Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Genève Bilutstillingen 2014 Model X

Startet av sigurdi, søndag 02. mars 2014, klokken 00:38

« forrige - neste »

sigurdi

Da blir det tur til Genève for undertegnede og konemor, for å se på X.
Er det noe spesielt vi skal se på/etter.

Nei, tar ikke med meterstokk, men konemor og undertegnede blir målestokk på høyde. :-)

Legger inn info og bilder i tråden her.

Oppdaterer info her når det kommer info i tråden.

Hva jeg skal spørre om (om mulig):

  • Dimensjoner
  • Hengerfeste
  • Batteri størrelse

Bilder (Hele bilen utvendig innvendig med fokus på følgende:

  • Speil
  • Interiør
  • Larging under seter
  • Trunk
  • Frunk
  • Ryggekamera (Blir mel mer subjektiv vurdering om det er på)
  • Bakdører - ink motorer, høyde under osv
  • Bagasjerom, uten rad 3. (Tror ikke dette blir mulig)
  • Skjerm nede venstre hjørne. (høyre fot kan treffe denne)
  • Hengerfeste

Annet:

  • Sitte i fører setet, slappe av i høyre fot og kjenne om den treffer skarp kant fra skjerm.
  • Sitte i fører sette, bli sittende, sitte litt lengre, få beskjed om å gå ut, må løftes ut  -->  Svært irritert konemor. :-)

sigurdi
Horten
Model X90D (18.03.17)

autofil

Nice! Spent på de mye omtalte speilene, interiørbilder, kw, bredde...

Go-carter

Veldig spent på alt egentlig! Men mest interessert i bilder av løsninger, som dash, lagring under sete, ryggekamera, plass i trunk/frunk etc.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Go-carter på søndag 02. mars 2014, klokken 00:57
Veldig spent på alt egentlig! Men mest interessert i bilder av løsninger, som dash, lagring under sete, ryggekamera, plass i trunk/frunk etc.

Samme her ;)

sigurdi

Dersom de har fått lagring under sete ferdig, om det blir i det hele tatt. Skal det dokumenteres.

Men tror vel at det er den hvite demo bilen som har vært utstilt noen ganger nå.

Standard speil og ellers små endringer fra første prototypene.

Håper vi får sette oss inn, så får litt pekepinn på høyde under taket i de ulike seteradene.
Men tar med mange minnekort til kamera, bedre med for mange en for lite bilder. :-)
Horten
Model X90D (18.03.17)

kulfyr

Til dere heldige Genève farere. Alle dimensjone hadde vært veldig kjekt å vite mer om
Kjører VW e-Up
Reservert Model X #175
Kun elektrisk fra 2015 :)

Trond Arve

Jeg er spent på motoren som driver falkevingedørene. Kommer den i veien for folk i baksetet? Stjeler den utsikt?
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

audioboy

Litt nysgjerrig på hvordan bagasjerommet egentlig ser ut, helst uten 3. seterad. For min del blir det ikka aktuelt med 7 seter. Lurer litt på hva som skjer bak rad 2 som det har blitt sagt skal være individuelt flyttbare. Bare åpent tomrom... Må vel komme en vegg der e.l. så ikke alt bagasje kommer seilende, og ikke minst med tanke på støydemping.
TMS85D  2015/TM3 2019/Audi e55 2020/TM3P 2020/Audi e50 2020/TMY 2021/Audi e55 S-line 2022/TMY 2022

sigurdi

Sitat fra: audioboy på mandag 03. mars 2014, klokken 00:25
Litt nysgjerrig på hvordan bagasjerommet egentlig ser ut, helst uten 3. seterad. For min del blir det ikka aktuelt med 7 seter. Lurer litt på hva som skjer bak rad 2 som det har blitt sagt skal være individuelt flyttbare. Bare åpent tomrom... Må vel komme en vegg der e.l. så ikke alt bagasje kommer seilende, og ikke minst med tanke på støydemping.

Tror jeg blir kastet ut om jeg prøver å ta ut bakerste seterad. :-)
Tror ikke protodtypene har fester for eventuelt last beskyttelse, men skap prøve å huske å se etter.
Blir en god huskelapp jeg må finne frem. :-)

sigurdi
Horten
Model X90D (18.03.17)

audioboy

Sitat fra: sigurdi på mandag 03. mars 2014, klokken 15:51
Tror jeg blir kastet ut om jeg prøver å ta ut bakerste seterad. :-)
Tror ikke protodtypene har fester for eventuelt last beskyttelse, men skap prøve å huske å se etter.
Blir en god huskelapp jeg må finne frem. :-)

Ikke noe problem, bare sørge for at det er siste du sjekker før du uansett skal gå.... :)    Litt skuffet om dem viser frem samme modell som ble vist på Geneve i Mars 2013.
TMS85D  2015/TM3 2019/Audi e55 2020/TM3P 2020/Audi e50 2020/TMY 2021/Audi e55 S-line 2022/TMY 2022

sigurdi

Horten
Model X90D (18.03.17)

drphev

Kan du prøve å finne ut maksimum belastning for hengerkrok? Eller er det kanskje ikkje 100% sikkert at den kjem? Tviler vel på dei vil opplyse om dette ennå, men det er jo alltid verdt eit forsøk :D
Hjelmeland i Rogaland
Kansellert Model X Sig. res. #157 27.02.2015
Mitsubishi Outlander PHEV

PerBear

Sitat fra: drtmx på mandag 03. mars 2014, klokken 23:34
Kan du prøve å finne ut maksimum belastning for hengerkrok? Eller er det kanskje ikkje 100% sikkert at den kjem? Tviler vel på dei vil opplyse om dette ennå, men det er jo alltid verdt eit forsøk :D
Og gjerne spør om kroken passer på TMS!  ;)
Sandnes, Norway.
Podbike FRIKAR, TM3 AWD LR

KrW

Blir sikkert veldig spennende å dra til Geneve. Hadde vært ekstra stas om de har med en ny demobil.

Jeg kan også tenke meg å høre om det er bekreftet at det blir mulighet for krok. Flott at du tar bilder og fint om du vil ta litt bilder av bagasjeromsplassen også.
Om du får lov til å sitte i den prøv gjerne å slappe av i høyrebenet og kjenn om kneet eller leggen ikke lener seg mot noen skarp kant i det nedre området av skjermen. Synes selv det er viktig særlig på langkjøring.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

0dB

Kjenner at jeg trenger påfyll med tålmodighetskrem  ;), og vurderer selv en Genève-tur til helgen.
Model X uteble på NAIAS, og for min del hadde det blitt "bomtur" til Genève dersom ikke X'en er der.
Har noen sett bekreftelse fra Tesla på at Model X kommer til å bli vist i Genève?
Model X90D - Mottatt 20.09.2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA