Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vanlige feil samt løsninger på problemer ved nye Think

Startet av froland, tirsdag 23. desember 2008, klokken 20:53

« forrige - neste »

bosonic

Sitat fra: Ken på tirsdag 10. februar 2009, klokken 14:08
Jeg lurer på om de automatisk utluftingsventiler man finner montert i vann systemer til sentralfyrer kunne gjør jobben. Finnes i Clas Ohlsen også 30-7002. Monteres på punter hvor det dannes luftlåser.

Smart Ken, bør absolutt prøves. 8) Husk imidlertid at den må monteres vertikalt
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

corvette

Snakket med Bjørnson, Røhne-Selmer Skøyen som henviste til Sandvika for alt som har med Think å gjøre.
Ringte Sandvika som sa at det "apparatet" fra Think er en nippel med smalnende åpning som skal monteres i en slange. MEN, han sa også at alle Thinkene skal ha blitt "fikset" før levering, noe jeg tviler sterkt på da min ble levert uten fungerende varmeapparat i det hele tatt....

Uansett skal bilen min inn på torsdag for varmeapparatsjekk da det kommer veldig lite varme ut....

Mvh John
VW e-Up! kjørt 17100 km

el nino

Etter en tlf. til Think fikk jeg vite at min bil har en annen løsning på lufteproblemet av varmeapp. enn taxiene i Trondheim, så det skulle ikke være nødvendig med noe ekstra opplegg. Så jeg venter med å installere noe. :D

froland

Hei elbilvenner! Ja nå har jeg kjørt 4000km og den er like bra. Etter at de fikset varmeapparatet har jeg ikke hatt et eneste problem. Den bare funker den. Vennligst hilsen Froland
Har  Think 2008 med Zebra batteri.

elox

Jeg får bare stille meg bak froland, jeg paserte 4500km i dag, har ikke hatt problemer med noe.. Er kjempe fornøyd  ;D ;D
Th!nk 2008, kjørt 40000

Nå Leaf Tekna reg 27.1.2014

corvette

3200 km her, bare varmen som mangler..... Var innom Sandvika idag og snakket med Fredrik, deres dedikerte Think-mekaniker.
Han var både hyggelig og hjelpsom, heldigvis!
Han tittet på bilen min og kunne konstatere at den ikke hadde fått den oppdateringen som alle skulle ha fått, så derfor skal bilen inn i morgen og fikses. Det handler om lufting av anlegget. Siden min er "defekt" er antageligvis varmetrådene blitt ødelagt av ikke å ha vann rundt seg hele tiden (luft istedet) så må kanskje skifte noe der....
Det blir nok bra!
Forøvrig veldig fornøyd med bilen!
Mvh John
VW e-Up! kjørt 17100 km

corvette

Da var bilen inne hos Fredrik på Røhne-Selmer i Sandvika. Han luftet varmeanlegget og satte inn den tidligere omtalte nippelen i slangen. Dermed er det varme igjen, om enn ikke så mye.....
Ikke verdens kraftigste varmeapparat?? Ja,ja, det holder jo.

Mvh John
VW e-Up! kjørt 17100 km

El rayo

Sitat fra: corvette på mandag 16. februar 2009, klokken 10:11
Ikke verdens kraftigste varmeapparat?? Ja,ja, det holder jo.

Mvh John
Det skal være 4000 watt. I min 2000 modell har jeg 2000 watts Webasto og termostaten omtrent på kvart varme.

http://electricaid.ning.com/profiles/blogs/test-drive-in-the-winter rapporteres det (OK, Tom Roy er også meg) at man må gløtte på sidevinduet for at det ikke skal bli for varmt samtidig med at vinduene holdes duggfrie med to personer i bilen.

Forsøk større hastighet på vifta og forskjellige posisjoner på luftvelgeren.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

corvette

Takk for tips!
Virker som om problemet rett og slett er en kombinasjon av litt svakt varmeapparat og ikke minst at det kommer MYE kaldluft inn utenfra. Jeg kjører mye på motorvei i høy (alt er relativt...) fart, og da blir det ikke varmt.
Men når jeg kommer på småveier i lavere fart så føles det varmere; mindre kaldluft kommer inn.

Mvh John
VW e-Up! kjørt 17100 km

el nino

Du kan også velge å sette luftinntaket så den tar inn både luft utenfra og innefra, altså i midtposisjon. Det hjelper på varmen.

elektrolux

Hadde jeg hatt den nye Thinken, med vannbåren varme, hadde jeg raskt undersøkt muligheten for å montere opp en fjernstyrt Dieseldreven Webasto i systemet.

Det må da være bedre å bruke hydrokarboner til oppvarming, enn kostbar strøm, som først må lades inn på batteriene og så tappes ut igjen på en særdeles lite effektiv måte. Det var nå i alle fall slip PSA tenkte på .-90 tallet, og jeg vet vilken bil jeg har det varmest i av AX/Saxo'en contra Thinken.

Har rett og slett ikke lyst å bruke framdriftsstrøm til oppvarming.

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

corvette

El Nino, takk for ide', skal prøve det!

Electrolux: Ja, jeg synes også det hadde vært bedre, håper det lages en løsning tilpasset Think, men det kreves vel at produksjonen kommer igang igjen så de (Webasto) får solgt et visst volum. Hvis ikke må man vel "mekke" til en egen løsning

Mvh John
VW e-Up! kjørt 17100 km

Elmo

#27
Sitat fra: elektrolux på onsdag 18. februar 2009, klokken 09:50
... og jeg vet vilken bil jeg har det varmest i av AX/Saxo'en contra Thinken.
Hmm. Da må det være kaldt i Thinken,
for jeg må innrømme at når tempen går under 4-5 minus så småfryser jeg, både i Saxo'n og P106'n :o
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

elektrolux

Sitat fra: Elmo på onsdag 18. februar 2009, klokken 19:18
jeg må innrømme at når tempen går under 4-5 minus så småfryser jeg, både i Saxo'n og P106'n :o

I så fall foreslår jeg å isolere vanntanken til Webastoen. Er utrolig effektivt, og gjør at varmen holder seg i over 2 timer etter stop, og kommer på etter få minutter.

Se: http://elbil.no/forum/index.php?topic=504.0

Skal gjøre det på Berlingoen også, da denne er betydelig kaldere enn AX'en. Saxo'en
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

HHF

I 106n jeg hadde ble det da badstuevarme uansett utetemp. Virker som om noe må være litt ruskete hos deg om du fryser ved 4-5 minus, Elmo...

Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA