Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av i3_X5_116dA, fredag 31. januar 2014, klokken 20:46

« forrige - neste »

Sirka

Dumt spørsmål, sikkert - men hvorfor ikke bare justere opp temperaturen ...?
- Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen
- i3 fra 05.03.14
- Venter på PS2-levering i juni->juli->august->september->oktober ... :/

LMOR

Du kan helt sikkert sette på hakk 1. Jeg har hatt den på det, har også justert mellom 18 og 20.

2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Klykken

Sitat fra: Sirka på onsdag 16. juli 2014, klokken 03:10
Dumt spørsmål, sikkert - men hvorfor ikke bare justere opp temperaturen ...?
fordi det høyst sannsynlig ville gi feilkoder og drepe AC på nytt igjen.

Sitat fra: LMOR på onsdag 16. juli 2014, klokken 08:23
Du kan helt sikkert sette på hakk 1. Jeg har hatt den på det, har også justert mellom 18 og 20.
Ok, da skal jeg prøve viftehastigheten. Gidder ikke stille på temperatur, nei. Langt å dra for å fikse...
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Sandpusher

Sitat fra: Klykken på onsdag 16. juli 2014, klokken 11:00
Sitat fra: Sirka på onsdag 16. juli 2014, klokken 03:10
Dumt spørsmål, sikkert - men hvorfor ikke bare justere opp temperaturen ...?
fordi det høyst sannsynlig ville gi feilkoder og drepe AC på nytt igjen.

Sitat fra: LMOR på onsdag 16. juli 2014, klokken 08:23
Du kan helt sikkert sette på hakk 1. Jeg har hatt den på det, har også justert mellom 18 og 20.
Ok, da skal jeg prøve viftehastigheten. Gidder ikke stille på temperatur, nei. Langt å dra for å fikse...

Fikk rettet feilkoder for et par uker siden og har ikke hatt problemer siden. Men jeg har hatt den på auto hele tiden, ikke rørt viftehastigheten, samt slettet alt av avreisetider og preconditioning. Temperaturen har jeg kommet borti en gang men står nå fast på 18 C (skulle bare justere volumet på anlegget og tok feil knapp  :P )
2020 Opel Corsa-e Elegance
2014 BMW i3
Scott E20 Sportster el-sykkel
Scott trøsykkel
Apostlenes hester

smukken

Er det noen andre enn meg som mistenker at kollisjonsvarsel og fotgjenger varsel med bremse-inngripen ikke virker.
Har en eneste gang hatt en alarm som forteller om kollisjonsvarsel, men aldri har den reagert på fotgjengere.
I sakte fart i dag, løp det en voksen mann, rett ut i veien, foran bilen, bilen var "taus" jeg rakk å hogge inn bremsen og stoppe, men hadde jeg ikke vært så kjapp som jeg var, så hadde jeg garantert komt bort i fyren.
Jeg har varsel på "tidlig" innstilling, alt i skallsikringen er aktivert.
Nå lurer jeg på om noe er i ustand.
Så er det andre som har vært bort i denne problemstillingen, så er det interessant å høre.
BMW i3

Roman

Da virker det som BMW endelig har fått sortert ut server trøblet sitt, appen min fungerer utmerket nå!

bromm

Sitat fra: smukken på fredag 18. juli 2014, klokken 01:33
Er det noen andre enn meg som mistenker at kollisjonsvarsel og fotgjenger varsel med bremse-inngripen ikke virker.
Har en eneste gang hatt en alarm som forteller om kollisjonsvarsel, men aldri har den reagert på fotgjengere.
I sakte fart i dag, løp det en voksen mann, rett ut i veien, foran bilen, bilen var "taus" jeg rakk å hogge inn bremsen og stoppe, men hadde jeg ikke vært så kjapp som jeg var, så hadde jeg garantert komt bort i fyren.
Jeg har varsel på "tidlig" innstilling, alt i skallsikringen er aktivert.
Nå lurer jeg på om noe er i ustand.
Så er det andre som har vært bort i denne problemstillingen, så er det interessant å høre.

Jeg har selv fått inngripen med nødbrems både mot fotgjenger og forranliggende bil. Men dette er ikke lett å "teste" og verifisere, for det skjer bare når det virkelig behøves - og da er det snakk om veldig få millisekund mellom det du selv og bilen anser som kritisk. I eksemplet du gir kan det være at du rett og slett kjørte for sakte, for da skal det ikke gripe inn - da hadde det blitt umulig å kjøre bilen i gitte situasjoner hvor det er en blanding av fotjengere og biler (marked, kryssing av gågater etc.). Så du får prøve å kjøre litt fortere :o

I mitt tilfelle for fotgjenger så kjørte jeg ca. 30-35 km/t på en parkeringsplass utenfor en fotballturnering, når det kom en 10-åring løpende etter en ball mellom bilene (jeg kjørte mellom 2 rekker av parkerte biler). Jeg bare skimtet gutten i øyekroken, før jeg forsto at bilen faktisk sto stille med en svær "rød mann" i displayet. Gutten sto der forskrekket og bare så mot meg 10-15 meter unna - tydelig litt skremt av lyden fra bremsende dekk i grusunderlaget.

smukken

Jeg tror ikke farten var over 25 km/t. når fotgjengeren kom byksende.
Kan tenkes du har rett, men når det gjelder kollisjonsvarsel med bremseinngripen, så har den 3 lengdeinnstillinger.
Når jeg kjører tett opp i ræven på bilen foran og bremser selv 2 meter bak, uten reaksjon fra systemet, så tror jeg noe er galt.
Vil for ordensskyld nevne at de gangene jeg har testet dette, er når bilen foran slakker ned mot rødt lys.... da har jeg tillatt meg å "tøye" grensene for å provosere frem kollisjonsvarsel.
Aldri i 80 på motorvei  ::) ::)
BMW i3

emil

Sitat fra: bromm på fredag 18. juli 2014, klokken 14:11
I mitt tilfelle for fotgjenger så kjørte jeg ca. 30-35 km/t på en parkeringsplass utenfor en fotballturnering

Kjører du i 30-35 mellom parkerte biler på en parkeringsplass, og særlig når du vet at det er i tilknytning til en fotballturnering med mye barn, bør du seriøs revurdere om du er skikket til å fortsatt ha førerkortet.

Terondo

Jeg har fått opp rød-mann i displayet ved 2 anledninger. Begge var snakk om en fotgjenger som steg ut i vegbanen, men hvor det neppe ville blitt noe påkjørsel. Likevel bedre at bilen følger med og heller bremser en gang for mye. Slik jeg opplever dette systemet er det meget bra.
2014 BMW i3 - Laurel Grey / Suite
- På veien i Bergensområdet -

bromm

Sitat fra: emil på lørdag 19. juli 2014, klokken 09:48
Kjører du i 30-35 mellom parkerte biler på en parkeringsplass, og særlig når du vet at det er i tilknytning til en fotballturnering med mye barn, bør du seriøs revurdere om du er skikket til å fortsatt ha førerkortet.
Dette er muligens en annen parkeringsplass enn du kan se for deg - vi snakker om en av de største turneringene her (Skandia-cup), og det var godt over 10 meter mellom rekkene av biler, og ellers svært oversiktlig og ingen andre folk der på samme tid... Så farten var faktisk godt innenfor det forsvarlige. Gutten kom forøvrig fra motsatt side av der banene lå, så han var der ganske så uventet...

GelpMan

Ser at en tettningslist eller lignende nederst på frontruten har sklidd ned i varmen og blokkerer Chassinummeret. Noen flere med dette problemet?




Oisuri

Sitat fra: GelpMan på tirsdag 29. juli 2014, klokken 20:13
Ser at en tettningslist eller lignende nederst på frontruten har sklidd ned i varmen og blokkerer Chassinummeret. Noen flere med dette problemet?


Ser ikke lista som hos deg, der er hullet fint.. Men ingen chassisnr under heller. Bare rett ned på dash
1988 Range Rover, 1990 BMW E30 325ix touring, 2014 BMW i3

atkhobby

Sitat fra: GelpMan på tirsdag 29. juli 2014, klokken 20:13
Ser at en tettningslist eller lignende nederst på frontruten har sklidd ned i varmen og blokkerer Chassinummeret. Noen flere med dette problemet?

Nøyaktig samme problem. Tror det er limet som har holdt nummeret på plass som har smeltet. Vet at nummeret var synlig tidligere så det må ha skjedd i sommervarmen.

Har hatt problemer med at borrelåsen som holder på plass beskyttelseplatene under panseret har løsnet også.

Fjellsboe

Hei.

Jeg har hatt i3 siden April. Ikke hatt noen problemer før nå. Jeg satt i bilen og ventet en dag. Bilen stod i standby, men etter en stund med inaktivitet slår den jo seg helt av slik at skjermene blir svarte. Etter at jeg slo den på igjen, fikk jeg ikke koblet til bluetooth. Telefoni fungerer greit, men audio-streaming droppes nå hver gang bilen er slått av og jeg kommer tilbake senere. Jeg må da restarte telefonen min for at den skal klare å koble opp både telefoni og audio på bluetooth. Jeg har prøvd å slette telefonen for å pare den på nytt, uten at det hjalp. Noen som har opplevd lignende ? Jeg har en samsung galaxy note 3.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA