Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvordan konfigurerer du din e-Golf

Startet av Nuvolari, mandag 24. februar 2014, klokken 21:18

« forrige - neste »

El-motor

 Da ble det e-golf på meg også  ;D

Tungsten Silver
Lys og sikt pakke
Keyless Access
Fjernlysassistent inkl Lane assist og trafikkskilt gjenkjenning
Tonede Mørke ruter bak
Elektrisk innklappbare speil m/lys
Parkeringssensor forran og bak
Ryggekamera
Bagasjeromsmatte

Kuttet ut vinterhjul og "feit" stereo. Burde jeg angre?

mihkku

Gikk amokk da prisforskjellen ikke var så ille mellom en lite utstyrt og en bra utstyrt modell.

Lakkfarge
Night blue metallic

Interiør
Shetland beige      

Ekstrautstyr
Tekstilmatter         
Tonede vinduer bak, fra b- søylen      
Sidekol.puter bak      
Speil utv.el.klappbare      
Dynaudio excite soundsystem 400w         
Ryggekamera      
Fjernlysassistent+laneassist      
Lys & sikt pakke      
Parkeringsassistent      
Ambientebelysning         
Keylesspakke m/alarm         
Skinn vienna         

Håper bare at alarmpakken, laneassist og parkeringsassistenten lønner ved salg av bilen :p


HC001

Da har jeg også bestillt hvit e-golf med nesten alt utstyr :)
TMY P hvit
Bestilt 12.03.22

e-Golf

Så har jeg også bestillt en hvit e-Golf

-Lys og sikt pakke
-Keyless (uten alarm)
-Fjernlysassistent
-Ekstra mørke ruter
-Elektrisk innklappbare speil
-Parkeringssensorer
-Ryggekamera
-Ambient belysning
-Stoffmatter
-Gummimatte til bagasjerom
-Vinterdekk

Så er det bare å vente...
Tesla model Y Performance Hvit/sort- reservert mars 19 - utlevert juni 2022
Tesla model 3 reservert 1/4-16 -lev mars 19 - solgt okt 20

anna

* Jeg lurer på hvorfor det ikke er reservehjul på eGolfen?  Dersom det er meningen at man skal reparere dekket selv ved pungtering, hvordan gjøres det og er det enkelt å få til?
* Jeg har bestilt eGolf med vinterdekk på felger. Men jeg lurer på om det er smart å vente med å kjøpe vinterdekk så jeg får helt nye dekk når vinteren kommer. Noen som vet om man får mva. fritak på dekk til elbil dersom man kjøper dekk uten at man samtidig kjøper elbil?
* Noen som vet hvor jeg finner oversikt over hvilke farger eGolfen finnes i, også innvendig farger?

Kent

Sitat fra: anna på onsdag 26. februar 2014, klokken 17:41
* Jeg lurer på hvorfor det ikke er reservehjul på eGolfen?  Dersom det er meningen at man skal reparere dekket selv ved pungtering, hvordan gjøres det og er det enkelt å få til?
* Jeg har bestilt eGolf med vinterdekk på felger. Men jeg lurer på om det er smart å vente med å kjøpe vinterdekk så jeg får helt nye dekk når vinteren kommer. Noen som vet om man får mva. fritak på dekk til elbil dersom man kjøper dekk uten at man samtidig kjøper elbil?
* Noen som vet hvor jeg finner oversikt over hvilke farger eGolfen finnes i, også innvendig farger?

Uten at jeg har undersøkt det nøye, så pleier det vel stort sett å være med sånn reperasjonskit på sprayboks. Sparer litt vekt på å ikke ha reservehjul i bilen:)

Om det er smart å vente eller ikke med å kjøpe vinterdekk spørs vel litt på hvor mye du kjører, jeg sliter ut dekka på et par-tre sesonger, kanskje enda fortere med elbil, så tenker ikke stort på alder.

Du får nok ikke momsfritak om du ikke kjøper dekk samtidig som bilen. Kanskje du kan kjøpe dekka nå, og be om levering nærmere vinteren?

http://www.volkswagen.no/no/models/golf/konfigurer.html her finner du fargene du kan velge.
Sarpsborg -
Night Blue E-Golf - 30.07.14 125kkm solgt 18.10.21
Mars Orange/Cherry Black Kia E-Soul 64kwh Exclusive 14.10.21

hans.ks

Min første post og kommende eier av e-Golf!

Anyway, min konfigurering er som følger:
  • Farge: Pure White(måtte bli det som en ivrig Spurs-supporter)
  • Lys og sikt pakke
  • Fjernlysassistent
  • Parkeringssensor
  • Bagasjeromsmatte
  • Elektronisk parkur

Forventet leveringstid ble i starten av juni, med stor usikkerhet. Forhandlet også med meg stoffmattene med blå søm i tilfelle jeg skulle en gang få bruk for de... :o
E-Golf med ventepumpe.

Kent

Sitat fra: hans.ks på onsdag 26. februar 2014, klokken 20:49
Elektronisk parkur
Den var ikke i utstyrslista jeg fikk velge i. Intergrert i bilen eller en løs som forhandler tilbyr?

Sitat fra: hans.ks på onsdag 26. februar 2014, klokken 20:49
Forventet leveringstid ble i starten av juni, med stor usikkerhet.

Fikk beskjed om slutten av Juni jeg, men kanskje lov å håpe på å få den litt før:p
Sarpsborg -
Night Blue E-Golf - 30.07.14 125kkm solgt 18.10.21
Mars Orange/Cherry Black Kia E-Soul 64kwh Exclusive 14.10.21

mortys

Etter at jeg fikk sms fra forhandler at dem nå tok i mot bestillinger av e-Golf så gikk det ikke så lang tid før kontrakten var signert.

Av utstyr plukket vi ut det meste siden kosten ikke var avskrekkende
-Onyxhvit perlemor
-Lys og sikt pakke
-Keyless Access (uten alarm)
-Fjernlysassistent + lane assist
-Ekstra mørke ruter
-Elektrisk innklappbare speil
-Parkeringssensorer foran og bak
-Ryggekamera
-Ambient belysning
-Skinn Vienna
-Stoffmatter
-Dynaudio lydpakke
-Vinterdekk

Selges antydet start levering i august og at vår ble 1 til 2mnd forsinker pga fargevalg, men får sjekke opp om dette stemmer


hans.ks

Sitat fra: Kent på onsdag 26. februar 2014, klokken 21:29
Sitat fra: hans.ks på onsdag 26. februar 2014, klokken 20:49
Elektronisk parkur
Den var ikke i utstyrslista jeg fikk velge i. Intergrert i bilen eller en løs som forhandler tilbyr?


Ble etterspurt til forhandler og dette skulle han ordne.
E-Golf med ventepumpe.

PerBear

Er det ekte skinn i "Skinninteriør Vienna med sportsseter foran" eller er det "faux-leather upholstery"? Det er det som er oppgitt i USA:

http://blogs.cars.com/kickingtires/2013/11/2015-volkswagen-e-golf-photo-gallery-23-photos.html

Finnes det interiørbilder med/uten skinn noen plass? VW-konfiguratoren bare låser seg når vi sjekker ut forskjellig interiør...
Sandnes, Norway.
Podbike FRIKAR, TM3 AWD LR

lachris

Tungsten Silver metallic lakk
Titansort Vienna skinninteriør med sportsseter foran
Dynaudio 400 Watt soundsystem
Ekstra mørke vinduer bak
Lys & siktpakke
Ambientebelysning
Elektrisk innklappbare utvendige speil
Parkeringssensorer foran og bak
Ryggekamera
Keyless Access med startknapp
Pirelli piggfrie vinterdekk på 16" Aspen lettmetall felger
VW E-Golf Intro - Tungsten Silver - Vienna sort skinn - Dynaudio

Sonus

Sitat fra: lachris på fredag 28. februar 2014, klokken 11:30
Pirelli piggfrie vinterdekk på 16" Aspen lettmetall felger

Får du med sommerdekk også eller fikk du vinterdekk på originalfelg uten sommerdekk?

Lurer på om jeg skal høre om jeg kan få vinterdekk på originalfelgene, da jeg skal ha 18" på sommeren :)

Carl

Sort Metallic
Marakesj
Alt utstyr unntatt parkeringsassistent og ryggekamera
Sande i Vestfold
Dyp sort e-Golf

lachris

Sitat fra: Sonus på fredag 28. februar 2014, klokken 12:00
Sitat fra: lachris på fredag 28. februar 2014, klokken 11:30
Pirelli piggfrie vinterdekk på 16" Aspen lettmetall felger

Får du med sommerdekk også eller fikk du vinterdekk på originalfelg uten sommerdekk?

Lurer på om jeg skal høre om jeg kan få vinterdekk på originalfelgene, da jeg skal ha 18" på sommeren :)

Får med sommerdekk på 16" alu også ja. Sikkert ikke noe problem å få vinterdekk på orginalfelgene om du vil skaffe sommerhjul på annet vis selv.
VW E-Golf Intro - Tungsten Silver - Vienna sort skinn - Dynaudio

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA