når man må rydde opp etterpå, samt at det går hardt ut over navnet til produktet...
Tønsberg:
Tesla Model Y 2023

Tidligere:
ca 11 stk Citroen Saxo/Peugeot 106
5 stk Citroen Berlingo/Peugeot Partner
4 stk Nissan Leaf

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt over 500 000 km.

cra

Det høres virkelig ut som noen hos Think ikke har gjort jobben sin da, ja. Skulle tro at entusiaster var noen av de beste til å teste, både med lang kjørelengde/hyppig bruk, samt at man vet litt hva man skal se og høre etter.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Boogie

Det kan desverre se slik ut. Metoden ble brukt med stort hell med forrige modell.
Tønsberg:
Tesla Model Y 2023

Tidligere:
ca 11 stk Citroen Saxo/Peugeot 106
5 stk Citroen Berlingo/Peugeot Partner
4 stk Nissan Leaf

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt over 500 000 km.

Ken

Det kunne har vært litt dugnadsånd i bedriften, ja. Bilen var ikke akkurat klassifisert som "Top Secret"
Det er typisk, det å sitte på kompetanse man egentlig ikke ha.

Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA