Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tips & råd til nye i3 eiere

Startet av TAS, onsdag 19. mars 2014, klokken 20:29

« forrige - neste »

MortenH

Ikke dypp laderen i vann. Du kan få sjokk. Det står ingen ting om dette i bruksanvisningen til bilen. BMW har ikke peiling på noe når det gjelder el-sikkerhet.
2011-2014: Mitsubishi i-MiEV
Fra jan 2014: BMW i3
Bryne - Rogaland

bromm

Sitat fra: Serratus på søndag 23. mars 2014, klokken 21:05
Liten bagatell bare, men mulig noen kan ha interesse av denne: Har dere oppdaget at det sitter en strømplugg under dashbordet foran, sigarett-tenner uttak altså? Hadde hatt bilen i flere uker før jeg oppdaget den. Det er altså to kontakter, en mellom setene og en under dashbordet i midten.
Egentlig er det vel 3, for det finnes en til høyre i bagasjerommet også ;)
(den er med i 7RS/7GA)

Rapid

Billig og effektiv holder for ladehåndtaket.

Rapid

Og bombrikken passer perfekt bak speedometeret. Usynlig innenfra.

LMOR

Da bør du i så fall snu den, slik at tapen vender oppover.
Ellers kan du lime den foran på "trunken" over kompressoren. Da viser den ikke fra noe sted. Panseret er bare plast, like bra og sikkert bedre enn glass i mellom.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Rapid

Den virker strålende slik den er montert ;)  Blinker grønt hver gang jeg passerer bommen på veg til jobb.

emil

Sitat fra: Rapid på søndag 05. oktober 2014, klokken 22:30
Den virker strålende slik den er montert ;)  Blinker grønt hver gang jeg passerer bommen på veg til jobb.

Min autopassbrikke blir ikke registrert når den står på sin "riktige" plass men feil vei. Ligger den på dash lang innenfor ruta men med festet mot ruta lyser det fint.

LMOR

Sitat fra: Rapid på søndag 05. oktober 2014, klokken 22:30
Den virker strålende slik den er montert ;)  Blinker grønt hver gang jeg passerer bommen på veg til jobb.
Ja, den virker sikkert greit stort sett, men det er nå slik at den laget for å ha andre siden mot antennen...
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Vind

Sitat fra: Rapid på søndag 05. oktober 2014, klokken 17:27
Og bombrikken passer perfekt bak speedometeret. Usynlig innenfra.
Det er mye bedre å feste den i "Frunken" over reperasjonssettet.  Da er den ute av vei og helt usynlig.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Klykken

Plassert i frunken her også, men mot torpedoveggen. Mulig det er et par ganger den ikke har blitt registrert, men ikke fått noen regning på det enda.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

BOStrand


Snart-i3

Dersom dere vipper ned solskjermene finner dere en kortholder. Gjelder også passasjersiden.
2013 i3 med 94Ah. Orange og komplett utstyrt.
2002 A6, 2003 A8, 2008 E93 Alle nesten komplett utstyrt.

Klykken

Aha, kortholder det der er, ja! ;D så den idag faktisk...
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Klykken

La om til vinterdekk igår. Vit at det ikke følger med hverken hjulkryss/momentarm eller jekk.
Og huttetu så stille bilen ble med vinterdekk på! Nesten så jeg vurderer å kjøre med det året rundt. ;D
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

AndesiteSilver_i3

Hvilken type ("Nummer og navn") sommer dekk har du på din i3?
Regner med at alle er levert med samme dekktype men vil bare sammenligne mot min for å se.

Synes ikke jeg har unormalt mye dekkstøy men det er vel som på alle andre biler at piggfridekkene uansett er mye stillere enn sommderdekkene.

Har den betydelig lydlekasje ved vinduskarmen mellom fram- og bakdørene men det er en annen sak...
(Merkes best hvis jeg kjører langs høye rekkverk, støyreduksjonsvegger etc.)
- - - - - - - - -

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA