Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvor stor er reserven når hurtiglader sier 0 % SOC?

Startet av elekTrond, lørdag 24. november 2018, klokken 00:39

« forrige - neste »

elekTrond

Har en spella ny e-Golf på hjemlån, etter tre år bak elbilrattet. I kveld var jeg bare et par kilometer hjemmefra da jeg feiget ut og trillet ned igjen til hurtigladern jeg passerte 2-3 km før. Ble litt overrasket over at den meldte 0 % SOC.  :o

Riktignok hadde jeg kjørt ei mil eller to med ei lystig skilpadde som selskap. Siden GOM sa 4 km og det er like langt fra hurtigladern og hematt, tenkte jeg at det må da jammen meg være nok buffer å gå på her? Men da bilen helst ville kjøre i 50 i en bakke mens jeg insisterte på 60, ville jeg ikke ta sjansen på å bli stående i vegkanten.  ::)

Såe, som trådtittel sier:

• hvor mange km kan bilen komme seg ved 0 % SOC?
  • er det igjen noen reservebuffer ved 0 % SOC?
  • valgte jeg rett i snu da jeg gjorde?
'13 Mjau

hemi

Når du begynner miste kraft, da er faktisk spenning lav.

Prøv en gang til, så finner vi endelig svar :D

Men tilbake til å være seriøs, når jeg kjører lavt ned bruker jeg gassrespons som en sjekk på om det er igjen lite/mye.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA