Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av i3_X5_116dA, fredag 31. januar 2014, klokken 20:46

« forrige - neste »

thorerik

Selgeren beklagte seg på det sterkeste og har sagt at vi kan bestille opp ny bil hvis det er ønskelig. Eventuelt komme med forslag på "godtgjørelse" som for eks inkl serviceavtale.

Skal tenke litt på hva jeg ønsker, men frister å gå for ny bil med oppgradert interiør for å få Driving ass. pakken...  :-\

Trond.m

Sitat fra: thorerik på tirsdag 23. juni 2015, klokken 18:58
Selgeren beklagte seg på det sterkeste og har sagt at vi kan bestille opp ny bil hvis det er ønskelig. Eventuelt komme med forslag på "godtgjørelse" som for eks inkl serviceavtale.

Skal tenke litt på hva jeg ønsker, men frister å gå for ny bil med oppgradert interiør for å få Driving ass. pakken...  :-\
Hvis du får 5 år 100.000 km (kr 5200) som kompensasjon, så høres vel ikke det så dårlig ut. Det betyr at det vil "koste" deg 6800 + 5200 å bestille ny bil med Park Assist.  Du ville vel neppe kjøpt den pakken hvis det var prisen.

Demented_Genius

#542
Sitat fra: thorerik på tirsdag 23. juni 2015, klokken 18:58
Selgeren beklagte seg på det sterkeste og har sagt at vi kan bestille opp ny bil hvis det er ønskelig. Eventuelt komme med forslag på "godtgjørelse" som for eks inkl serviceavtale.

Skal tenke litt på hva jeg ønsker, men frister å gå for ny bil med oppgradert interiør for å få Driving ass. pakken...  :-\

Hadde jeg vert deg og hadde hatt mulighet, så hadde jeg oppgradert interøret og fått på Driving Assistant Plus. Driving Assistant Plus er gull verdt i følge mange her inne. Det blir en sikrere bil. Det vil da koste deg 17100 kr. Når du tar Serviceavtalen så koster den så lite pr år at jeg nesten ikke ser på det som en utgift engang.
BMW X5 2011
BMW I3 2016

thorerik

Jeg er i tankeboksen, ser jeg kan fort bli glad i ACC`en, samt ønsker LED elementene som kommer med interiørpakkene. Når jeg ikke vil ha lyst interiør står jeg kun igjen med Suite. Har noen anbefalinger eller misnøye med Suite interiøret?
Lurer på om dette er en second chance til å få Driving Assistant Plus, da jeg har lyst på sikkerhetsystemene også..
Kostnaden blir jo 6800+6800+20500= 34 100,-

Trond.m

Sitat fra: thorerik på tirsdag 23. juni 2015, klokken 22:18
Jeg er i tankeboksen, ser jeg kan fort bli glad i ACC`en, samt ønsker LED elementene som kommer med interiørpakkene. Når jeg ikke vil ha lyst interiør står jeg kun igjen med Suite. Har noen anbefalinger eller misnøye med Suite interiøret?
Lurer på om dette er en second chance til å få Driving Assistant Plus, da jeg har lyst på sikkerhetsystemene også..
Kostnaden blir jo 6800+6800+20500= 34 100,-
Velkommen i klubben. Jeg ønsket heller ikke lyst interiør, og er heller ikke så glad i skinn. Da har desverre BMW bestemt at jeg ikke får kjøpe viktig sikkerhetsutstyr som Driving Assistant Plus. For meg ble valget standard interiør, og så får jeg heller holde meg våken og bremse selv for eventuelle hindringer. Adaptiv Cruise er det mange som skryter av, men jeg kjenner mange som har sluttet å bruke dette etter å ha lekt seg ferdig med teknologien.

Demented_Genius

Sitat fra: thorerik på tirsdag 23. juni 2015, klokken 22:18
Jeg er i tankeboksen, ser jeg kan fort bli glad i ACC`en, samt ønsker LED elementene som kommer med interiørpakkene. Når jeg ikke vil ha lyst interiør står jeg kun igjen med Suite. Har noen anbefalinger eller misnøye med Suite interiøret?
Lurer på om dette er en second chance til å få Driving Assistant Plus, da jeg har lyst på sikkerhetsystemene også..
Kostnaden blir jo 6800+6800+20500= 34 100,-

I følge damen i huset her (ho har mer peiling enn meg  ;D ), så passer det brune skinn interiøret kun til den oransje lakken.... er i grunn litt ening. men det er hver sin smak så klart. oransje fargen er kul også da. Minus med skinn kan ver at det blir veldig kaldt om vinteren og kan bli veldig varmt om sommeren og du vil da kanskje bruke litt mer strøm?
BMW X5 2011
BMW I3 2016

bromm

Sitat fra: TM på tirsdag 23. juni 2015, klokken 22:31
Adaptiv Cruise er det mange som skryter av, men jeg kjenner mange som har sluttet å bruke dette etter å ha lekt seg ferdig med teknologien.
;D ;D ;D He-He, "lekt seg ferdig" Hi-hi-hi jeg ler så tårene renner  ;D ;D ;D

Kjenner du noen som har gått tilbake til en glovarm laptop på fanget etter å ha "lekt seg ferdig" med iPad også, kanskje ? Eller har de satt seg ved den fastmonterte stasjonær-PC'en igjen ? Med respekt å melde: man anser ikke ACC som et leketøy - det er en "ny" måte å kjøre bil på, og forskjellen ned til "automatgir" er større enn den var opp fra manuell girkasse i "gamle dager" ;)

PS! Arti diskusjon, men denne tråden handler om "Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?". Dere kan sikkert fortsette utstyrsdiskusjonen her: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,20302.msg339940.html#msg339940

Trond.m

 ;D ;D,
Enig at diskusjonen passer bedre i en annen tråd. Kunne godt tenkte meg ACC selv, men BMW ga meg ikke noe reellt valg. Å bytte bort et interiør jeg synes er både pent og praktisk, samt 15 tusen var ikke aktuelt. Sammenlikningen med ipad er interessant. Jeg vet iallefall om mange som har blitt langt mindre oppmerksomme og tilstedeværende etter at de fikk en ipad i fanget. Meg selv inkludert  ;)

Øyvind.h

Sitat fra: bromm på onsdag 24. juni 2015, klokken 06:24
;D ;D ;D He-He, "lekt seg ferdig" Hi-hi-hi jeg ler så tårene renner  ;D ;D ;D
Det gjør du heeeelt sikkert........  ::)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

rth


;D ;D ;D He-He, "lekt seg ferdig" Hi-hi-hi jeg ler så tårene renner  ;D ;D ;D

Kjenner du noen som har gått tilbake til en glovarm laptop på fanget etter å ha "lekt seg ferdig" med iPad også, kanskje ? Eller har de satt seg ved den fastmonterte stasjonær-PC'en igjen ? Med respekt å melde: man anser ikke ACC som et leketøy - det er en "ny" måte å kjøre bil på, og forskjellen ned til "automatgir" er større enn den var opp fra manuell girkasse i "gamle dager" ;)
[/quote]

Vel her sitter jeg og skriver ved en kraftig stasjonær. iPad er noe herk og marerittaktig tregt i mine øyne. Det samme er Androide nettbrett. Må over på SurfacePro for å få nettbrett som er akseptable i mine øyne. (Har alle varianter)

Og jeg kjenner meg godt igjen at man kan leve uten ACC. Jeg har ACC på en automatgiret fosilbil. Og kjører mye av tiden uten bruk av funksjonen. Det kommer helt an på trafikksituasjon. Kjører helt klart mykere selv. Det er ikke alle som lever ett liv i stampe av en kø.  :)

Ferry

Har en liten skranglelyd et eller annet sted. Hører det fra 30-40 km/t og oppover til hjulstøy blir dominerende. Det er helt utrolig irriterende! Bilen er jo ellers en fryd av stillhet. Fruen tilbød seg å sette på Radio Norge for å overdøve ulyden, men såå desperat er jeg ikke. Noen som har tips om hva det kan være? Kanskje det er et kjent problem? Kvier meg litt for å ta det opp med verkstedet, for det er vel egentlig knapt hørbart. Det er bare det at når jeg først har lagt merke til det så blir jeg sittende å lytte etter lyden. Går meg på nervene. Vanskelig å feilsøke også, da det kun skjer i fart. Finnes det noen smarte triks for å finne kilden til slike ulyder? Jeg lastet ned en tonegeneratorapp til iPhone. Tenkte jeg kanskje kunne finne at av det hvis jeg drar på litt lyd ved rett frekvens. Det er ikke sikkert det skjer ved lyd fra høyttalerne, men det koster ikke noe å prøve.

Herwitz

Har du soltak? Jeg har en vibrasjonslyd når gardinet på soltaket er trukket helt frem.
MG ZS EV 2020
BMW i3 "Stuttjukken" kom med påskeharen 2014! Solgt 2021√
Elektrisk gressklipper
Elektrisk tannbørste

Truls Martin

Vi har en irriterende hardplast riste-skrangle-vibrasjonslyd fra venstre bstolpe. Utrolig irriterende rett inn i øret mens man kjører.
Kommer når man kjører på slitt veibane i alle hastigheter..
2014 - BMW i3 Solar Orange Lodge
2015 - BMW X4 2,0d M-tech
Snart 2016 - BMW X5 40e

Jorgensen

Har i det siste opplevd at bilen varsler om at jeg trenger lading på veien, selv om jeg ikke trenger dette. Tidligere denne uken så var bilen fulladet på Gardermoen og jeg skulle til Sandvika en strekning på 58km. Estimert batterikapasitet var over 100km, men den kom med varsel om at jeg måtte lade på veien.
Jeg har kjørt over 26000km nå og har selvfølgelig opplevd at varsel kommer, men kun når navigert lengde er lengre enn batterikapasitet.  Jeg får også varsel på kortere strekninger, skulle kjøre 9km i går med over 60km i kapasitet, og det er irriterende :( Noen andre som har opplevd dette?

Software på bilen ble oppdatert sist i aug 2014.
-------------------------------------------------------
BMW iX 50 – nov.2023
Solgt ***Hyndai KONA Electric - aug 2018***
Solar Orange BMW i3 - mars 2014

bromm

Sitat fra: Jorgensen på fredag 24. juli 2015, klokken 12:41
Har i det siste opplevd at bilen varsler om at jeg trenger lading på veien, selv om jeg ikke trenger dette. Tidligere denne uken så var bilen fulladet på Gardermoen og jeg skulle til Sandvika en strekning på 58km. Estimert batterikapasitet var over 100km, men den kom med varsel om at jeg måtte lade på veien.
Jeg har kjørt over 26000km nå og har selvfølgelig opplevd at varsel kommer, men kun når navigert lengde er lengre enn batterikapasitet.  Jeg får også varsel på kortere strekninger, skulle kjøre 9km i går med over 60km i kapasitet, og det er irriterende :( Noen andre som har opplevd dette?

Software på bilen ble oppdatert sist i aug 2014.
Jeg har også sett dette nylig på en tur til Storlien fra Vikhammer (93 km). Jeg tror det har noe med beregninger i forhold til RTTI (som nå fungerer etter å ha vært nede i lengre tid). På det nederste bildet ser man at også trafikkmeldinger (ikonet med de 2 bilene) er merket gult, som trolig inneholder meldinger som gjør at bilen tror at den har hindringer som kan gå utover rekkevidden. Hos meg var det akkurat likedan, og da var det en melding som hadde kontekst (partly closed lanes) på krysset rett før destinasjonen på Storlien... PS! Når disse meldingene popper opp i utide, så er det enkelt å bli kvitt dem ved å trykke på "back"-knappen på iDrive  ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA