Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva er ditt gjennomsnittforbruk så langt?

Startet av TRM, søndag 06. juli 2014, klokken 17:24

« forrige - neste »

Mr.Hansen

"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

Havebigfun

180/4500 km P85 19" fra mars da bilen var ny til nå. Forbruket faller fortsatt, antakelig pga. innkjørte dekk.

kjetil.west

#17
188@8000 km - S85 - 19"

Lokführer

Etter flere kjørekvelder med kamerater som var nysgjerrig på prestanda, så vil jeg ikke si at P85 bruker særlig mye strøm. En kveld med veldig mange 0-100 akser, lå forbruket på 260kwh.
Dette hadde vært tilsvarenende 3-4 liter på mila (eller mere)med en potent bensinbil etter  tidligere erfaring tilsier. Bmw m3, Porsche 944 turbo s, Toyota supra( brukte mer), Mazda rx7(brukte mye mer).
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Car-El

275kW@6682km...   Mye små kjøring. Under 1000km på landeveien.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Høgis

P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

ofn

184 Wh/km - 21 000 km. 19" dekk, Vestlandet. Typisk 160 - 170 Wh/km om sommeren på tørt føre og normal kjøring med 1-2 personer + bagasje. Høyere ved regn og lav temperatur.
2013 TMS P85, solgt.
2016 TMS 90D

sn0le

190Wh/km i snitt på litt over 1.300 km.
Kjørte til Lillehammer på fredags ettermiddag for å teste SC.
De siste 50 km til Lillehammer så hadde jeg ca 145Wh/km som average ifølge Energy-appen.
Kjører jeg fra Kløfta inn til Oslo så ligger jeg fort mellom 190-210Wh/km, selv om jeg ligger kun å cruiser i 100.
Hastighet har så inni hampen mye å si. :)
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Øggen

214 og 14500km. 197 før 22" kom på. Mye småkjøring da bil brukes i jobb.

OW

188 Wh/km på 4500 km. P 85 19", siden begynnelsen av mai.
Model S P85 perlehvit, 19", sort og CF interiør, CF spoiler, panorama, tech-pakke, parkeringssensor, lydstudio, sikkerhetspakke, lyspakke og pakkehylle.

88charlie

Er det noen som måler effektforbruket på ladepunktet og avstemmer dette mot triptelleren? Det hadde vært interessant å se, særlig i vinterhalvåret, hvor mye totalforbruket blir for elektrisk bilhold kontra fossilt bilhold. Det brukes effekt til forvarming av både kupe og batteri og ingen av delene blir tatt inn i tallene dere oppgir. Kun det som skjer etter at pluggen er dratt ut.

Hvis man kun lader batteriet (altså ingen oppvarming osv) hva er virkningsgraden på forbruket til ladepunktet? Hvor mye går tapt i kjølesystemet, avgitt varme osv?

cra

Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Havebigfun

Sitat fra: 88charlie på mandag 07. juli 2014, klokken 09:20
Er det noen som måler effektforbruket på ladepunktet og avstemmer dette mot triptelleren? Det hadde vært interessant å se, særlig i vinterhalvåret, hvor mye totalforbruket blir for elektrisk bilhold kontra fossilt bilhold. Det brukes effekt til forvarming av både kupe og batteri og ingen av delene blir tatt inn i tallene dere oppgir. Kun det som skjer etter at pluggen er dratt ut.

Hvis man kun lader batteriet (altså ingen oppvarming osv) hva er virkningsgraden på forbruket til ladepunktet? Hvor mye går tapt i kjølesystemet, avgitt varme osv?
Det har vi diskutert opp og ned i andre tråder -vanlig lading har ca 10% tap. Annen oppvarming kommer i tillegg. Bilen er så billig på drivstoffsiden at den ekstra kostnaden ikke betyr så mye for de fleste av oss

torerikb

Nissan Leaf 2013 - SOLGT
Tesla Model S85 2014 - SOLGT
Tesla Model S85D 2015

tstens

222 wh/km etter 24500 km . Ca 250wh/km før 21" sommer kom på . Har et problem i bakstilliga som spiser dekk  :o forhåpentligvis blir det tatt seriøst nå på onsdag . Da skal jeg inn for noe annet men har varslet om dette . Tar med "beviset" i form av utslitte dekk m corden eksponert på innsiden . Dette har nok hjelpet på forbruket . Kjører for det meste langt(pendling) ca 90% . Terje
P85,White

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA