Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

ADVARSEL! TMS tilbake fra "service" - gigariper i panser ++

Startet av Balrog, onsdag 12. mars 2014, klokken 15:01

« forrige - neste »

Balrog



Leverte bil for å få installert twin charger som ikke var installert ved levering. Det siste jeg gjorde før jeg leverte bilen var å hive adaperkabler inn i frunken for at bilen skulle være ryddig innvendig, og så som vanlig over bilen som var normalt møkkete.

Henta bilen da den var ferdig etter 2 dager og oppdager følgende riper straks jeg parkerer hjemme. Vaskejobben de hadde gjort er for øvrig den dårligste bilvasken jeg har sett i hele mitt voksne liv.

"Nei det må ha vært der før vi fikk bilen" sier Tesla Skøyen. Oppe ved takluka er det også møkkete fingeravtrykk som sikkert heller ikke kom da de skiftet en list der.

Nå må panseret hellakkeres.

En ting er sikkert - jeg har ikke råd til å levere bilen inn til Tesla.

Jeg anbefaler alle at dere omhyggelig fotodokumenterer ut - og innside av bilen før den leveres til Tesla.

...om dere tør.
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

turfsurf

Sitat fra: Balrog på onsdag 12. mars 2014, klokken 15:01


Leverte bil for å få installert twin charger som ikke var installert ved levering. Det siste jeg gjorde før jeg leverte bilen var å hive adaperkabler inn i frunken for at bilen skulle være ryddig innvendig, og så som vanlig over bilen som var normalt møkkete.

Henta bilen da den var ferdig etter 2 dager og oppdager følgende riper straks jeg parkerer hjemme. Vaskejobben de hadde gjort er for øvrig den dårligste bilvasken jeg har sett i hele mitt voksne liv.

"Nei det må ha vært der før vi fikk bilen" sier Tesla Skøyen. Oppe ved takluka er det også møkkete fingeravtrykk som sikkert heller ikke kom da de skiftet en list der.

Nå må panseret hellakkeres.

En ting er sikkert - jeg har ikke råd til å levere bilen inn til Tesla.

Jeg anbefaler alle at dere omhyggelig fotodokumenterer ut - og innside av bilen før den leveres til Tesla.

...om dere tør.

Ugh, det var ille. Møkkete fingeravtrykk ja, det har jeg fått og, to av to ganger. Det fikk de pent fjerne.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Thomas Parsli

Denne synes jeg du skal ta et møte med de om, ikke mail eller telefon.

* Hvis man mottar en bil med slike skader må man notere det og få signatur fra kunden
* Hvis man riper opp en bil må man være ærlig om dette
* Hvis man ikke tror man har ripet opp bilen, men ikke har dokumentasjon på tilstanden når den ble levert må man tenke seg nøye om...

Hvis du ikke kommer noe sted med Tesla Skøyen er det bare å gå opppver i konsernet.
Jeg ville lagt ut bildet på Facebook, Twitter og Instagram...

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Bmwi3

Sånt skjer når de vasker med møkket svamp...veldig bra service må jeg si.
TM3(Kansellert), BMWi3(solgt) Polestar2. TM3P.

janmb

Dette er 100% Teslas ansvar, men uansett et par gode regler:

1. Alltid lever gullende ren bil
2. KREV at de IKKE vasker bilen for deg - de kommer til å protestere, men det er DIN eiendom så de må pent gjøre som du sier
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

sindrej

Ikke nødvendigvis enkelt å levere gullende ren bil, det er jo noen av oss som må kjøre "et stykke" for å komme til Tesla da.

Balrog

100% enig med janmb, men "de måtte ha bilen før 1700" så jeg hadde ikke sjangs til å få vasket den. Stripene ser jo ut som de har kommet fra en elefant som har lent seg over panseret for å justere vindusspyleren.

Forresten, de justerte jo vindusspyleren, gitt. Nå treffer den ruta..
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

Balrog

Fikk telefon fra Tesla Skøyen nå - de vedkjenner seg ikke lakkskaden, men tar lakkering på sin regning hos Drammen Karosseri.

SÆRDELES BRA! - Case closed - håper jeg..

Lærdommen må uansett være at man før innlevering som janmb skrev selv vasker bilen og omhyggelig fotodokumenterer utvendig og innvendig tilstand.

Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

Oreo

hm, mulig de leste her og innså at her var møkka i ferd med å treffe vifta.
Bra de tok det på sin kappe da.
Da jeg hadde min inne hos Tesla Trh. i samme ærend så spylte de av bilen. De sa de ikke ville vaske den da de så Swissvax merke i døråpninga. Det var bra service det  ;)
Jeg sa "bra tenkt!", og alle var fornøyd.
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

frekri

Rimelig håpløs situasjon for begge parter! All ære til Tesla for å rydde opp. De kan montere video som filmer bilene i porten når de kjører de inn for å unngå dette i fremtiden.
Model S85 - grå, luft, pano, lydstudio, tech
Bestilte 10. sep
Bekreftet 11. sep
VIN 6. des.
Building 10. jan
In transit 15. jan
Levert 25. feb 2014

Øggen

Er vel ikke verre enn å gå over bil med kundemottager ved levering. Skriftlig bekreftelse på at alt er io ved innlevering.
Skal til tr.heim neste uke og akter å gjøre dette.

Yagi

Første gang jeg hadde bilen på service på Skøyen fylte servicemedarbeideren ut et skjema og var med ut og gikk over bilen før han tok imot nøkkelen. Jeg skrev så under på et papir der jeg mener det stod at bilen var uten skader ved innlevering (bortsett fra det de skulle fikse). Litt sånn ala leiebilskjema. Har aldri har erfart dette med andre bilmerker hos andre verksteder.

Andre gang jeg var på Skøyen var det bare overlevering av nøkkel - ingen spørsmål, besiktigelse eller skjema involvert.
Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

sindrej

Sitat fra: Øggen på onsdag 12. mars 2014, klokken 20:02
Er vel ikke verre enn å gå over bil med kundemottager ved levering. Skriftlig bekreftelse på at alt er io ved innlevering.
Skal til tr.heim neste uke og akter å gjøre dette.
Skal oppover om to dager, tenkte å ta "gi bæng i å vaske den, den er møkkete før jeg kommer hjem uansett" varianten jeg da.

Kjelli

All ære skal Tesla ha for å fikse dette og lar tvilen komme deg til gode.

Hadde en skoda en gang jeg fikk tilbake etter reparasjon der frontruten var som den hadde blitt sandblåst. Glasset var helt "hêst", og etter en grundig vask viste det seg at ruten var full av småhakk(tusenvis). Hvordan dette har skjedd vites ikke, men ruten var ikke slik når jeg leverte den inn. Å få noe gehør for dette eller noe som helst støtte kunne jeg bare glemme. Kjøper ALDRI bil av den sjappa igjen.

RunarBT

Sitat fra: Balrog på onsdag 12. mars 2014, klokken 17:41
Fikk telefon fra Tesla Skøyen nå - de vedkjenner seg ikke lakkskaden, men tar lakkering på sin regning hos Drammen Karosseri.

SÆRDELES BRA! - Case closed - håper jeg..

Lærdommen må uansett være at man før innlevering som janmb skrev selv vasker bilen og omhyggelig fotodokumenterer utvendig og innvendig tilstand.

Oppdater heading på tråden med info på at det er ok. Ser litt voldsomt ut som det er, når alt er ok.:-P

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA