Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Estimert levering av E-Golf med varmepumpe.

Startet av EV - Driver, fredag 04. juli 2014, klokken 08:16

« forrige - neste »

EV - Driver

 Er det noen som har fått pålitelig informasjon om levering av bil med varmepumpe?
VW ID.4 Max bestilt 09.2020
Hyundai Kona April 2020 -Solgt
Hyundai Ioniq 2019 10/10-2019 -
E-up mottatt april 2014 - solgt april 2020
E-Golf mottatt 23/1-15 - solgt juli 2019

Ohm

Det er det ingen som vet sikkert. Møller vil nok selge ut alle Introbilene først. Men jeg tror uansett man må forvente levering av varmepumpemodellen i 1. kvartal 2015. Blir spennede å se om det går an å ettermontere, Møller har sagt det ikke er mulig. Hva gjør de da hvis en varmepumpe går i stykker på en av bilene som er solgt? Får man da ny bil?
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

EV - Driver

Håper du ikke har rett!  Håper det er mulig å få bilen før jul i det minste. Men ikke vet jeg...
VW ID.4 Max bestilt 09.2020
Hyundai Kona April 2020 -Solgt
Hyundai Ioniq 2019 10/10-2019 -
E-up mottatt april 2014 - solgt april 2020
E-Golf mottatt 23/1-15 - solgt juli 2019

FreMen

Jeg har bestillt med VP, og min selger sier produksjon i uke 42-47, men da jeg undertegnet kontrakt 1.mars sa han produksjon i uke 17. Vet derfor ikke om jeg helt tror på uke 42-47.

thomanie

#4
Det eneste pålitelige IMHO er at fabrikken skal ha akseptansetest for e-Golf med VP uke 36, og dersom den passerer så starter produksjon med VP. Fram til resultatet av akseptansetesten foreligger blir det bare synsing, gjetting og antakelser mhp datoer.

Sitat fra: Epost fra selger
Fabrikken informerer også om utsettelse av produksjonen av e-Golf med varmepumpe. Basert på den nye informasjonen som vi nå har fått er det satt opp en foreløpig dato for kvalitetssjekk av biler med varmepumpe i uke 36, men det er stor usikkerhet knyttet til denne informasjonen. Vi vil derfor råde dere til å ta utgangspunkt i produksjonsstart fra uke 45 for biler med varmepumpe med risiko for ytterligere utsettelse. Dersom kundene ønsker å fjerne varmepumpen er dette mulig og de vil beholde sin plass i køen.

Jeg stoler på at tysk ingeniørkunst nok en gang innfrir, at akseptansetesten går bra, og produksjonen starter. Hva andre, inklusive selgere som skal pushe flest mulig biler raskest mulig, tror og mener og syns får stå for deres regning.

T
2015 eGolf - Pacific Blue, sort skinn ++
2020 Audi e-Tron 55 - Glacier White, S-line, ++
TM3 reservert

lightningii

Noen som har fått bekreftet produskjonsuke enda??

Nuvolari

Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

Råde

e-Golf | X75D

Nuvolari

Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

S-max

I følge ny video på YouTube er det opptil 36% å spare på varmepumpa om vinteren.

Dersom dette skulle stemme er det vel verdt å vente på denne pumpa?
https://www.youtube.com/watch?v=mu0SRioBdeo
e-Golf m/varmepumpe bestilt 31/3-14 Leveres veke 6?

Gordon Retriever

Helt klart verdt å vente på.
Men klare å vente på, er noe annet...


Siste info jeg har hørt vedr. levering av e-Golf er uke 47 uten varmepumpe, uke 3 2015 med varmepumpe. Dette gjelder ved bestilling av ny e-Golf nå.

Hyperstress

Sitat fra: S-max på onsdag 23. juli 2014, klokken 21:19
I følge ny video på YouTube er det opptil 36% å spare på varmepumpa om vinteren.

Dersom dette skulle stemme er det vel verdt å vente på denne pumpa?
https://www.youtube.com/watch?v=mu0SRioBdeo

Jeg antok at pumpa sparte 36% i forhold til energiforbruket på vanlig oppvarming, men de sier at batteriforbruket på selve bilen blir redusert med opptil 36%. Høres nesten for godt ut til å være sant. Det vil i såfall si at en sparer bortimot 10kwh på en lading, om en hadde sammenlignet med et (teoretisk) forbruk på 30kwh uten varmepumpe. Full rekkevidde tilsvarer ca 2t kjøring så det vil si at effekten på oppvarming blir redusert med 5kw, noe som ikke gir mening.
..Eller så er jeg helt på bærtur her  ;D
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

EV - Driver

Det ser for meg ut til at varmeapparatet på E-up bruker ca 6000W(6Kw) på full styrke, så om cop- faktoren er på ca tre ved minus 10 grader så burde man kunne spare ca 4000W.  4000W i to timer gir 8 Kw/h spart. Dette er et forenklet regnestykke, men dog gir det en indikasjon på hva varmepumpe kan gi av ekstra rekkevidde.
VW ID.4 Max bestilt 09.2020
Hyundai Kona April 2020 -Solgt
Hyundai Ioniq 2019 10/10-2019 -
E-up mottatt april 2014 - solgt april 2020
E-Golf mottatt 23/1-15 - solgt juli 2019

jkirkebo

Sitat fra: Vw-E-Up på torsdag 24. juli 2014, klokken 20:49
Det ser for meg ut til at varmeapparatet på E-up bruker ca 6000W(6Kw) på full styrke, så om cop- faktoren er på ca tre ved minus 10 grader så burde man kunne spare ca 4000W.  4000W i to timer gir 8 Kw/h spart. Dette er et forenklet regnestykke, men dog gir det en indikasjon på hva varmepumpe kan gi av ekstra rekkevidde.

Men med 6kW på kontinuerlig blir du mer eller mindre grillet... Selv i -20 bruker ikke Leaf mer enn maks 3kW kontinuerlig, som regel mindre.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Rio

Som jeg har skrevet i en eller annen tråd, mange av regnestykkene antar at man kjører kontinuerling, og derfor bare må varme bilen én gang.

Hvis man derimot kjører mange ganger, så får man mange episoder med 6 kW oppvarming (eller forvarming), og min erfaring fra Leaf er at oppvarming kan ta opptil 1/3 av batterikapasiteten på slike dager.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA