Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

FW 5.9

Startet av Veggen, mandag 24. mars 2014, klokken 12:22

« forrige - neste »

Muffinman

Sitat fra: cra på lørdag 05. april 2014, klokken 16:15
Sitat fra: Muffinman på fredag 04. april 2014, klokken 21:27
Praktisk når fruen maser om å få sitte bak rattet  ;D

Det problemet har jeg ikke; fruen har så langt ikke villet kjøre Teslaen, for den ser så brei ut. Hun vil heller ha fast plass i Leaf'en.  :D  Hun vil knapt nok sitte på når jeg kjører Teslaen, for "det er så ubehagelig at innmaten flytter på seg" når jeg tar løs.  ;D
Luksusproblem, for mannen som har alt  :D

Rawen76

Stikk motsatt her. Før ville hun ikke høre om bilen en gang. Nå har hun sluttet å spørre om lov, men stikker bare av med bilen min :-(
Hun har blitt Tesla frelst:-)
P85 Grå | Tech | Luft | Pano | Park | Lyd | Dobbeltlader | Lys | Vinter | Sort skinn/carbon | 19" |
Finalized 07.10.2013 | Vin nr. 08.10.13 | under produksjon 14.01.2014 | Produksjon fullført 21.01.2014 | Levering 17.03.14 |

2000 Honda VFR800, rød med 33000km, selges.

GisleH

Da er 5.9 installert

Kan nå kjøre fortere med bilen høyt hevet over fartsdumpene  :)

Går fra VERY HIGH til HIGH ved 35 km/h og fra HIGH til STANDARD ved 55 km/h.

:)
Tesla Model S P85 siden 03.03.14 (P24070)

GisleH

Sitat fra: bb på fredag 04. april 2014, klokken 10:49
Du kan jo bare sette et scrollhjul til å dimme skjermen. Jeg bruker den hele tiden. På natten dimmer jeg ned til 0 %.

Jeg er også veldig godt fornøyd med å ha satt høyre scroll-hjul fast til rask justering av skermbelysningen.  Skrur ofte ned til 0% både på dag og nattmodus, men det hender også jeg skrur helt opp til 100%.

Har altså lydstyrke fast på venstre scroll-hjul og lysstyrke på høyre.

:)
Tesla Model S P85 siden 03.03.14 (P24070)

Øyvind.h

Har nå fått testet fw 5.9 siden fredag, og dette var absolutt et steg i riktig retning!

Rdio:
Rdio fungerer fint. Trykker og sier play xxxx og den har funnet alt feilfritt. Gøy å kunne høre hva jeg vil når jeg vil :) Men som andre nevner savner jeg muligheten til å lage kanal som kun spiller den artisten jeg valgte (å oppdage ny musikk i bilen er totalt uinteressant, det burde bare være ett av valgene man får opp som søkeresultat. Og jeg savner egne playlists, men det kommer etter hvert visstnok? Da blir det bytte fra Spotify til Rdio også hjemme :)

Luftunderstellet:
Den nye kontrollen over luftunderstellet er jeg veldig fornøyd med. I low synes jeg bilen er perfekt senket. Lav nok til at den ser sporty ut og til at hjulene passer bra i hjulbuen, men ikke så lav at den blir ubrukelig.
I P-hus med høye kanter kan jeg vippe den opp i very high, og den blir stående der til jeg ikke trenger funksjonen.

Bakkestart:
Fungerer perfekt. Virker som den slipper nøyaktig når den skal for å unngå rykkete start. Tesla har riktignok kommet med en hill-hold "light" tidligere som gjorde at bilen omtrent ikke trillet bakover før fw5.9 heller, men nå står den bom stille.

Nye fonter i dash:
Veldig bra med større fonter på nederste linje. Temp, km-teller, dato etc. på nederste linje er nå bra lesbart. Var litt for smått før, selv for meg som har helt feilfritt syn. Ny gradering av speedometer var ikke noe poeng for min del, for jeg ser utelukkende på de store tallene uansett.

Navi:
Ikke fått testet. Har skjønt at den også har fått en oppdatering/funksjonsutvidelse? Savner et par funksjoner, men det kommer sikkert snart :)


Jeg skjønner at Tesla måtte pushe ut noe nytt nå, for folk var rastløse. Tesla er en blanding av tech og bilselskap, så de må få opp tempoet på nye funksjoner :) Spent på hva nytt som kommer i fw 6.0, for jeg synes 5.9 ga meg mye!
Og nå er våren her med panoramataket fast programmert på rattet  8)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

erot

Jeg trodde Rdio var som Spotify, men viser seg å være helt ubrukelig. TheeSatisfaction Channel...??? WTF? Jeg vil høre platen!

Ja ja, skal ikke klage. Med USB-stick og vår nye fantastiske(!) kanal P13 på DAB trenger jeg ikke noe annet. FM og TuneIn i reserve. Og hvem trenger katapultsete når man har Polkakanaler på TuneIn? Sett den på og se hvor lenge du holder ut. Stor stemning med hele familien i bilen, men har ikke klart mer enn 4-5 min til nå.

Havebigfun

Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 05. april 2014, klokken 21:17
Spent på hva nytt som kommer i fw 6.0, for jeg synes 5.9 ga meg mye!
Mulig 5.9 er det nye 6.0. Elon hadde skrudd forventningene så høyt at man var redd for å skuffe, alternativ hadde de problemer med å kvalitetssikre deler av 6.0 som ikke ble med i 5.9.
5.9- ihvertfall i .94 versjon er en major-forbedring!- slik vi forventet av 6.0 som skulle kommet nå.

Ojan

Deler av 5.9 inneholder software som er spesial laget for Norge og Belgia.

De skal forsikre seg om at endringene i v 5.9 gikk som planlagt, før de starter uttesting av v.6.0 med sine betatestere.

Kan nok ta tid før den kommer hit...
P85+ Sep 2013 - Solgt
P85D - Mars 2015

rene

I dag merket jeg at det var umulig å sette ulik temperatur for førersete og passasjer. Sync temp-menyen kom aldri opp når vi justerte temperatur på AC. Noen andre som har opplevd det samme med 5.9? Det var ikke slik før oppgraderingen, men jeg har heller ikke resatt noe etter oppgraderingen da jeg ikke har sett behovet.

Tai

Det er mulig det er et dumt spørsmål men...hvordan får jeg lastet ned 5,9? Det kommer ikke opp som et alternativ når jeg er i nærheten av mitt trådløse nettverk, ei heller på bilens 3G nett.

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

BMW850

Noen som har merka at speedometeret går til 241 km/t nå? Eller har det alltid gjort det? https://twitter.com/Teslarati/status/452607164452839424/photo/1
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

jkirkebo

Sitat fra: Tai på søndag 06. april 2014, klokken 04:25
Det er mulig det er et dumt spørsmål men...hvordan får jeg lastet ned 5,9? Det kommer ikke opp som et alternativ når jeg er i nærheten av mitt trådløse nettverk, ei heller på bilens 3G nett.

Du får ikke lastet det ned selv, du må vente til Tesla velger å pushe det til din bil. Da vil det dukke opp installasjonsbeskjed på skjermen.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Chlangum

@BMW850

Slik så speedometeret ut får:
Har ikke kommet meg hjem ennå slik at jeg har fått installert SW 5.9
Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

Maartensommer

Hadde bilen inne på Skøyen i forrige uke og fikk beskjed om at en del av de utfordringene jeg har ville bli utbedret med v6.0.  De hadde ikke oversikt over når denne ville bli lansert, men alt tyder på at v6.0 kommer.

Etter at jeg hadde bilen inne på Skøyen har jeg fått knirking i soltaket.  Jeg fikk beskjed om at v5.9 lukket taket på en ny måte (den lukker seg litt lengre fremme, for å minimere at det skal legge seg vann i taket).  Om denne uttalelsen er nok en "jeg finner på en god historie" fra servicemedarbeiderne vet jeg ikke, men hvis det sant så er min teori at taket er nå står lit i spenn og derfor knirker.  Det er spesielt mye knirking når bilen krenger og/eller kjører på ujevnt underlag.

P85D+

Sitat fra: Maartensommer på søndag 06. april 2014, klokken 10:57
Hadde bilen inne på Skøyen i forrige uke og fikk beskjed om at en del av de utfordringene jeg har ville bli utbedret med v6.0.  De hadde ikke oversikt over når denne ville bli lansert, men alt tyder på at v6.0 kommer.

Etter at jeg hadde bilen inne på Skøyen har jeg fått knirking i soltaket.  Jeg fikk beskjed om at v5.9 lukket taket på en ny måte (den lukker seg litt lengre fremme, for å minimere at det skal legge seg vann i taket).  Om denne uttalelsen er nok en "jeg finner på en god historie" fra servicemedarbeiderne vet jeg ikke, men hvis det sant så er min teori at taket er nå står lit i spenn og derfor knirker.  Det er spesielt mye knirking når bilen krenger og/eller kjører på ujevnt underlag.

Var du der 1. april?
P85D og 85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA