Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Felg og dekk

Startet av Råde, onsdag 11. juni 2014, klokken 23:27

« forrige - neste »

Cowboystrekk

Sitat fra: ea på fredag 13. juni 2014, klokken 15:06
Goodyear efficientgrip performance finnes i 18" med rullemotstand "B". Prøver å få forhandleren min til å sette dem på Durbanfelgene jeg har bestilt med.
ah. Det visste jeg ikke, men det var bra!
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

haugejan

Eg har bestilt med 18" Durban på min. Fått opplyst att merke er Continental eller Nokian men eg har også sett på Goodyear efficientgrip performance. Prisen er så og seie lik på desse dekka så skal få forhandler til å montere desse i staden for. Kan ikkje tru det skal være eit problem.
Bestilt e-Golf intro med varmepumpe + alt utstyr samt 18" Durban 27.02

Råde

Sitat fra: mihkku på fredag 13. juni 2014, klokken 17:00
Skal selv ha efficientgrip. Beste dekka :D

Hva er de best på? Har de noen svakheter?
e-Golf | X75D

Cowboystrekk

Efficientgrip performance har vunnet en hel del tester. De er rå på rullemotstand, typisk 3-6% lavere forbruk enn standard sommerdekk. Det kan jo faktisk utgjøre over ei mil i rekkevidde for deres del. De skårer også bra ift egenskaper på tørr og våt veg, noe som er uvanlig (spesielt våt veg) for dekk med lav rullemotstand. Ulempa er at dekkene er dyre i endel dimensjoner. Hadde de vært mulig å kjøpe i dimmen jeg trenger så hadde jeg kjøpt dem tvert :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

autofil

Hei,

Oppklarende spm om felger: Når jeg bestilte fikk jeg vite at bilen blir levert med Conti dekk og spesialfelgene (aerodynamiske). Jeg kunne IKKE få dette levert på vinterfelg forstod jeg. Jeg bestilte derfor Aspen felger til vinter. Stemmer dette med hva dere har fått info om?

Mvh
SMO

Råde

Sitat fra: Stein Magnus Olafsrud på mandag 16. juni 2014, klokken 11:19
Hei,

Oppklarende spm om felger: Når jeg bestilte fikk jeg vite at bilen blir levert med Conti dekk og spesialfelgene (aerodynamiske). Jeg kunne IKKE få dette levert på vinterfelg forstod jeg. Jeg bestilte derfor Aspen felger til vinter. Stemmer dette med hva dere har fått info om?

Mvh
SMO

Jeg forsto ikke helt: var det vanskelig å få vinterdekk på standardfelgen (astana)? Det er vel bare tull. Det er mange som har fått til det. Ellers er aspen en perfekt vinterfelg som er lett å holde ren. Har de på Passaten. Ulempen er at de er dønn kjedelige.
e-Golf | X75D

Råde

Hvis noen er interessert, så fant jeg etter mye om og men en golf 7 med vanlig understell og 18" felger (de fleste er senket 10mm når de leveres med 17" el 18"). Det ser slettes ikke verst ut...
e-Golf | X75D

autofil

Sorry. Jo. Det ser ikke bra ut:/)

Kent

Sitat fra: Stein Magnus Olafsrud på tirsdag 24. juni 2014, klokken 13:04
Sorry. Jo. Det ser ikke bra ut:/)

Enig. Synes ikke golf er en bil som kler store felger i det hele tatt. 16" er stort nok.

Sarpsborg -
Night Blue E-Golf - 30.07.14 125kkm solgt 18.10.21
Mars Orange/Cherry Black Kia E-Soul 64kwh Exclusive 14.10.21

torgrand

Ja etter å ha sett disse bildene er jeg nesten tilbake på e-felgene både sommer og vinter... Hvorfor prøve å utgi seg for en GTI man ikke er?

e-Golfer

Det er mange som sier at Golfen over med 18" ser ut til å gå på stylter... Men denne Golfen har også vanlig understell og har vanlig 16" felger... Synes nesten den ser ut til å være mer på stylter...
e-Golf bestilt 26.02.2014, levert 28.07.2014. Night Blue Metallic, 18" Durban + alt utstyr.

mortys

Jeg er en av de forfengelige "idiotene" som kjører fashion before function når det kommer til felger/dekk og utstyrer e-Golfen til kona med 19" felger med 235/35 som jeg har til overs etter en Audi som selges i disse dager, så får det heller bare være at hun får en mil kortere rekkevidde  8)

Råde

Sitat fra: mortys på torsdag 03. juli 2014, klokken 10:10
Jeg er en av de forfengelige "idiotene" som kjører fashion before function når det kommer til felger/dekk og utstyrer e-Golfen til kona med 19" felger med 235/35 som jeg har til overs etter en Audi som selges i disse dager, så får det heller bare være at hun får en mil kortere rekkevidde  8)

Er du i tillegg en heldig "idiot" som får bilen rundt disse tider, så må du gjerne legge et bilde. Kanskje man blir fristet til å bli enda mer forfengelig.
e-Golf | X75D

mortys

Da var endelig dagen kommet, bilen er på plass og "nye" sommerfelger er montert...ser dog at et senkesett ikke hadde vært feil, selv om bilen kanskje "setter" seg etterhvert.

torlie

Ser veldig bra ut med 19", selv om som du påpeker et senkesett hadde gjort underverker  :)

Hadde vært interessant om du etterhvert kunne gi tilbakemeldinger i tråden "vis oss ditt e-Golf forbruk" for å se om du snitter mye høyere enn andre med standardfelger.
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA