Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Estimert levering av E-Golf med varmepumpe.

Startet av EV - Driver, fredag 04. juli 2014, klokken 08:16

« forrige - neste »

elektro

Sitat fra: Gordon Retriever på mandag 04. mai 2015, klokken 00:02
De tyske lokomotivførerne sliter med å bli enige med arbeidsgiverne om en ny tariffavtale, og har gjennomført flere kortere streiker hittil i år.
Nå topper det seg foreløpig med en streik som vil lamme godstrafikken fra mandag klokken 15 til førstkommende søndag klokken 9.

Greit å være klar over for den som håper på å få nyprodusert e-Golf fraktet ut av Wolfsburg denne uken.

Link:
Tarifstreit bei der Bahn: Lokführer streiken sechs Tage lang


Huff da, men i følge min selger i ettermiddag er bilen "fraktet ut fra fabrikken i Wolfsburg, i retning Bremerhaven. Der vil den stå og vente på neste båt som tar den over "fjorden" til Oslo. Erfaringsmessig kan bilene bli stående noen dager i havnen i Bremerhaven, da de fyller opp skipene mest mulig."

Ser at skipet Autopremier er på vei fra Drammen til Bremerhaven i dette øyeblikk.. Kommer biler som skal til forhandlerne i Oslo inn til Bekkelaget eller kan de like gjerne bli fraktet fra Drammen?
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

valvolainen

Alt til Møller kommer til bekkelaget.
Kan vel være at autopremier returnerer til bekkelaget fra bremerhaven, og ikke drammen.

jan-c

#1427
Sitat fra: valvolainen på mandag 04. mai 2015, klokken 20:55
Alt til Møller kommer til bekkelaget.
Kan vel være at autopremier returnerer til bekkelaget fra bremerhaven, og ikke drammen.
Jeg nærmer meg vel nerdestadiet, men Autopremier er nå på retur fra Drammen, neste havn er Wallhamn litt nord for Gøteborg ;)
http://www.vesselfinder.com/?imo=9131943
2015: e-Golf
2018: e-Golf
2023: ID.5 GTX

hottentott33

Sitat fra: elektro på mandag 04. mai 2015, klokken 20:21

Huff da, men i følge min selger i ettermiddag er bilen "fraktet ut fra fabrikken i Wolfsburg, i retning Bremerhaven. Der vil den stå og vente på neste båt som tar den over "fjorden" til Oslo. Erfaringsmessig kan bilene bli stående noen dager i havnen i Bremerhaven, da de fyller opp skipene mest mulig."

Ser at skipet Autopremier er på vei fra Drammen til Bremerhaven i dette øyeblikk.. Kommer biler som skal til forhandlerne i Oslo inn til Bekkelaget eller kan de like gjerne bli fraktet fra Drammen?

Jeg fulgte nokså nøye med en periode der, for mitt vedkommede var det Autoprogress og Autopremier som var interessante, spesielt Autoprogress fikk jeg inntrykk går nærmest i skytteltrafikk mellom Bremenhaven og Norge, men da så jeg at en av dem lå til kai i Oslo en liten stund og gikk videre til Drammen, så ble ikke Oslo registrert i loggen "last 5 port detected by AIS port", men destinasjonen var forøvrig Oslo før den klappet til kai, så det er teoretisk mulig at den kan ha hatt en visitt innom Oslo hvis du ikke har fulgt den båten minutt for minutt.
Men som andre har sagt, selgeren sitter faktisk på rimelig konkret informasjon om hvor bilen befinner seg, om den er på båten, om den er klar til å fraktes med vogntog, ennå i Bremerhaven etc. Du har tross alt kjøpt en bil til mange hundretusen kroner, så det skulle da mangle om ikke han kan få lov til å jobbe litt for lønnen sin.
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

hottentott33

Sitat fra: jan-c på mandag 04. mai 2015, klokken 21:26
Jeg nærmer meg vel nerdestadiet, men Autopremier er nå på retur fra Drammen, neste havn er Wallhamn litt nord for Gøteborg ;)
http://www.vesselfinder.com/?imo=9131943

Jeg har lært meg VIN-nummeret utenatt etter at jeg har prøvd utallige kombinasjoner med km.stand på carnet, så jeg nærmer meg vel nerdestadiet jeg også  ;D Det er moro med masse unyttig informasjon :)
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

jan-c

Sitat fra: hottentott33 på mandag 04. mai 2015, klokken 21:36
Sitat fra: jan-c på mandag 04. mai 2015, klokken 21:26
Jeg nærmer meg vel nerdestadiet, men Autopremier er nå på retur fra Drammen, neste havn er Wallhamn litt nord for Gøteborg ;)
http://www.vesselfinder.com/?imo=9131943

Jeg har lært meg VIN-nummeret utenatt etter at jeg har prøvd utallige kombinasjoner med km.stand på carnet, så jeg nærmer meg vel nerdestadiet jeg også  ;D Det er moro med masse unyttig informasjon :)
Vet du hvor bilen din var da car-net aksepterte VIN. Min ble akseptert da den kjørte om bord Autopremier i Bremerhaven ;-) men jeg fikk altså aldri noen nærmere kontakt før jeg hadde kjørt bilen hjem.
2015: e-Golf
2018: e-Golf
2023: ID.5 GTX

hottentott33

Sitat fra: jan-c på mandag 04. mai 2015, klokken 23:12
Sitat fra: hottentott33 på mandag 04. mai 2015, klokken 21:36
Sitat fra: jan-c på mandag 04. mai 2015, klokken 21:26
Jeg nærmer meg vel nerdestadiet, men Autopremier er nå på retur fra Drammen, neste havn er Wallhamn litt nord for Gøteborg ;)
http://www.vesselfinder.com/?imo=9131943

Jeg har lært meg VIN-nummeret utenatt etter at jeg har prøvd utallige kombinasjoner med km.stand på carnet, så jeg nærmer meg vel nerdestadiet jeg også  ;D Det er moro med masse unyttig informasjon :)
Vet du hvor bilen din var da car-net aksepterte VIN. Min ble akseptert da den kjørte om bord Autopremier i Bremerhaven ;-) men jeg fikk altså aldri noen nærmere kontakt før jeg hadde kjørt bilen hjem.

Nei, jeg fikk aldri gått så i dybden da min VIN ble akseptert første gang jeg prøvde :) Men jeg satser på at en kjøretur etter overtakelse vil gjøre susen, for i dag kom det feilmelding om lav 12 volt som kanskje er en medvirkende feil, så frisk strøm er nok det som trengs.
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

elektro

Hehe.. Denne tråden begynner å bli bra! :) Skal nok holde et ekstra øye med Autoprogress, ser ut som det er den som går oftest til Oslo. Den ankommer Bremerhaven i kveld, så kanskje min bil er på vei allerede i morgen..
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Molteni

Da begynner det å ligne noe... :D

Bestilt 13/1, prod uke 17 - fikk telefon nå om at den kunne hentes til fredag 8 mai !!
'21 TM3 LR
'18 S75D FSD Solgt
'15 eGolf Solgt

Leafy

Ferdig i produksjon denne uken, så er det bare å vente på frakt til Bekkelaget. Erfaringsmessig, hvor lang tid tar det fra ferdig i produksjon til den blir sendt avgårde med skipet?
Tesla Model Y Performance m/EAP. Mottatt 12.22
Tesla Model 3 Long Range MIC. Mottatt 09.21
Tesla Model X 100D 7-seter m/alt. Mottatt 23.05.19 - Solgt!
Audi e-tron Limited Typhoon Grey. Mottatt 18.03.19 - Solgt!
Tesla Model S 75D m/alt. Mottatt 16.10.17 - Solgt!
Tesla Model X 90D 7-seter m/alt. Mottatt 10.10.16 - Solgt!
VW e-Golf m/VP og alt utstyr. Mottatt 28.05.15 - Solgt!
Nissan Leaf m/solcelle. Mottatt 15.11.11 - Solgt!

Ohm

eGolf med varmepumpe går ikke lenger enn den uten hvis man ikke bruker varme. Uten varme er praktisk rekkevidde opp mot 16 mil, jeg  har kjørt lenger, men da blir det i lave hastigheter, i eco+

Viktig at de som skal kjøpe eGolf ikke tror at den går 19 mil, for det gjør den ikke, verken med eller uten varmepumpe. (min påstand etter flere tusen km i eGolf)

Jeg regner praktisk rekkevidde som 10-12 mil om vinteren ved god bruk av varme, opp mot 14-15 mil i eco modu og ca 16 i eco+. Dette blir som andre her sier påvirket av om du kjører i ett eller om det er flere korte turer med oppvarming.

Uansett, eGolf med varmepumpe er mer energieffektiv med tanke på oppvarming enn den uten. Den går under ideele forhold, noen mil lenger. Men det gjelder altså bare om vinteren/ i kaldere være en 10-15 grader pluss.

(tallene jeg referer til er uten bruk av dieselvarmeren som jeg har montert i min eGolf. Med dieselvarmer er rekkevidden ca 16 mil, ganske uavhengig av utetemperaturen,)
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

GreenBeHH

Sitat fra: Molteni på tirsdag 05. mai 2015, klokken 14:21
Da begynner det å ligne noe... :D

Bestilt 13/1, prod uke 17 - fikk telefon nå om at den kunne hentes til fredag 8 mai !!

Underlig ?!  Jeg fikk beskjed av min selger 4/5 at bilen var på Bekkelaget og skulle klargjøres 18.mai for så forsendes til Stavanger  :o  Dette må sjekkes opp med selger, da det virker rart at de skal bruke 2,5 uker på klargjøring.  Mulig at de skal montere soltak eller hengerfeste ? 8)
eGolf m/varmepumpe, levert 22.05.2015

hottentott33

Sitat fra: GreenBeHH på tirsdag 05. mai 2015, klokken 20:41
Sitat fra: Molteni på tirsdag 05. mai 2015, klokken 14:21
Da begynner det å ligne noe... :D

Bestilt 13/1, prod uke 17 - fikk telefon nå om at den kunne hentes til fredag 8 mai !!

Underlig ?!  Jeg fikk beskjed av min selger 4/5 at bilen var på Bekkelaget og skulle klargjøres 18.mai for så forsendes til Stavanger  :o  Dette må sjekkes opp med selger, da det virker rart at de skal bruke 2,5 uker på klargjøring.  Mulig at de skal montere soltak eller hengerfeste ? 8)

Jeg fikk beskjed at jeg var heldig, fordi det var noen biler (bl.a. en i "min" forsendelse) som måtte bli lenger hos importøren i Oslo av ymse grunner (aner ikke hvorfor), mulig din bil var en av dem. Men ellers er jeg enig i at 2,5 uker på Bekkelaget hørtes lenge ut.
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

Stikkkontakt

Sitat fra: Ohm på tirsdag 05. mai 2015, klokken 19:07

Viktig at de som skal kjøpe eGolf ikke tror at den går 19 mil, for det gjør den ikke, verken med eller uten varmepumpe. (min påstand etter flere tusen km i eGolf)



Jeg kjørte en tur rundt i bergensområdet i forrige uke. Da hadde jeg kjørt 91 km og nåla tangerte fortsatt "halv tank"-merket. Temperaturen da var ca 10 grader. Snittforbruket var 13,3.
Jeg mener bestemt at 190 km er mulig på fine tørre veier med bevisst rolig kjøring og fin sommertemperatur. Men det er under gitte forutsetninger og jeg er enig i dine betraktninger om normal kjørelengde.
Min far kjørte forresten en e-Golf til hytta uten å lade. Det er litt over 150 km og netto 450 høydemeter stigning. Med ACC nesten hele veien. Bilene jeg har erfaring med har ikke varmepumpe.

FrankM

Da var kontrakten underskrevet  ;D  Blir noen laaange uker nå  ;D  Levering ca uke 28.
2016 VW e-Golf, Pacific blue.
2013 BMW R1200RT. Mørk Blå.
2001 Ducati ST2. Rød.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA