Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva er ditt gjennomsnittforbruk så langt?

Startet av TRM, søndag 06. juli 2014, klokken 17:24

« forrige - neste »

Cowboystrekk

12% kan jeg og oppleve om det er skikkelig vått\regn ja.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

DagfinnN

Sitat fra: Cowboystrekk på mandag 07. mai 2018, klokken 11:06
12% kan jeg og oppleve om det er skikkelig vått\regn ja.
Her en teststrekning jeg kjører for morro skyld av og til. Ca 1 time, 60, 70 og 80 km fartsgrense.
Våt vei, 192 watthour/km.
Tørr asvalt 166
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Espelectric

Siden jeg sitter på ei ferje å kjeder meg så satt jeg opp talla i excel.

90 tall registrert, gjennomsnitt av disse 207,9 Wh/km.

Vet ikke hva jeg har selv, er over snittet iallefall :)
X75D (85kWh)

Cyl8r

Noen som kan fortelle meg hva den gule varseltrekanten her betyr?:)

Klykken

Indikasjon på kaldt batteri. Vises også med gult/rødt område fra nederst og opp mot 0.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

sjokomelk

Sitat fra: Cyl8r på mandag 24. oktober 2022, klokken 23:09
Noen som kan fortelle meg hva den gule varseltrekanten her betyr?:)
Dagens tips - Les bruksanvisningen til bilen din. Der står alt veldig godt forklart.
https://www.tesla.com/ownersmanual/2012_2020_models/no_no/
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Cyl8r

Sitat fra: Klykken på tirsdag 25. oktober 2022, klokken 09:45
Indikasjon på kaldt batteri. Vises også med gult/rødt område fra nederst og opp mot 0.

Takk! Hvor langt ned, eller høyt opp, på gradestokken er det vanlig å få opp denne varseltrekanten uten forvarming? 12 grader ute her i dag og fortsatt fikk jeg opp trekanten ved første kjøretur godt ut på ettermiddagen.

Klykken

Kommer an på hvor kaldt batteriet er. Men ja, har det vært kaldt på natten vil batteriet på 3-500kg ta lang tid å varme opp av omgivelsene.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Cyl8r

Sitat fra: Klykken på fredag 28. oktober 2022, klokken 08:27
Kommer an på hvor kaldt batteriet er. Men ja, har det vært kaldt på natten vil batteriet på 3-500kg ta lang tid å varme opp av omgivelsene.

Relativt høy temperatur på natten nå om dagen, rundt 7-8 grader. Har likevel testet med forvarming for å se om varseltrekanten da fortsatt dukker opp, noe den gjør. Er dette normalt? Forvarming satt til kl 08.00 og kjører avgårde 2 min senere...

sjokomelk

Ja. Du skal varme opp 600kg med batteri til rundt 20 (?) grader før trekanten blir borte. Helt normalt.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Luniboy

114 500 km med snitt på 2,17 kW/mil siden bilen ble født.
Aldri brukt rangemode, et par europaturer og ikke "prestekjørt" :police:
2017_BMW 94 Ah i3_FC
2018_TMS100D_med alt

Vaduz


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA