Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av i3_X5_116dA, fredag 31. januar 2014, klokken 20:46

« forrige - neste »

LMOR

Jeg legger den der like mye for å unngå tyveri/hærverk, men det fungerer også mot regn.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Rabiat22

Ser det etter litt bruk at skinsetene berer vell mye tegn på bruk?
Er det skinet av en tynner type?
Detta blir fort et problem :(  Reklamasjon?

LMOR

Sitat fra: Rabiat22 på søndag 14. juni 2015, klokken 15:43
Ser det etter litt bruk at skinsetene berer vell mye tegn på bruk?
Er det skinet av en tynner type?
Detta blir fort et problem :(  Reklamasjon?
Har du prøvd med skinnrens + ny behandling. Har ikke vært nødvendig på min i3 enda, men det har fungert godt på den andre BMWen som snart er 5 år. Setene ser nesten nye ut hver gang. Men hvis du venter til det blir slitt gjennom, så hjelper ikke dette.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Rabiat22

Sitat fra: LMOR på søndag 14. juni 2015, klokken 15:59
Sitat fra: Rabiat22 på søndag 14. juni 2015, klokken 15:43
Ser det etter litt bruk at skinsetene berer vell mye tegn på bruk?
Er det skinet av en tynner type?
Detta blir fort et problem :(  Reklamasjon?
Har du prøvd med skinnrens + ny behandling. Har ikke vært nødvendig på min i3 enda, men det har fungert godt på den andre BMWen som snart er 5 år. Setene ser nesten nye ut hver gang. Men hvis du venter til det blir slitt gjennom, så hjelper ikke dette.
Ja. Har renset dem og smurt in med "Melk"
Har ssjekket etter skreddersydde trekk. Men i3 er en forliten modellserie til at det er standar noe sted. Nærmeste er Bergen, da fra kr ca 4800,- og opp over. di må ha bilen i to dager også ...

For se om det blir værre... :(

Ferry

Har testa ac-lading på flere hurtigladere nå i helga, og de virker fint alle som en så lenge jeg holder pistolen godt inntil ved oppstart. Føler meg litt dum som ikke har funnet ut det før  :-[ På den annen side så hadde det jo vært fint om alt bare hadde virka uten noe spesialbehandling.

LMOR

Sitat fra: Ferry på søndag 14. juni 2015, klokken 18:24
Har testa ac-lading på flere hurtigladere nå i helga, og de virker fint alle som en så lenge jeg holder pistolen godt inntil ved oppstart. Føler meg litt dum som ikke har funnet ut det før  :-[ På den annen side så hadde det jo vært fint om alt bare hadde virka uten noe spesialbehandling.
Ledningene er ofte for korte, forstår ikke hvorfor AC ledningen er kortere enn de andre. Det går greit hvis du er 2, men av og til blir det feil før jeg kommer bort og får holdt i den.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Aberg88

Da jeg kom ut til bilen idag var det ene speilet slik.



Fikk det tilbake med å bruke folde knappen innvendig.

Noen som har opplevd lignende?
BMW i3 I03 09.2014
BMW 520DAT F11 02.2012

LMOR

Noen har kommet bort i det, eller gjordt det med vilje. Det er laget slik fordi alternativet er at det brekker av.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Rabiat22

Sitat fra: LMOR på søndag 14. juni 2015, klokken 15:59
Sitat fra: Rabiat22 på søndag 14. juni 2015, klokken 15:43
Ser det etter litt bruk at skinsetene berer vell mye tegn på bruk?
Er det skinet av en tynner type?
Detta blir fort et problem :(  Reklamasjon?
Har du prøvd med skinnrens + ny behandling. Har ikke vært nødvendig på min i3 enda, men det har fungert godt på den andre BMWen som snart er 5 år. Setene ser nesten nye ut hver gang. Men hvis du venter til det blir slitt gjennom, så hjelper ikke dette.
Det er ikke bare meg som "klager" Bilde er tatt fra BMW i3 på facebook

Vind

For 2 uker siden begynte det med mye vindsus fra høyre bakvindu, ingen tydelig feil - men det lå litt ut fra kanten. En rask tur innom Bilia på Skøyen, og fikk avtalt en morgentime. Høyre Bakrute ble skiftet mens jeg drakk kaffe, leste avisen og fikk ryddet unna epost.  45 minutter senere er feilen fikset.

I følge den hyggelige reperatøren har dette skjedd med ganske mange 2014 modeller.  Det er limet som slipper det ene festet.

Superservice!   :)
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Rabiat22

Sitat fra: Vind på lørdag 20. juni 2015, klokken 12:52
For 2 uker siden begynte det med mye vindsus fra høyre bakvindu, ingen tydelig feil - men det lå litt ut fra kanten. En rask tur innom Bilia på Skøyen, og fikk avtalt en morgentime. Høyre Bakrute ble skiftet mens jeg drakk kaffe, leste avisen og fikk ryddet unna epost.  45 minutter senere er feilen fikset.

I følge den hyggelige reperatøren har dette skjedd med ganske mange 2014 modeller.  Det er limet som slipper det ene festet.

Superservice!   :)


Garanti jobb?

thorerik

Fikk bil levert på torsdag, kjøpt i forbindelse med High Voltage kampanjen, fant i løpet av helgen ut at Park assist pakken ikke er tilstede. Dette er litt skuffende da jeg spesifikt nevnte dette i forbindelse med bestillingen. Hva tror dere blir løsningen? Ettermontere? Omlevering?

Trond.m

Sitat fra: thorerik på tirsdag 23. juni 2015, klokken 14:05
Fikk bil levert på torsdag, kjøpt i forbindelse med High Voltage kampanjen, fant i løpet av helgen ut at Park assist pakken ikke er tilstede. Dette er litt skuffende da jeg spesifikt nevnte dette i forbindelse med bestillingen. Hva tror dere blir løsningen? Ettermontere? Omlevering?
Hva står det på ordrebekreftelsen ? Det er den som er avgjørende. Avviker din bil fra den ordrebekreftelsen du har mottatt (og dermed godkjent) er det en mangel som gir rett til utbedring, omlevering eller et prisavslag (dersom du ønsker det). Prisavslag kan benyttes hvis omlevering eller retting er uforholdsmessig kostbart. Prisavlaget bør ta som utgangspunk i kostnaden ved retting. High Voltage Edition finnes  i flere "utgaver". Jeg vet at Bilia Skøyen har utstilt en variant hvor de har tatt ut parkeringspakken med ryggekamera og lagt til LED nærlys. Prisen er da ca 2000 kr under standard "high voltage edition".

thorerik

I ordrebekreftelsen står det ikke, men jeg har mail korrespondanse med selger hvor jeg påpekte at det ikke stod noe sted og fikk skriftlig bekreftelse på at dette ligger under High Voltage pakken (som står i tilbudet) fra agenten før jeg bekreftet ordren.

Blir spennende å høre hva de sier og hvordan dette kan ordnes da det er en funksjon jeg ønsker.

Trond.m

I min ordrebekreftelse står det 2500 kr for High Volatage Edition og det inkluderer bare DC og AC hurtiglading.  Park Assist står som tillegg til 6800 kr. Kan se ut som om selgeren har misforstått, og det skal vel ikke gå ut over deg som kunde.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA