Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Forbruk pr. mil...?

Startet av torkri, tirsdag 01. april 2014, klokken 11:21

« forrige - neste »

erikf

2.7-2.8 bar

Skrevet med tapatalk på telefon, beklager knapphet og lav språklig kvalitet.

Bergen - Leaf 2012-2019 - model3 2019-

olemorten76


Sitat fra: olemorten76 på mandag 07. april 2014, klokken 09:21

Sitat fra: Powerflux på onsdag 02. april 2014, klokken 10:21
Ligger på rundt 1,6-1,7 nå om dagen!
Skjønner bare ikke hvordan jeg skal komme ned under 1,3 for å oppnå den rekkevidden Nissan sier er mulig ::)
Er det noen som kan forklare meg dette regnestykket (under 1,3 for å oppnå nissans oppgitte rekkevidde)? Og er dette utifra 21kwh?
Disse ordene måtte jeg visst bite i meg; kjørte en tur i kveld, hjemmefra-svømmehallen-hjem. Totalt 38.5 km, med snitt på 12,5. Dette skulle tilsi en total rekkevidde på 168 km v/ full tank. Er det noen som er uenige i dette, eller har jeg regnet riktig da? Turen varierte forøvrig fra 50 til 80 sone. Mest 60.
2022 Model Y long range i bestilling
2018 BMW i3 FC LCI

Lynet

Mandag hadde jeg en kjøretur på 70,1km, på You+Nissan står det at jeg har brukt 9,1kWh (11,1-1,9) og kjørt 68,4km.
På Leaf-spy ble det målt 9,886kWh.
Hvorfor er Nissan sine registreringer feil både på kWh og km??????
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Mippen

Sitat fra: Lynet på torsdag 24. april 2014, klokken 21:42
Mandag hadde jeg en kjøretur på 70,1km, på You+Nissan står det at jeg har brukt 9,1kWh (11,1-1,9) og kjørt 68,4km.
På Leaf-spy ble det målt 9,886kWh.
Hvorfor er Nissan sine registreringer feil både på kWh og km??????

Jeg tipper you+nissan registrerer km via gps. Det er ikke alltid gps er helt 100prosent nøyaktig og forbruket ditt har nok bare blitt rundet opp til 9,1 i stedet for 9,8886 siden det er så liten forskjell.
Fremtiden er elektrisk.

Lynet

Målt med GPS er det nøyaktig 70,4km, det stemmer også med skilt og måling med diverse kartbaser på www.
Å runde av 9,8 til 9,1 er nå litt merkelig avrunding etter min mening!!!
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Mippen

Sitat fra: Lynet på torsdag 24. april 2014, klokken 23:46
Målt med GPS er det nøyaktig 70,4km, det stemmer også med skilt og måling med diverse kartbaser på www.
Å runde av 9,8 til 9,1 er nå litt merkelig avrunding etter min mening!!!

Litt trøtt jeg. :P Hvor mye står det på odometeret i bilen at du har kjørt hvis du 0-stilte dette? Har du stoppet på veien?
Fremtiden er elektrisk.

Lynet

Tripptelleren i bilen er rimelig rett og strekningen er 70,4km.
Det er Carwings som tuller, og slik har det vært siden 2011.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Thomas Parsli

Carwings er tullball uten like, den eneste informasjonen som er pålitelig er SOC og om bilen lader.

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

MindViruz


Sitat fra: Thomas Parsli på fredag 25. april 2014, klokken 14:20
Carwings er tullball uten like, den eneste informasjonen som er pålitelig er SOC og om bilen lader.

Thomas

Beklager. SOC på pcen og i bilen er ikke alltid lik...

BE

SOC på pcen viser bare i 12 trinn og er det samme som antall streker i instrumentpanelet. Det er faktisk helt amatørmessig å presentere det som hundredeler når det faktisk bare er tolvdeler. Det er tydelig at Nissan ikke har lagt for meget arbeid i Carwings, da hadde det ikke vært alle disse stabilitetsproblemene som det er.
---------
21 CN-SR+
21 ID3 1st Max
---------

torkri

Tenkte det kanskje kunne være interessant å høre forbruket i % pr. mil også. Sikkert store variasjoner der og, etter temperatur o.s.v.
Jeg kjører en forholdsvis flat strekning t/r jobb. Her i nord har vi ikke hatt sommertemperaturer slik som i sør (men det kommer :-). Med ac og bittelitt "heat", D, passiv kjøring, mesteparten i fartsgrensa (80-90 på speedometeret) ser jeg at jeg bruker ca. 1 % på mila. Litt mer på vått føre. 80 % som utgangspunkt.
Høres dette normalt ut?
Nissan Leaf Tecna, mars 2014

knutgrr

1% på mila? Snakker vi da miles?
Leaf levert desember 2013. Stavanger/Sola.

torkri

Vi snakker 10 % (!) pr. "norske" mil.
Desimaler er no dritt  :)
Nissan Leaf Tecna, mars 2014

torkri

Dette er vel og merke med kald bil. Og jeg mener å kunne se at med rundt 50 % igjen på batteriet så er rekkevidden lenger pr. %.
Nissan Leaf Tecna, mars 2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA