Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Genève Bilutstillingen 2014 Model X

Startet av sigurdi, søndag 02. mars 2014, klokken 00:38

« forrige - neste »

sigurdi

#15
Sitat fra: 0dB på tirsdag 04. mars 2014, klokken 08:46
Kjenner at jeg trenger påfyll med tålmodighetskrem  ;), og vurderer selv en Genève-tur til helgen.
Model X uteble på NAIAS, og for min del hadde det blitt "bomtur" til Genève dersom ikke X'en er der.
Har noen sett bekreftelse fra Tesla på at Model X kommer til å bli vist i Genève?

Sitat fra: Frodebo på torsdag 20. februar 2014, klokken 11:57
Fikk litt inside info i dag, og X skal ha premiere på Geneveutstillingen nå i mars (6. - 16.3), og de beregner å få de første bilene til Norge ca. januar 2015.

Vil tro at det råder relativt stor usikkerhet omkring det siste, men det blir uansett spennende mht. visningen i Geneve!

Men ser det går an å ta en dagstur, tidlig fly ned fra Gardemoen og seint tilbake. :-)
Utstillingen ligger vist bare minutter fra flyplassen.
(Har ikke så lange tida på bilmessen, men nok til å stikke innom Tesla sin stand)

Det er ganske stive priser på hotell nå i messetiden, så hadde ikke fruen ønsket å ta en weekend i Geneve og vi klarte å få barnevakt, hadde det blitt dagstur på meg.
(Mulig det er rimeligere litt senere i messetiden, holder jo åpent til 16.03)

Men skal legge ut info i tråden når/om vi ser bilen på Torsdag.
Men tikker nok bilder inn fra bilmagasiner også.

Blir ekstremt skuffet om X ikke er ustilt, men ser at det er mye annet å se på også. :-)

sigurdi
Horten
Model X90D (18.03.17)

sigurdi

Info:

Oppdatere første post, med spørsmålene deres, bilder det skal ha fokus på osv.
Bedre det en å lete rundt i hele tråden.
Lettere for å se om noe er glemt.

sigurdi
Horten
Model X90D (18.03.17)

JohanH

Hei!

Jeg er veldig keen på en tur siste helgen, 14-15 eller 15-16 eller evt dagstur den 15e. Men gidder å reise ned hvis det ikke er 100% sikkert at en Model X er utstilt, og at man faktisk får komme nær og helst helt inni denne. Er det noen som fått dette bekreftet fra Tesla?

sigurdi

Sitat fra: JohanH på tirsdag 04. mars 2014, klokken 19:54
Hei!

Jeg er veldig keen på en tur siste helgen, 14-15 eller 15-16 eller evt dagstur den 15e. Men gidder å reise ned hvis det ikke er 100% sikkert at en Model X er utstilt, og at man faktisk får komme nær og helst helt inni denne. Er det noen som fått dette bekreftet fra Tesla?

Står litt tidligere i denne tråden at en Tesla ansatt som hadde slengt litt med leppa og sakt fra at han skulle til Geneve og vise ut mode X.

Kan gi beskjed om en får sette seg inn osv. har med tommestokk i fotobaggen, men det er nok det siste jeg tar opp om jeg gjøre det i det hele tatt.

sigurdi
Horten
Model X90D (18.03.17)

sigurdi

X uteblir fra Geneve i år. :-(

Første bilder fra Geneve, så ser det ikke ut som X er der i det hele tatt. :-(

Da blir det å se på andre biler.

sigurdi
Horten
Model X90D (18.03.17)

stranger1891

Dessverre  :'( :(

Sitat fra: sigurdi på onsdag 05. mars 2014, klokken 09:01
X uteblir fra Geneve i år. :-(

Første bilder fra Geneve, så ser det ikke ut som X er der i det hele tatt. :-(

Da blir det å se på andre biler.

sigurdi

Go-carter

#21
Sitat fra: sigurdi på onsdag 05. mars 2014, klokken 09:01
X uteblir fra Geneve i år. :-(

Første bilder fra Geneve, så ser det ikke ut som X er der i det hele tatt. :-(

Da blir det å se på andre biler.

sigurdi

Hvis den skal "lanseres" der i morgen, er det naturlig at den ikke er der før; i morgen.

Jeg krysser fortsatt fingrene :)

EDIT: Fant noen bilder fra standen her. Rimelig "diskrete" bilder, som ikke viser noe mer enn de må. Får håpe de har gjemt Model X der et sted.
http://www.sfgate.com/business/article/Tesla-Motors-to-open-30-service-centers-and-stores-5288850.php#photo-5973628
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

KrW

Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

sigurdi

Hadde det vært så vel, åpnet for presse på Tirsdag.
Og Tesla har gått ut med at X produksjons versjon blir vist på en event senere i år i fremount California.

Klarte nok ikke å få den ferdig i tide.
Men sol 11 grader og gratis buss i hele Geneve så skal vi få tida til å gå.
Blir tur på messa i måro, så kan legge ut bilder av annet knask jeg finner.

Ringspeed sin model S versjon f. eks.
Horten
Model X90D (18.03.17)

sigurdi

100% bekreftet, ingen model X, et stk understell model S, 3 stk model S, en hvit, en grå og en rød.
Litt info om nye ladestasjoner ellers ikke noe som en ikke kan se i nærmeste Tesla showtoom/butikk.
Men Golf E i gjennomsiktig versjob der alt av elektro er avdekket fant vi. :-)
Horten
Model X90D (18.03.17)

El-motor

Sitat fra: sigurdi på torsdag 06. mars 2014, klokken 15:53
100% bekreftet, ingen model X, et stk understell model S, 3 stk model S, en hvit, en grå og en rød.
Litt info om nye ladestasjoner ellers ikke noe som en ikke kan se i nærmeste Tesla showtoom/butikk.
Men Golf E i gjennomsiktig versjob der alt av elektro er avdekket fant vi. :-)

Det var synd med X'en, men bra med e-golfen. Fint om du kunne tatt noen bilder av den også. Får du tak i noe informasjon om varmepumper til e-golfen også, hadde det vært supert :-)

sigurdi

#26
Tok litt bilder av e-golf.
Legger ut litt senere i kveld, under E-Golf.
Fikk ikke spurt om varmepumpe desverre, så ikke innlegget før nå.

Går fint med dagstur, vi labbet rundt på det meste av området og etter to timer i varmen var det nok både for kropp og hørsel.
Da hadde vi sett det vi ønsket og svært mye mer.
Horten
Model X90D (18.03.17)

sigurdi

Genève bilutstillingen kan anbefales, men vær obs på et par ting
Genève er en flott plass, god mat, svært hyggelige og vennlige folk, svært god service, men dyrt.

Palexbo området ligger helt opp til flyplassen, vi hadde shuttle buss fra hotellet, fikk også gratis busskort for hele Genève og hele oppholdet da vi sjekket inn på hotellet.

Selve utstillingen var svært godt organisert, vi kom mitt på åpnings dagen, det var ikke kø for å komme inn, og godt med folk men ikke så mye at det gjorde oss noe. Området er enormt for å si det mildt, negativt svært varmt, så vi holdt ut i ca 2 timer.
Da hadde vi sett det vi ønsket og mye feite biler.

Gjorde godt med is da gitt og avslutning med prøvetur med MB G og 45 grader stigning, følte at det var rett ned og at bilen skulle rulle fremover.
(Skal legge ut noen bilder om noen ønsker)
Hadde og en dag i Genève, før turen hjem, sitter på direkte flyet til Oslo og sjekker elbilforum.

sigurdi
Horten
Model X90D (18.03.17)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA