Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ryggekamera bilde

Startet av Brødbilsjåfør, mandag 26. mai 2014, klokken 10:44

« forrige - neste »

Brødbilsjåfør


Er dette bilde normalt? Synes ikke å huske å ha sett så mye av bakfanger før men...
HELL:)
har kjøpt Elbil:)
Ækte bila går på Bænsin:)

Thomas Parsli

Tror jeg ser like mye støtfanger  på min 2012-modell...

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Fallskjerm

Jeg ser også så mye av bakfageren
Renault Zoe R135 mars 2020
Nissan Leaf, Tekna Mai 2016 (30Kwh) (heldigvis solgt)
Nissan Leaf, Tekna april 2014 66 500 km m/6.6 kw lader (solgt)
BMW IX 50 (solgte LC 150)for å dra Adria 743 UT

Ønsker Nissan skal bli like god på ettermakedet som Toyota

kjbu

#3
Hvis du tar et kraftig byks inn i bilen bak, ser du mindre av bakfangeren din etterpå



Forøvrig, andre biler har en tendens til å tute når jeg rygger inntil dem....slapp av, jeg har ryggekamera!
Audi E-Tron 55, 2020
Norges 2. EuroLeaf 2013
Porsche Cayenne, 2004 (solgt)
Opel Zafira 2002 (solgt)
Mercedes 190E 1986 (solgt)

bjorn_2390

Sitat fra: kjbu på mandag 26. mai 2014, klokken 12:35
Hvis du tar et kraftig byks inn i bilen bak, ser du mindre av bakfangeren din etterpå
Forøvrig, andre biler har en tendens til å tute når jeg rygger inntil dem....slapp av, jeg har ryggekamera!
LOL I   8)
LOL II: Digger å skremme folk med "uoppmerksom rygging".
Blå Euro-Leaf (2012)

Powerflux

Sitat fra: bjorn_2390 på tirsdag 27. mai 2014, klokken 23:10
Forøvrig, andre biler har en tendens til å tute når jeg rygger inntil dem....slapp av, jeg har ryggekamera!
LOL I   8)
LOL II: Digger å skremme folk med "uoppmerksom rygging".
[/quote]
Jeg også  ;D 8) ;D
Latterlig mange som får panikk og hiver seg på hornet ;D
Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.

elektrolux

Rygg gjerne "uoppmerksomt" mot Think Classic'en min så skal du se totalt avslappet holdning. ;D
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

emil

Sitat fra: Brødbilsjåfør på mandag 26. mai 2014, klokken 10:44
Er dette bilde normalt? Synes ikke å huske å ha sett så mye av bakfanger før men...

Vil si det ser ganske likt ut som mitt


bjorn_2390

Sitat fra: Brødbilsjåfør på mandag 26. mai 2014, klokken 10:44

Men du?
Hvilken bil/versjon har du, da? Her står det jo på norsk??
(Kan jo faktisk forstå hva advarselen betyr...)
Blå Euro-Leaf (2012)

Jan-Børre Olsen

Sett språket til norsk så er det i boks. Mulig det først kom på euro Leaf?
2023 Nissan Ariya Evolve e-4orce

sølv-pilen

Sitat fra: bjorn_2390 på tirsdag 27. mai 2014, klokken 23:10
Sitat fra: kjbu på mandag 26. mai 2014, klokken 12:35
Hvis du tar et kraftig byks inn i bilen bak, ser du mindre av bakfangeren din etterpå
Forøvrig, andre biler har en tendens til å tute når jeg rygger inntil dem....slapp av, jeg har ryggekamera!
LOL I   8)
LOL II: Digger å skremme folk med "uoppmerksom rygging".
LOL!
LOL!!
Jeg digger å trø hardt på gassen fremover når andre rygger seg tett innpå selv om jeg bruker horn for å advare. Får mye gratis på den måten.
Kvit nordisk Nissan løvblad med 6,6 kW lader
Opel Ampera-e
2 stk. 15m skjøteledning

Øyvind.h

Sitat fra: sølv-pilen på torsdag 30. oktober 2014, klokken 10:10
Sitat fra: bjorn_2390 på tirsdag 27. mai 2014, klokken 23:10
Sitat fra: kjbu på mandag 26. mai 2014, klokken 12:35
Hvis du tar et kraftig byks inn i bilen bak, ser du mindre av bakfangeren din etterpå
Forøvrig, andre biler har en tendens til å tute når jeg rygger inntil dem....slapp av, jeg har ryggekamera!
LOL I   8)
LOL II: Digger å skremme folk med "uoppmerksom rygging".
LOL!
LOL!!
Jeg digger å trø hardt på gassen fremover når andre rygger seg tett innpå selv om jeg bruker horn for å advare. Får mye gratis på den måten.
Er det alltid den som rygger som har vikeplikt, eller ville det du foreslår medføre delt skyld? For man kan jo se på ryggekameraet at den andre bilen nærmer seg i et tempo høyere enn hva den skulle gjort. Ergo kan man se at den andre bilen flytter seg.
Du kan jo naturligvis nekte for at du var i bevegelse, men det kan også den som rygger. Og da blir det vel også delt skyld?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

sølv-pilen

Ja, er alltid den som rygger som har vikeplikt. Forøvrig står ryggelysene høyt oppe, kamera eller ei. Man Skal selvsagt ikke kjøre i bilen foran seg bare for at den rygger, men for meg virker det her som om noen lar det gå sport i å rygge nærme bilen bak, og selv om man klarer å frasi seg skyld en gang, vil forsikrinselskapene begynne å lure når det skjer gjentatte ganger med enkelte bilister. Man bruker hornet av en grunn, og det er selvsagt for å gjøre bilisten foran oppmerksom på at den er farlig nærme fronten på bilen bak seg (vi snakker altså om nærme, ikke metervis fra), da rygger man ikke videre og godter seg av at bilen bak finner dette ubehagelig.
Kvit nordisk Nissan løvblad med 6,6 kW lader
Opel Ampera-e
2 stk. 15m skjøteledning

Electrix

Den som rygger har vikeplikt, men om man skulle bulke så er det også et annet punkt som ofte trumfer det meste: "satte bilen I bevegelse". Om du rygger ut på en vei og kolliderer med en annen bil som kommer kjørende så vil du med stor sikkerhet få skylden, men om den andre bilen står stille for så å begynne å kjøre når du allerede er ute I veien tror jeg det er lite sannsynlig at han slipper unna ansvaret.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

Lena82

Litt OT, men jeg skulle rygge meg bakover på en parkeringsplass i sentrum, mot en bil som allerede stod parkert. Jeg rygget veldig sakte, og fulgte med på ryggekamera. Så kommer det en mann gående på fortauet, og begynner å instruere meg om hvor langt jeg kan kjøre og når jeg må stoppe...litt morsomt, han tenkte vel at en jente som meg ikke klarte å rygge inntil uten å treffe bilen..

;D
Nissan Leaf Acenta 2014
Bergen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA