Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hurtigladestasjoner i Troms Fylke (med omegn.)

Startet av Car-El, lørdag 03. mai 2014, klokken 19:39

« forrige - neste »

Stig-Arne

Noen som vet om flere planlagte ladere på innlandet (bardufoss - buktamo) ?
Bor i Harstad, og vil trenge lading på en evt. Kia Soul i Buktamo området for å komme oss til Tromsø.
Litt rart ikke Statoil har på Buktamo igrunn. De har jo på Statoil Evenes

Storelva

Sitat fra: Stig-Arne på mandag 04. april 2016, klokken 21:44
Noen som vet om flere planlagte ladere på innlandet (bardufoss - buktamo) ?
Bor i Harstad, og vil trenge lading på en evt. Kia Soul i Buktamo området for å komme oss til Tromsø.
Litt rart ikke Statoil har på Buktamo igrunn. De har jo på Statoil Evenes
Savner også hurtiglading på Vollan og Buktamoen. Statoil kunne nok fått noen kunder på å tilby Chademo og CSS på disse to stedene.

For alle elbil eiere i Tromsø/Balsfjord/Malangen, så ville det bety at vi kom oss både til Kilpis, Finnsnes, Senja og Harstad :)
Mitsubishi Outlander PHEV 2019
Bestilt Tesla Model Y Dual Motor Long Range

stiberger

Setermoen er planlagt utbygd til sommeren (eller i løpet av året er vel forpliktelsen). Fortum setter visstnok opp to multistandard ladere i forbindelse med Tesla sine utenfor veksthuset.
http://www.elbil.no/nyheter/ladestasjoner/3726-hurtigladelopet-i-nord-norge-har-startet
http://nye-troms.no/index.php?page=vis_nyhet&NyhetID=4481

Buktamoen hadde vært kjekt, men har ikke hørt noe konkret. Har vel vært nevnt som et konkret forslag her: http://www.elbil.no/nyheter/ladestasjoner/3717-hurtiglading-helt-til-tromso
Søknadsfrist var vel 18. mars, så vi burde vel få høre noe snart.

Nordkjosbotn har vært på blokka tidligere, men har ikke blitt utbygd. Unskyldningen har væt at prislappen for utbygging her er for høy. (inngrep i elektrisk infrastruktur er visstnok nødvendig og har vært for nært Tromsø for å få full støtte osv.)
Sitat fra: "Ole Henrik Hannisdahl (Daglig leder Grønn Kontakt)" på onsdag 15. april 2015, klokken 10:22
Nordkjosbotn:
Her ble prislappen for utbygging ekstremt høy. I mangel av noen som vil være med på spleiselaget, kommer vi dessverre ikke til å benytte oss av dette tilsagnet.
Mulig noe har endret seg i denne utlysningsrunden. Hadde vært kjekt å få vite hvem som har søkt.
Rød Leaf (EL 16xxx) solgt
Grå 85D i Tromsøområdet (EL 43xxx)

Storelva

Sitat fra: stiberger på tirsdag 05. april 2016, klokken 10:59
Mulig noe har endret seg i denne utlysningsrunden. Hadde vært kjekt å få vite hvem som har søkt.

I en epost skrev Grønn Kontakt til meg at "vi avventer og ser om vi får tilslaget på strekningen Trondheim - Tromsø". Og der skriver de også at Vollan og Buktamoen er steder de har sett seg ut - dersom de får tilslag.

Så da høres det ut til at det iaf er en tilbyder  :)
Mitsubishi Outlander PHEV 2019
Bestilt Tesla Model Y Dual Motor Long Range

Stig-Arne

For vår del, så blir nok Setermoen akkurat på grensen for at vi blir å tørre å legge ut til Tromsø med en Kia Soul. Til Setermoen er det 124 km, og derifra til Tromsø er det 160 km. Skal jo selvfølgelig gå, men er jo en del kneiker på tur nordover.

Buktamo som er en ganske sentral plass, er jo virkelig en plass det bør satses på. Samme i Bjerkvik.
Nordkjosbotn vil jo ta unna de som skal videre nordover mot Alta, så der er det jo strengt tatt nødvendig.

Spennende er det uansett, og vi gleder oss til å få El-Bil:)

Solarbroom

Jobber hos Grønn Kontakt.

Soulranger

Flott at ladestasjonene er kommet på Vollan og Bjerkvik! Her er forøvrig svar jeg fikk fra grønn kontakt for ikke så lenge siden ved spørsmål om ladestasjoner :

"Hei,

Circle K Nordkjosbotn og Bjerkvik Hotell idriftsettes sannsynligvis før jul.

I tillegg til dette kommer Buktamoen, Setermoen og Lapphaugen på nyåret."

Så det er bare å glede seg.

Simen1

Jeg vurderer å kjøpe meg en Nissan Leaf som nr 2 bil og da vil jeg helst kjøpe den sørpå og kjøre den nordover selv. Prisene i Troms er så mye høyere at det vil lønne seg kraftig med flybillett + noen dager fri fra jobben. Det jeg lurer på er hvor sammenhengende ladenettet er og hvor lang tid jeg må regne på selve ladingen for eksempel fra Oslo?

Nr 1 bilen er en Tesla Model S og den krevde jo overraskende lite tid til lading på turen fra sørlandet til Tromsø. Den ladet totalt ca 5 timer fra Kristiansand til Tromsø.
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

Pilot72

Noen som har erfaring med hurtiglader ved Kåfjord Helsetun i Birtavarre? Er den tilgjengelig for alle?

KasperJM

Det er en Grønn Kontakt-lader, og er tilgjengelig for alle.

tromsø

Er det noen som kjenner til hvis det skal etableres en hurtiglader i Skibotn?
Jeg savner dette stort for turer sørover til Finland/Sverige! (for oss som ikke har Tesla...)
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

tromsø

Var på tur til Narvik forrige helg og fant ut til min store overraskelse at det finnes en CCS 150kW ladere hos Volkswagen i Narvik!!
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

RJK

Sitat fra: tromsø på torsdag 07. mai 2020, klokken 11:56
Er det noen som kjenner til hvis det skal etableres en hurtiglader i Skibotn?
Jeg savner dette stort for turer sørover til Finland/Sverige! (for oss som ikke har Tesla...)

Ifølge ladekart.no så finnes det GK og Fortum i Nordkjosbotn, og så finnes det ett punkt doe CCS og ett for Chademo i Birtavarre.

Så har du to AC-ladeplasser i Kilpisjärve og 2 i Karesuando.

Kjører du fra Tromsø til Kalix, så er det 71 km til Nordkjosbotn, 347 km til Sirkka, og nye 280 km til Kalix, med hurtiglading i mellom. Med "feil" elbil, så snakker man endel tid på AC-ladere.

Skal du "bare" til Kilpis (162 totalt en vei, så 90 fra Nordkjosbotn) eller Kare (272 til sammen, så nye 130 km fra Kilpis), så må du belage deg på god tid på AC-laderne der. Får håpe de ikke er opptatt når du kommer dit.

Husk å ta i betraktning at det er oppover ene veien med nesten tom bil, og så nedover på vei tilbake, men da sannsynligvis med noen kilo varer på vei hjem igjen, som kan gi ekstra vekt til regenereringen.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

tromsø

Har enn så lenge feil bil men regner med at det kommer flere hurtigladere etter hvert...

Har jo kommet en ny 100kW ladere i Muonio, "kun" 29 mil fra Nordkjosbotn.

Men som sagt en ny hurtigladere i Skibotn ville gjøre livet mye enklere for meg!
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

Dieselgubben

Er det nå 100 kw lader i Muonio? Noen som vet om Tesla har fått opp sine ladestasjoner i Karesuando?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA