Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av i3_X5_116dA, fredag 31. januar 2014, klokken 20:46

« forrige - neste »

Klykken

De dreit seg ut på taket i alle fall.. :p Skal greie å ordne opp i det selv, men likevel. Bilen forøvrig er jo gulle god, men de gådde seg vel på at taket ikke var lakkert i det de startet på. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

esselt

Min hadde slike spor her og der over hele bilen, noe som ikke var veldig enkelt å se på grunn av alle kurvene på bilen. Så her har nok klargjøreren hatt dårlig tid/kunnskap.

Det positive er at det er meget enkelt å rette opp i hvis man har en DA og Scholl S30 + orange pad.
BMW i3 Solar Orange/Lodge (Mars 2014)

Melhus, Sør-Trøndelag

Kraft

Sitat fra: Pit på tirsdag 08. juli 2014, klokken 14:17
Tips hvis bilen har blitt offline:
Gå inn på din connecteddrive konto og aktiver remote services på nytt. Da blir bilen Online igjen :-)


Klykken

Sitat fra: esselt på torsdag 10. juli 2014, klokken 08:06
Min hadde slike spor her og der over hele bilen, noe som ikke var veldig enkelt å se på grunn av alle kurvene på bilen. Så her har nok klargjøreren hatt dårlig tid/kunnskap.

Det positive er at det er meget enkelt å rette opp i hvis man har en DA og Scholl S30 + orange pad.
Men slik som det tydeligvis var hos deg burde det jo ikke være. Da kan de heller være ærlig og si at de dreit seg ut eller rett og slett ikke fikk det til, og evt gi kompensasjon på ett eller annet vis. Men jeg for min del så ikke taket før en uke etter at jeg overtok bilen. Bilen er jo så høy at det er vanskelig å se godt nok på taket, så det er ikke annet enn irriterende. Spesielt når det er bruttern som legger merke til det før meg. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Kraft

Sitat fra: Pit på tirsdag 08. juli 2014, klokken 14:17
Tips hvis bilen har blitt offline:
Gå inn på din connecteddrive konto og aktiver remote services på nytt. Da blir bilen Online igjen :-)

Det er nok ikke så enkelt bestandig. Min bil har vært offline siden 13 juni. Sammen med selgeren har vi forsøkt mange varianter for å komme "på" igjen. Men selgeren mener at problemet ligger i serverløsningen. Men vi skal sette bilen på verksted etter ferien, så får vi håpe problemet blir ordet. Merkelig nok kom problemet med ConnectedDrive samme dag som bilen var inne for skift av AC ventil, som for øvrig ble ok.

smukken

Dette er akkurat det samme som jeg har på min.
Jeg har kjørespor på fremskjerm på førersiden, og swirls ved håndtaket samme side, jeg har ikke sjekket taket, men nå skal jeg det.
Jeg bestemte meg tidlig for at denne bilen IKKE skal i børstevask på bensinstasjonen, nettopp for å unngå swirls, ble derfor skuffet og irritert når jeg oppdaget dette på bilen.
Så tenker jeg: er jeg smålig når jeg reklamerer på swirls? kjørespor er greit, det skal vekk! men swirls har jo "alle biler" vel..ikke alle, noen tar jo godt vare på lakken.
Jeg ga beskjed på butikken, de skal se på det når jeg er inne og får ny utvendig tak"rail" som var høvlet av under transport.
Forøvrig har jeg rupes 21 DA maskin og CG V-38, men å fikse dette selv, på ny bil, det har jeg ikke særlig lyst til.
Å korrigere en brukt bil er litt kjekkere, da er fallhøyden mindre for en amatør som meg selv :)
Sitat fra: Klykken på tirsdag 08. juli 2014, klokken 17:58
Slik så taket ut på bilen i sollys:
http://imgur.com/a/1a7s2

På passasjersiden har klargjøreren hatt det travelt og skamkjørt med maskinpoleringen. Dette er såkalt kjørespor.
BMW i3

Klykken

Sitat fra: smukken på torsdag 10. juli 2014, klokken 23:37
Så tenker jeg: er jeg smålig når jeg reklamerer på swirls? kjørespor er greit, det skal vekk! men swirls har jo "alle biler" vel..ikke alle, noen tar jo godt vare på lakken.
Jeg ga beskjed på butikken, de skal se på det når jeg er inne og får ny utvendig tak"rail" som var høvlet av under transport.
Forøvrig har jeg rupes 21 DA maskin og CG V-38, men å fikse dette selv, på ny bil, det har jeg ikke særlig lyst til.
Å korrigere en brukt bil er litt kjekkere, da er fallhøyden mindre for en amatør som meg selv :)
Smålig er det ikke nei. De må få vite at jobben som er gjort med klargjøringen ikke er bra. Men de som korrigerer bilen din på nytt igjen er mest sannsynlig de samme som klargjorde den, så at resultatet blir noe bedre etter at de har skamfert bilen på nytt igjen er jo tvilsomt.

Anbefaler deg å ta en rolig runde med den mildeste av CG-polishen din i stedet, og se om du får bukt på sporene og ripene. Jeg skal det til helgen nå for å få fikset det som er på min, og i tillegg få lagt på en litt bedre LSP. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

esselt

Det burde ikke være slik, men å begynne å krangle på dette var ikke noe jeg følte var nødvendig eller noe jeg kunne vinne noe på. Hadde tross alt en plan om å gå over bilen like etter overttakelse, noe jeg også gjorde, og så lenge det var disse små kjøresporene er det ikke noe å bekymre seg for. De var som sagt meget enkle å fjerne.

Og smukken; Jeg hadde aldri polert en eneste bil, kjøpte inn en Kestrel DAS-6 Pro bare til denne og det var meeeegeeet enkelt å fjerne kjøresporene. Hvor mye kan du gjøre galt med en DA? ;-)
BMW i3 Solar Orange/Lodge (Mars 2014)

Melhus, Sør-Trøndelag

Klykken

Er nesten umulig å gjøre noe feil med DA uten tvungen rotasjon. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

smukken

Takk skal dere ha :) jeg ser hva de sier på verkstedet når jeg skal fikse taket og aircondition.
Jeg ender vel opp med å korrigere det selv... blir spennende  ???
BMW i3

Kjell Leaf

Sitat fra: smukken på torsdag 10. juli 2014, klokken 23:37
Dette er akkurat det samme som jeg har på min.
Jeg har kjørespor på fremskjerm på førersiden, og swirls ved håndtaket samme side, jeg har ikke sjekket taket, men nå skal jeg det.
Jeg bestemte meg tidlig for at denne bilen IKKE skal i børstevask på bensinstasjonen, nettopp for å unngå swirls, ble derfor skuffet og irritert når jeg oppdaget dette på bilen.
Så tenker jeg: er jeg smålig når jeg reklamerer på swirls? kjørespor er greit, det skal vekk! men swirls har jo "alle biler" vel..ikke alle, noen tar jo godt vare på lakken.
Jeg ga beskjed på butikken, de skal se på det når jeg er inne og får ny utvendig tak"rail" som var høvlet av under transport.
Forøvrig har jeg rupes 21 DA maskin og CG V-38, men å fikse dette selv, på ny bil, det har jeg ikke særlig lyst til.
Å korrigere en brukt bil er litt kjekkere, da er fallhøyden mindre for en amatør som meg selv :)
Sitat fra: Klykken på tirsdag 08. juli 2014, klokken 17:58
Slik så taket ut på bilen i sollys:
http://imgur.com/a/1a7s2

På passasjersiden har klargjøreren hatt det travelt og skamkjørt med maskinpoleringen. Dette er såkalt kjørespor.
Hvorfor så livende redd børstevask ? Det er jo bare en vanlig bruksbil, ikke et samleobjekt.
Min hvite Leaf får bare børstevask, og de viser ikke på den enda.. (en av det positive tingene med hvit bil)
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

Thomas81

Børstevask og maskinvask er satans verk. Med børster fpr man delvis ren bil OG riper. Med børsteløs slipper man riper men bilen blir ikke ren. God gammeldags avspyling etterfulgt av håndvask med svamp er noe alle biler fortjener. Ikke alle som ser på bilen som bare en bruksgjenstand.
BMW i3 Capparis white
BMW 116d M-sport alpine white

Bmwi3

Sitat fra: Thomas81 på lørdag 12. juli 2014, klokken 20:27
Børstevask og maskinvask er satans verk. Med børster fpr man delvis ren bil OG riper. Med børsteløs slipper man riper men bilen blir ikke ren. God gammeldags avspyling etterfulgt av håndvask med svamp er noe alle biler fortjener. Ikke alle som ser på bilen som bare en bruksgjenstand.

+1
TM3(Kansellert), BMWi3(solgt) Polestar2. TM3P.

Herwitz

Da sa AC takk for seg for andre gang. Nå er det bare å vente på den sagnomsuste SW-oppdateringen. Håper ikke den får like mange forsinkelser som hurtigladerutbyggingen.... >:(
MG ZS EV 2020
BMW i3 "Stuttjukken" kom med påskeharen 2014! Solgt 2021√
Elektrisk gressklipper
Elektrisk tannbørste

Klykken

Får fiks på AC nå, as we speak. Sletting av feilkoder bare. Håper det varer! :)

Edit:
Funker flott, men står på 19C som er i kaldeste laget. Kan man justere viftehastighet uten at det streiker? Står på hakk nr 3 at the moment 
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA