Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

MyTesla - opplevere mange sen/ikke oppdatering?

Startet av Bjoris, mandag 17. mars 2014, klokken 09:32

« forrige - neste »

Bjoris

Det står fortsatt "leter etter deler", men jeg har fått bekreftet av Tesla at bilen ble ferdig produsert i forrige uke. Det hadde jo vært litt artig å kunne følge med på denne "reisen" samtidig hadde det vært litt greit å faktisk sett her også at bilen er ferdig og at ikke en Tesla ansatt bare har sett feil.

Jeg ringte for 2 uker siden og da kunne ikke vedkommende se noen ting, bare at den skulle produseres i mars så dette kunne vært bedre, men det stemmer sikkert at bilen er produsert, han siste jeg snakket med gikk inn å sjekket at det var elspeil f.eks...

Spørsmålet er om dette er vanlig? Ellers om de flest andre opplevere at statusene oppdateres etterhvert som bilen produsere, sendes etc... Hvilke statuser frå en forresten utover:
1. "letere etter deler"
2. "bilen er i produksjon"
...

Kagex

3. Produksjon fullført.  Bilen er i transit fra fabrikken.
4. Din tesla model s klargjøres for henter/levering
P29687

Tai

Dette er desverre helt vanlig og noe de fleste oppleve.  Noen ganger går ddet uker fra hva som står på mytesla til det som faktisk skjer.  Skulle tro det var mulig å få til skikkelig men den gang ei.

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

TMS85

Bjoris, hvor ringte du for å få mer info om levering?

Min My Tesla gikk over til "produksjon" 10. mai, men siden har det ikke skjedd noen endringer.

Tviler på at de bruker så lang tid på å produsere denne bilen, evt blir det lang kø og lenge og vente for alle andre som kommer etter hvis bilen min faktisk står på tvers midt inne i fabrikken og de ikke får den ut snart!  ;)

RaBalder

Sitat fra: Kagex på mandag 17. mars 2014, klokken 09:37
3. Produksjon fullført.  Bilen er i transit fra fabrikken.
4. Din tesla model s klargjøres for henter/levering

Jeg hadde en uke med "Produksjon fullført. Bilen klargjøres for henting/levering". Da stod den vel enda på/utenfor fabrikken i California. Ble sikkert puttet i container og lastet på tog.

Så gikk den over til "Produksjon fullført - Din Model S er i transitt fra fabrikken".

Tai

Sitat fra: RaBalder på tirsdag 18. mars 2014, klokken 20:28
Jeg hadde en uke med "Produksjon fullført. Bilen klargjøres for henting/levering".

Den statusen hadde jeg aldri. Gikk rett fra "i produksjon" til "i transitt"

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

rene

Klargjøres for henting/levering kommer etter in transit, Tai. Siste før utlevering.

Tai

#7
Sitat fra: rene på tirsdag 18. mars 2014, klokken 21:22
Klargjøres for henting/levering kommer etter in transit, Tai. Siste før utlevering.

Synes det var skrevet anderledes enn hva som står etter transitt. Da står det: "Din Model S blir klargjort for henting eller levering" Mulig RaBalder la til  "Produksjon fullført. Bilen klargjøres for henting/levering" og at Tesla hadde satt feil oppdatering, jeg ville kun si at det ikke var en vanlig oppdatering.

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Bjoris

Sitat fra: TMS85 på tirsdag 18. mars 2014, klokken 15:28
Bjoris, hvor ringte du for å få mer info om levering?

Min My Tesla gikk over til "produksjon" 10. mai, men siden har det ikke skjedd noen endringer.

Tviler på at de bruker så lang tid på å produsere denne bilen, evt blir det lang kø og lenge og vente for alle andre som kommer etter hvis bilen min faktisk står på tvers midt inne i fabrikken og de ikke får den ut snart!  ;)

Jeg ringte Bergen, men kom til ett nytt sentralbordsystem der jeg tror jeg trykket 4 for levering og havnet da i Nederland...

Leter fortsatt etter deler på bilen som skal være ferdig produsert for 6 dager siden, kan jo være delene de glemte de leter etter nå da:) hehe

Marius84

Snakket med en fra tesla igår. På "my tesla" står det at de bygger biln.
Men han jeg snakket med mente biln var ferdig produsert.
Men om det stemmer er ikke godt å si. Tror han sa at den var planlagt ferdig produsert den 10.mars, og var sikkert det han gikk ut ifra når han antok den var ferdig?

Bjoris

Det er vel ca 1 uke produksjon. Min skulle være ferdig produsert for en uke siden, men det står fortsatt "vi leter etter deler"...  :-\

Trustno1

Jeg skal ha utlevering om 4 dager, men på MyTesla står det fortsatt at bilen er i transit. Heller ikke fått skiltnummer enda.

Trustno1

Nå fikk jeg faktisk skilter, men bilen er fortsatt i transit i følge MyTesla :p

Marius84

:)  hvor ofte går båten og hvor lang tid bruker den?

Edit.
Produksjon fullført
Din Model S er i transitt fra fabrikken. :D

Philip Marlowe

Båtene går ukentlig.

Jeg har levering til torsdag. I dag endret statusen seg fra "in transit" til "Your Model S is being prepared for pickup or delivery"
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA