Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla Model S Firmware ønskeliste SAMLET

Startet av omart, tirsdag 22. april 2014, klokken 21:14

« forrige - neste »

rsomby

Sitat fra: E_S på onsdag 16. september 2015, klokken 07:03
Justerbar følsomhet på regnsensor ut over de to trinnene som er i dag. Selv laveste trinn er jo helt hyperaktivt og kjører viskerne på full fres med en nedbør hvor det holder lenge med et sveip hvert 10. sekund..

Min er helt motsatt og jeg tar meg selv i å hele tiden måtte kjøre den manuelt for den er for treig på intervaller, spesielt i oppstarten. Når hele ruten er fullstendig dekket av vann og en ikke kan se noe som helst, da bør dritten starte!

o.b.lix

Sitat fra: rsomby på tirsdag 06. oktober 2015, klokken 14:53
Sitat fra: E_S på onsdag 16. september 2015, klokken 07:03
Justerbar følsomhet på regnsensor ut over de to trinnene som er i dag. Selv laveste trinn er jo helt hyperaktivt og kjører viskerne på full fres med en nedbør hvor det holder lenge med et sveip hvert 10. sekund..

Min er helt motsatt og jeg tar meg selv i å hele tiden måtte kjøre den manuelt for den er for treig på intervaller, spesielt i oppstarten. Når hele ruten er fullstendig dekket av vann og en ikke kan se noe som helst, da bør dritten starte!

Jeg merker stor forskjell i følsomhet om ruten har  RainX eller tilsvarende på, eller om dette er slitt vekk...
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Hyperstress

Sikkert nevnt før, men en bør kunne starte installering av nye updates via telefonen.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Digiman

Kupelysene burde lyse så lenge en av dørene er åpne. Eller i hvertfall 5min og ikke bare 30 sek. Blir litt slittsomt når du skal ha unger inn i bilseter å det blir så fort mørkt i bilen. Virker forøvrig som SW 7.0 slukker etter ca 45sek nå, men fortsatt alt for kort tid.

cairnz

Sitat fra: Digiman på mandag 26. oktober 2015, klokken 06:44
Kupelysene burde lyse så lenge en av dørene er åpne. Eller i hvertfall 5min og ikke bare 30 sek. Blir litt slittsomt når du skal ha unger inn i bilseter å det blir så fort mørkt i bilen. Virker forøvrig som SW 7.0 slukker etter ca 45sek nå, men fortsatt alt for kort tid.
Controls, Dome, On.
Elbilist

Digiman

Sitat fra: cairnz på tirsdag 03. november 2015, klokken 11:46
Sitat fra: Digiman på mandag 26. oktober 2015, klokken 06:44
Kupelysene burde lyse så lenge en av dørene er åpne. Eller i hvertfall 5min og ikke bare 30 sek. Blir litt slittsomt når du skal ha unger inn i bilseter å det blir så fort mørkt i bilen. Virker forøvrig som SW 7.0 slukker etter ca 45sek nå, men fortsatt alt for kort tid.
Controls, Dome, On.

Klar over den, men tungvint og burde være unødvendig, så lenge du står der med døren åpen. Særlig med 2 småtasser som skal på plass i bilsetene sine.

rsomby

Sitat fra: Digiman på tirsdag 03. november 2015, klokken 22:10
Sitat fra: cairnz på tirsdag 03. november 2015, klokken 11:46
Sitat fra: Digiman på mandag 26. oktober 2015, klokken 06:44
Kupelysene burde lyse så lenge en av dørene er åpne. Eller i hvertfall 5min og ikke bare 30 sek. Blir litt slittsomt når du skal ha unger inn i bilseter å det blir så fort mørkt i bilen. Virker forøvrig som SW 7.0 slukker etter ca 45sek nå, men fortsatt alt for kort tid.
Controls, Dome, On.

Klar over den, men tungvint og burde være unødvendig, så lenge du står der med døren åpen. Særlig med 2 småtasser som skal på plass i bilsetene sine.

Enig. Med småbarn så funker ikke dette bra. Jeg må alltid trykke på lyset manuelt når jeg setter jentungen i barnestolen. Det funker, men burde være unødvendig når jeg står der med døren åpen.

En annen ting er å få slått over på parklys uten å måtte rote i menyer på skermen når en stopper for møtende biler på trange veier i mørket. Skulle hatt dette på lys-hendelen.

Bjørn Tore Vibeto

Trykk på selve lampen, da slår du den på. Du trenger ikke rote i menyen.
"Wattson"
Tesla Model S P85D Multicoated Red
Levert 24/2-15

cirys1

Sikker nevnt før: tidsforsinkelse når bilen våkner, unødvendig at den slår av klima og anlegg når man smekker igjen bakdørene, speilene trenger ikke og folde seg ut hver gang man åpner en dør, kanskje først når du setter den i "gir".

Ampéreson

Ønsker Dark Mode på skjermene. Med Dark Mode mener jeg, at alt går i rødt. Rødt da dette ikke ødelegger lysfølsomheten til våre øyne. Vet det er night mode, og alt blir mer behagelig i mørket med det, men jeg mener det burde være enda mer tilpasset.
2021 Model Y LR Blå
2014 P85+ Grønn, Solgt (´;︵;`)

Ampéreson

Ønsker også en ladelogg (evt. tilgjengelig på nett), hvor man kan se hvor, når, hvor lang tid og hvor mange KWt man har ladet. I samme slengen en prosent indikator som viser hvor mye ytnyttelse man har av batteriet, typisk vinter/sommer forskjeller.
2021 Model Y LR Blå
2014 P85+ Grønn, Solgt (´;︵;`)

Kim Kim

Audi kommer nå med en adaptiv cruise control som senker farten noen med noen km/t  før svinger.
Med Teslas HW burde vel dette kanskje være mulig å implementere.

Høres i mine ører ut som en meget behagelig funksjon
Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

SunSeeker

Sitat fra: Kim Kim på tirsdag 05. januar 2016, klokken 10:28
Audi kommer nå med en adaptiv cruise control som senker farten noen med noen km/t  før svinger.
Med Teslas HW burde vel dette kanskje være mulig å implementere.

Høres i mine ører ut som en meget behagelig funksjon

Det gjør den allerede idag.
Senker ca 5 km/h før svingen.

vnm

Sitat fra: SunSeeker på tirsdag 05. januar 2016, klokken 10:44
Sitat fra: Kim Kim på tirsdag 05. januar 2016, klokken 10:28
Audi kommer nå med en adaptiv cruise control som senker farten noen med noen km/t  før svinger.
Med Teslas HW burde vel dette kanskje være mulig å implementere.

Høres i mine ører ut som en meget behagelig funksjon

Det gjør den allerede idag.
Senker ca 5 km/h før svingen.
Av og til ja, men virker ikke som det er en gjennomtenkt funksjon. Noen ganger kjører bilen fort gjennom krappe svinger (altså uten å slakke av), andre ganger slakker den av i svinger (og til og men på rette strekker) der jeg mener at det er unødvendig.

Virker som om det har noe med flåtelæringen mellom bilene å gjøre (kom med SW 7.0) og at den slakker av der den ser at mange andre har gjort det. Snakker for ordens skyld om ACC og ikke AP.
2017 P100D med alt utenom FSD, Midnight Silver, 21" grå, sort/sort/karbonfiber.

For salg: 2016 P90DL med alt, Titatium, 21" grå, sort tak, sort NG og karbonfiber.
Solgt: S90D (okt 2015)

lunitiks

Sannsynligvis (og forhåpentligvis) nevnt en million ganger før: Kontroll av "vinterpakke"-funksjonene fra App!!!
samt varmetråder bakrute, setevarme og generell AC styring
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA