Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla Model S Firmware ønskeliste SAMLET

Startet av omart, tirsdag 22. april 2014, klokken 21:14

« forrige - neste »

eDooku

Det høres veldig mulig ut. Det ER jo også mulig å få til 'semimanuelt', ved å lagre to profiler for deg selv, der A og B henholdsvis har korsryggstøtta nederst og øverst. Rinse & repeat...
Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

krister461

Nå er vel ikke korsryggstøtten lagret i profilen... Spørs vel også hvor smart det er å justere den kontinuerlig om den ikke er laget for det...

cra

Jeg synes det er greit å endre korsryggstøtta av og til når jeg kjører langt. Det er ikke så nøye (for min del) hvilken posisjon den har til vanlig, men det gjør ofte litt godt å endre underveis, slik at ryggen ikke sitter i helt samme posisjon og "stivner". Har sånn sett ikke savnet å kunne lagre posisjon på denne. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

NegativeElectrode

Ville det være en ide med programmerbar effekt- og hastighetsbegrensing slik Ford Fiesta ST har? (vist på Broom sin test av bilen).

Er skeptisk til å slippe avgåre en med førerkort hvor plasten ennå ikke er helt avkjølt (dvs nettopp fått lappen). Mulig forsikringspremien uansett setter stopper for dette i praksis, om det blir altfor dyrt å forsikre bilen med fører under 25 år.
Blå TMY 2022
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Amoss

Sitat fra: NegativeElectrode på onsdag 03. september 2014, klokken 12:12
Ville det være en ide med programmerbar effekt- og hastighetsbegrensing ...

"Vallet mode" var lovet før jul (men de glemte å presisere hvilket år :p ).  Muligheten ligger der alt, da flere har rapportert om begrensinger i låne/demo biler.
Model S 85D

NegativeElectrode

Sitat fra: Amoss på onsdag 03. september 2014, klokken 12:39
"Vallet mode" var lovet før jul (men de glemte å presisere hvilket år :p ).  Muligheten ligger der alt, da flere har rapportert om begrensinger i låne/demo biler.

Aha, da fikk jeg oppklart det. Søkte på norske begreper for å se om andre hadde foreslått dette før :)
Blå TMY 2022
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

pnq

Har akkurat vært ute å tørket opp i en våt bil etter å ha ikke å ha lukketsoltak uten å vurdere værmelding. Med det avasnserte GPS systemet og værdata tilgjengleig kunne tom bilen ha spurt om taket skal skal lukkes når man trykker på park.....

Uansett må det være mulig å benytte regndetektor når soltak er oppe og bilen står parkert....
P85, Pearl, panorama, 19", black leather, carbon, tech, park, sec, zubzero, sound, light, child --- Totally satisfied owner :-)

elbilen

Sitat fra: pnq på tirsdag 09. september 2014, klokken 00:12
Har akkurat vært ute å tørket opp i en våt bil etter å ha ikke å ha lukketsoltak uten å vurdere værmelding. Med det avasnserte GPS systemet og værdata tilgjengleig kunne tom bilen ha spurt om taket skal skal lukkes når man trykker på park.....

Har testet at på Mercedes så lukker takluke og setter den i luftestilling hvis det begynner å regne. Skulle være en smal sak å fikse i firmware.
TMX #462sig og #2582
TMS85D 790xx
TMX60D
TMSP90D
Ioniq 2018

ebbrey

Som en option i tillegg til typical / rated, kunne jeg tenkt meg custom. Eventuelt "lifetime". Som rett og slett da trekker 1 km pr gjennomsnitt forbruk siden ny.
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

Kim L

4G hadde vært fint,,, føles litt gammeldags med 3G

Nordtroms

Sitat fra: ebbrey på lørdag 20. september 2014, klokken 00:41
Som en option i tillegg til typical / rated, kunne jeg tenkt meg custom. Eventuelt "lifetime". Som rett og slett da trekker 1 km pr gjennomsnitt forbruk siden ny.

Den tror jeg ikke ville være så interessant i og med at det meste av kjøringen til de fleste er småkjøring som gir høyt forbruk, noe som i slike tilfeller ikke er problematisk, siden du alltid rekker tilbake til kontakten hjemme. Det gir imidlertid et helt feil bilde av rekkevidden når du trenger å vite den.

Jeg synes at Tesla har fått til den beste og mest realistiske rekkeviddeberegningen av alle elbilene basert på erfaringstall. Skulle den bli bedre så må det hentes inn mere sanntidsdata. F eks koble den opp mot regnsensor for å vite om det et våte veier og mot en vindmåler for å avlese evt mot/medvind, optisk avleser av veioverflaten og kanskje og topografien om denne kan legges inn i kartbasen.
P85 rød, alt untatt utvidet alarm og bakovervendte seter.

Kim L

Glatte innerskjermer som gjør at snø og is ikke fester seg,,,vet ikke hvordan det skal formulereres på lista ,,,så om noen legger det til er det flott...

Kimpala

Jeg ønsker meg en knapp på skjermen som sier: "Hold bilen varm mens jeg går inn på butikken" :) e.l. ...
X
3

Trustno1

Sitat fra: Kimpala på torsdag 02. oktober 2014, klokken 10:44
Jeg ønsker meg en knapp på skjermen som sier: "Hold bilen varm mens jeg går inn på butikken" :) e.l. ...

Dette finnes mer eller mindre. Dersom du setter bilen i nøytral og slår på parkeringsbremsen via skjermen så vil ikke bilen slå seg av.

B_Tesla

Har ikke lest så mye i denne tråden, så beklager om det er diskutert. Men kunne gjerne tenke meg at det var passsordbeskyttelse på å deaktivere fjerntillgang. Evt mulig å låse hovedskjermen med et passord for å låse opp. Type slik som iOS/Android har. Låsen bør følgelig da ikke gå på hver gang du går ut, men når du velger å låse skjermen.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA