Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Automatisk tenning av lys

Startet av Caspar, tirsdag 03. juni 2014, klokken 20:56

« forrige - neste »

las^se

Coming home = Lysene slår seg på når du låser/åpner bilen. Lysene står på i 10-20 sekund eller noe sånt.
VW e-up! -14

tlauri

Min bil har jeg koblet vekk coming home funksjonen og det kommer ingen lys på ved lading. På svigermors e-up lot jeg denne funksjonen stå, den blinker noen ganger under lading  :o

las^se

Sitat fra: tlauri på tirsdag 16. september 2014, klokken 07:05
Min bil har jeg koblet vekk coming home funksjonen og det kommer ingen lys på ved lading. På svigermors e-up lot jeg denne funksjonen stå, den blinker noen ganger under lading  :o

TAKK TAKK :)
VW e-up! -14

Tun-eup

Sitat fra: tlauri på tirsdag 16. september 2014, klokken 07:05
Min bil har jeg koblet vekk coming home funksjonen og det kommer ingen lys på ved lading. På svigermors e-up lot jeg denne funksjonen stå, den blinker noen ganger under lading  :o

Hvordan kobler du dette vekk?

las^se

Sitat fra: Tun-eup på torsdag 18. september 2014, klokken 20:32
Sitat fra: tlauri på tirsdag 16. september 2014, klokken 07:05
Min bil har jeg koblet vekk coming home funksjonen og det kommer ingen lys på ved lading. På svigermors e-up lot jeg denne funksjonen stå, den blinker noen ganger under lading  :o

Hvordan kobler du dette vekk?

Stå på auto. flytt bryteren: 0 - auto - 0 - auto. (Tatt fra hukommelsen)
VW e-up! -14

jonnis

Fra manual:
for setting the coming home function (i.e The headlights will still on for a while
when you pull the key out from the ignition.)
‐ to set the coming home function, please ignition off with key removed. Then
rotate the rotary knob to "Auto". After that, rotate the rotary knob as the follow
step(1‐4):‐ "Auto‐>0‐>Auto‐>0‐>Auto" within 2s. Then you will hear one "dig"
sound come from the control unit and the side light will become flick and the
control unit will then start to count the timer. Last step, when your desired time
has reached, then switch the rotary knob to the "0" position and you will then
again hear one "dig" sound from the control unit and at that the time the
coming home function setting is completed. (Noted, if the last step is switch
back the rotary knob to "0" light position within 5s, then the coming home
setting will be disabled, and if the last step is over 60s that you didn't switch the
rotary knob to "0" position, then the timer of the control unit will preset to 60s).
Svart VW e-up!
Teknikkpakke og panoramasoltak.
Utlevert 4 mars! :)

tlauri

På min kunne jeg dra av en dings på siden av kontrollboksen som fjernet coming home funksjonen.

pladask

Sitat fra: tlauri på tirsdag 23. september 2014, klokken 21:25
På min kunne jeg dra av en dings på siden av kontrollboksen som fjernet coming home funksjonen.
? Er ikke den for å slå av tunnell-funksjonen da?

tlauri

Mulig det er for tunell funkjson også.
Min og svigermors bil har nesten lik boks med sensor for kjørelysautomatikk. min som ble bestilt først har 3 "brikker" man kan dra ut på siden for å fjerne div funksjoner men svigermors boks har bare 1 slik "brikke" som står på siden. På min bil så er det kun klikkelyder fra boksen når jeg programmerer men på svigermors bil så er det lydvarsel i form av et "pling".
Skjønnte ikke vitsen med tunnelfunksjon men er fornøyd med at lyset tenner uansett når det blir mørkt ute :-)

ElBergen

Jeg monterte denne "boksen" som jeg kjøpte over ebay. Men jeg har merket at den noen ganger slår på parklys i steden for LED-lysene.
Prøvde med lommelykt på sensoren, og ca halvparten av gangene kom parklys og ikke LED-lys på.

Noen andre som har opplevd dette?
E-Up!

jonnis

Hei!

Når du sier det så har jeg opplevd det 1 gang. Kanskje jeg må sjekke med lommelykt selv!
Jeg kjøpte fra 4autoparts på ebay.

Sitat fra: ElBergen på onsdag 05. november 2014, klokken 19:27
Jeg monterte denne "boksen" som jeg kjøpte over ebay. Men jeg har merket at den noen ganger slår på parklys i steden for LED-lysene.
Prøvde med lommelykt på sensoren, og ca halvparten av gangene kom parklys og ikke LED-lys på.

Noen andre som har opplevd dette?
Svart VW e-up!
Teknikkpakke og panoramasoltak.
Utlevert 4 mars! :)

Fush

På originale Up! (ikke E-Up!) er parklysene også DRL (daytime running lamp) - mens vi på E-Up! har de LED-stripsene i grillen som DRL. Kanskje det er noe forvirring med logikken til kortet?
Hvit Volkswagen E-Up! siden 7. november 2014 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model S 85D siden 18. mai 2015 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model 3 LR AWD siden 6. juni 2019 [Solgt februar 2022]
Mamba Green Taycan 4 Cross Turismo

Fush

Sitat fra: tobel på onsdag 06. august 2014, klokken 10:20
Jeg skulle gjerne hatt en løsning på dette men er litt skeptisk til å "modde" en helt ny bil...

Jeg har spurt verkstedet hos Møller der vi kjøpte vår e-up om en løsning. De sier at det ikke er mulig å kople baklysene på sammen med LED-kjørelyset. Om de ikke vil eller faktisk ikke kan gjøre dette vet jeg ikke. Har noen av dere spurt VW-verksted om det samme og fått andre svar?

LED-baklys fra twin-up høres ut som en stilig og sannsynligvis dyr løsning. Med samme logikken for instumentlys og baklys som er på e-up i dag vil dette fortsatt gi mørkt instrumentpanel og baklys i tunnel med mindre man slår på nærlys. Da ender man vel opp med vanlig nærlys foran (og ikke LED-kjørelys) og LED-baklys?

Når bilen har LED-kjørelys er det syndat disse ikke kan brukes sammen med baklys...

Du kan jo kjøpe LED pærer og sette i baklysene dine...
Hvit Volkswagen E-Up! siden 7. november 2014 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model S 85D siden 18. mai 2015 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model 3 LR AWD siden 6. juni 2019 [Solgt februar 2022]
Mamba Green Taycan 4 Cross Turismo

tlauri

Det er litt merkelig med denne sensoren men i skummringen tenner den parklys, baklys og instrumentlys. Når det blir litt mørkere tennes nærlyset. DRL lyser når det er helt lyst ute.

Fush

Sitat fra: tlauri på torsdag 06. november 2014, klokken 16:59
Det er litt merkelig med denne sensoren men i skummringen tenner den parklys, baklys og instrumentlys. Når det blir litt mørkere tennes nærlyset. DRL lyser når det er helt lyst ute.

Du får kjøpe noen sexy LED pærer til parklysene dine da :p

Disse passer rett i og vil gi deg veldig "kult" hvitt lys i parklysene. Plug and play - ikke noe "modding" som må til.
http://www.ebay.co.uk/itm/R580-7443-W21-5W-GEN-2-CANBUS-27-SMD-5050-LED-BULBS-WHITE-/271003154785
Hvit Volkswagen E-Up! siden 7. november 2014 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model S 85D siden 18. mai 2015 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model 3 LR AWD siden 6. juni 2019 [Solgt februar 2022]
Mamba Green Taycan 4 Cross Turismo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA