Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Estimert levering av E-Golf med varmepumpe.

Startet av EV - Driver, fredag 04. juli 2014, klokken 08:16

« forrige - neste »

tallyho

2015 E-Golf
2016 Tesla S90D
2016 Tesla 3 reservert

Peterik

#1186
I dag kl 13:00 ble jeg faktisk eier av den lenge etterlengtede e-Golfen med varmepumpe ;D

Etter ca 5 mil med småkjøring i Oslo i dag, tror jeg at jeg kan bli god venn med den. Fantastisk morsom å kjøre, behagelige seter og herlig stille i kupéen.

Synes jeg fortjener en medalje for utvist tålmodighet 8) etter 300 dagers faktisk leveringstid, med i hvert fall fire måneders stadig forskyvning av forventet levering. Denne tråden på forumet har vært en trøst, og en kilde til mer informasjon enn VW Norge har vært.

Men, nå er (nesten) all frustrasjon glemt. Jeg ønsker dere andre som venter på en VP e-Golf en snarlig levering og en påfølgende lykke med en fantastisk bil!

Jeg oppfordrer alle til å kjøre hensynsfullt så ikke e-Golf risikerer å få Tesla-rykte i trafikken ;)
e-Golf med Varmepumpe - Limestone grå metallic...
Golf TDI 2.0 DSG 2006

mihkku


poskare


raggi


Anderskrok

Er det noen som vet hvilken rekkefølge VW produserer biler i?
Altså- er farge, utstyrsnivå, interiør etc avgjørende for om bilen blir laga eksempelvis i uke 9 fremfor uke 13, eller er det bare bestillingsdato som avgjør?
Kanskje de lager elbiler bare på fredager f.eks?

En skulle jo tro at de burde ha kunnet lage de - si 2000- elbilene som har ventet på leveranse over 6mnd, på ei lita uke og blitt ferdig med det, men det gjør de jo ikke...

Uansett- veldig interessant og se bestillingsdato når folk får vite produksjonsuke!

jantegolf

Bestilte 11.augst. Fikk følgende svar fra kundeservice i går:
Siste informasjon vi har fra fabrikk i dag er at biler som er bestilt i inntil
10.sept får antatt produksjon uke 10-12.

poskare

Sitat fra: raggi på onsdag 04. februar 2015, klokken 23:26
Sitat fra: poskare på onsdag 04. februar 2015, klokken 23:13
Vår fikk status " i produksjon" i går :)
Og dere bestilte når ? :)
Bestilt 23.03, så det har nok gått nesten ett år når den blir levert.

Ove

Sitat fra: poskare på torsdag 05. februar 2015, klokken 13:03
Sitat fra: raggi på onsdag 04. februar 2015, klokken 23:26
Sitat fra: poskare på onsdag 04. februar 2015, klokken 23:13
Vår fikk status " i produksjon" i går :)
Og dere bestilte når ? :)
Bestilt 23.03, så det har nok gått nesten ett år når den blir levert.
Da har du bestilt 10 dager etter meg og min er ikke produsert enda :( Tror jeg ligger an til Norgesrekord i E-golfventing.
e-Golf
i3s 120 Ah
+ noen fosile til sitt bruk

poskare

#1194
Noen får e-Golfene sine i Tønsberg snart..... :)

Kjørte forbi den i Holmestrand... Det var lapper i bakrutene hvor det sto Møller Tønsberg...
Den på toppen er spesifisert likt som min, iallefall på utsiden...dessverre var min produksjonsuke denne uka, så det er nok ikke min.

Gordon Retriever

Sitat fra: Ove på torsdag 05. februar 2015, klokken 14:35
Sitat fra: poskare på torsdag 05. februar 2015, klokken 13:03Bestilt 23.03, så det har nok gått nesten ett år når den blir levert.
Da har du bestilt 10 dager etter meg og min er ikke produsert enda :( Tror jeg ligger an til Norgesrekord i E-golfventing.

Rart. Særlig siden det ser ut til at fabrikken nå arbeider med juni- og julibestillingene.
Har du forandret på bestillingen i ettertid, der en selger kan ha nullet ut din plass slik at du ble skjøvet bakover i køen?

Sidewinder

Jeg bestilte i mai, og min er ferdig produsert....
Lurer bare på hvor lang tid resten skal ta ?  ::)

Ove

Sitat fra: Gordon Retriever på torsdag 05. februar 2015, klokken 20:42
Sitat fra: Ove på torsdag 05. februar 2015, klokken 14:35
Sitat fra: poskare på torsdag 05. februar 2015, klokken 13:03Bestilt 23.03, så det har nok gått nesten ett år når den blir levert.
Da har du bestilt 10 dager etter meg og min er ikke produsert enda :( Tror jeg ligger an til Norgesrekord i E-golfventing.

Rart. Særlig siden det ser ut til at fabrikken nå arbeider med juni- og julibestillingene.
Har du forandret på bestillingen i ettertid, der en selger kan ha nullet ut din plass slik at du ble skjøvet bakover i køen?
Jeg har mast mange ganger og har blitt forsikret at bilene produseres etter opprinnelig bestillingsdato. Dette til tross for at det beviselig er feil. Nå er forresten siste status at bilen skal produseres denne uken, men har ikke fått noen bekreftende melding om at den er produsert enda. Hver dag er en dag nærmere, kan en jo trøste seg med :/
e-Golf
i3s 120 Ah
+ noen fosile til sitt bruk

EV - Driver

Sitat fra: Sidewinder på torsdag 05. februar 2015, klokken 20:45
Jeg bestilte i mai, og min er ferdig produsert....
Lurer bare på hvor lang tid resten skal ta ?  ::)
Regner du fire uker fra produksjon til levering så bommer du ikke så mye.
VW ID.4 Max bestilt 09.2020
Hyundai Kona April 2020 -Solgt
Hyundai Ioniq 2019 10/10-2019 -
E-up mottatt april 2014 - solgt april 2020
E-Golf mottatt 23/1-15 - solgt juli 2019

bjafo

Fikk omsider mail om at golfen e satt i produksjon og ferdig på fabrikken uke 10

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA