Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av i3_X5_116dA, fredag 31. januar 2014, klokken 20:46

« forrige - neste »

Gatlas

Nå er jeg frustrert, Fikk melding etter å koblet bilen til hurtiglader at bilen ikke tok hurtiglading og ladet med begrenset fart. Dette skjedde i forrige uke. Ringte til BMW og fikk time den 21.11.14. Bilen ladet normalt med original kladd. I dag skulle jeg bruke bilen og tar i dørhåndtak for å låse opp. Ingenting skjer. Frem med nøkkel og prøver med den, men nei ingenting hender. Får av deksel på håndtak og får låst opp manuelt. Trykker på start / stopp ingenting skjer. Det lyser heller ikke i skjerm alt er dødt. Bilen ble brukt i går og ble satt på ladning med ca 40 km igjen på rekkevidde.
Ringte veihjelp. Viking kom og problem kom fort opp, hvordan få satt bilen i nøytral. Vi fant 12v batteri foran i frunken og med en smart løsning fikk målt spenning på batteriet. Det viste kun 5,2 V. Da vi satte spenning på fra powerbank kom det nok spenning til at jeg fikk satt bilen i nøytral. Vi fikk bilen ut av garasjen og den ble fraktet til Bilia Skøyen. Har ikke hørt noe fra de, men håper på at det skjer noe i morgen. Nå er min tiltro til bilen falt meget langt ned i dag. Har hatt AC, dørlås og nå dette som problemer.
I3 eier fra 25.6 2014
Phantom Vision2 Drone

Vind

Hurtiglading problemet er nødvendigvis ikke ett problem med bilen, jeg har slitt på flere hurtigladerpunkter - og har med en del research funnet ut at det faktisk oftest er problem med hurtiglader og ikke bil.

Ang. batteriproblemet ditt - så er det trist - men du kan trøste deg med at det er ikke så mange som har opplevd dette på i3, så håper de finner ut av problemet på verksted.

Når bilen blir hentet på denne måten har du krav på leiebil - har du fått det?
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Gatlas

Sitat fra: Vind på mandag 10. november 2014, klokken 21:48
Hurtiglading problemet er nødvendigvis ikke ett problem med bilen, jeg har slitt på flere hurtigladerpunkter - og har med en del research funnet ut at det faktisk oftest er problem med hurtiglader og ikke bil.

Ang. batteriproblemet ditt - så er det trist - men du kan trøste deg med at det er ikke så mange som har opplevd dette på i3, så håper de finner ut av problemet på verksted.

Når bilen blir hentet på denne måten har du krav på leiebil - har du fått det?

Ja jeg har fått leiebil, slik at det er ok. Jeg håper at dette blir løst og at dette var siste gang på lang tid at den må inn på verksted. Man kan ikke stole på bilen da det er med jevne mellomrom hendelser som gjør at det går utover jobb og det tar mye tid.
Dette med hurtiglader skjedde på to forskjellige steder i Oslo på samme dag. Blir litt usikker på om det er bilen eller lederne som det er feil på.
I3 eier fra 25.6 2014
Phantom Vision2 Drone

Skibum

Sitat fra: Thomas81 på søndag 09. november 2014, klokken 15:58
Får ikke åpnet døren på passasjersiden. Noen som har hatt samme problem? Får låst opp men håndtakene virker ikke.
Låsen på passasjersiden gikk i vranglås på min bil, jeg fikk den reparert hos Bilia Skøyen i forrige uke. Tror de kun smurte og justerte låsen.
2019 Jaguar I-Pace
2019 BMW i3S
X-2014 BMW i3

ali_ben

Sitat fra: Thomas81 på søndag 09. november 2014, klokken 15:58
Får ikke åpnet døren på passasjersiden. Noen som har hatt samme problem? Får låst opp men håndtakene virker ikke.
Samme her. Fikk fikset det på under 5 minutter hos Bavaria. Tydeligvis en kjent sak for de.
BMW i3 levert 2. mai 2014

Gatlas

Sitat fra: Gatlas på mandag 10. november 2014, klokken 17:47
Nå er jeg frustrert, Fikk melding etter å koblet bilen til hurtiglader at bilen ikke tok hurtiglading og ladet med begrenset fart. Dette skjedde i forrige uke. Ringte til BMW og fikk time den 21.11.14. Bilen ladet normalt med original kladd. I dag skulle jeg bruke bilen og tar i dørhåndtak for å låse opp. Ingenting skjer. Frem med nøkkel og prøver med den, men nei ingenting hender. Får av deksel på håndtak og får låst opp manuelt. Trykker på start / stopp ingenting skjer. Det lyser heller ikke i skjerm alt er dødt. Bilen ble brukt i går og ble satt på ladning med ca 40 km igjen på rekkevidde.
Ringte veihjelp. Viking kom og problem kom fort opp, hvordan få satt bilen i nøytral. Vi fant 12v batteri foran i frunken og med en smart løsning fikk målt spenning på batteriet. Det viste kun 5,2 V. Da vi satte spenning på fra powerbank kom det nok spenning til at jeg fikk satt bilen i nøytral. Vi fikk bilen ut av garasjen og den ble fraktet til Bilia Skøyen. Har ikke hørt noe fra de, men håper på at det skjer noe i morgen. Nå er min tiltro til bilen falt meget langt ned i dag. Har hatt AC, dørlås og nå dette som problemer.
Da har jeg fått igjen bilen og det tok akkurat en uke. Bilia Skøyen fant en feil på EME styreenhet som styrer både motor og lading. Feilen i denne enheten hadde også skyld for at bilen ikke tok hurtiglading. De har testet ut  bilen og oppdatert det de kan. Nå håper jeg at bilen er ok og at jeg kan etterhvert stole på den igjen. De lovet også at dette har ikke skadet batteriene. Dette fikk jeg skriftlig.
I3 eier fra 25.6 2014
Phantom Vision2 Drone

Thomas81

Fikk en dag ikke åpnet passasjerdøren. Hele låsesystemet måtte byttes.
BMW i3 Capparis white
BMW 116d M-sport alpine white

daanders

Elektronikk feil. I dag ville ikke kupelyset slukke etter at jeg startet å kjøre. Jeg stoppet og sjekket at alle dører var lukket. Når jeg skulle kjøre igjen ville den ikke i gir. Jeg måtte stoppe og starte den på nytt og kunne da sette den i gir og kjøre. Noen med tilsvarende merkelige problemer
DAN

Klykken

Når fikk du bilen? Hvis det var før august, har du hatt den inn for oppgradering til nyeste software?
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

daanders


Fikk den i November og har hatt noen merkelig hendelser. Har og ved to anledninger hatt problemer med lading. Jeg oppdaget mens jeg var på jobb at den kun hadde ladet en stund når jeg sjekket status med mobil appen. Jeg tenkte muligens at sikringen til kursen hvor jeg lader var gått men det var den ikke. Jeg forsøkte å ta ut ladekontakten og sette den inn igjen uten resultat. I dette tilfellet måtte jeg og starte og stoppe bilen for at den skulle begynne å ta lading igjen.

Lading når bilen brukes til pendling daglig er kritisk. Jeg er nødt til å lade på jobb for å komme hjem på kvelden. Det burde være en funksjon som sendte SMS til mobilen dersom lading av en eller annen grunn stopper.
DAN

Klykken

Aha, spørs om det er noe teknisk feil på bilen din da. Ta den med til forhandler og forklar situasjonen.

Ellers, hvis du har smarttelefon (apple eller android) så har du mulighet til å overvåke bl.a. lading via app.
Opprett konto her: https://www.bmw-connecteddrive.no/cdp/release/internet/servlet/login?locale=en_NO
Verifiser koden som blir tilsendt i bilen.

Last ned BMW i remote fra appstore, og logg inn. Nå kan du styre en del funksjoner i bilen (deriblant forvarming, timere osv), og du får beskjed om bilen plutselig avbryter ladingen pga feil (via push-melding).
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Aberg88

Sitat fra: daanders på tirsdag 09. desember 2014, klokken 11:19

Fikk den i November og har hatt noen merkelig hendelser. Har og ved to anledninger hatt problemer med lading. Jeg oppdaget mens jeg var på jobb at den kun hadde ladet en stund når jeg sjekket status med mobil appen. Jeg tenkte muligens at sikringen til kursen hvor jeg lader var gått men det var den ikke. Jeg forsøkte å ta ut ladekontakten og sette den inn igjen uten resultat. I dette tilfellet måtte jeg og starte og stoppe bilen for at den skulle begynne å ta lading igjen.

Lading når bilen brukes til pendling daglig er kritisk. Jeg er nødt til å lade på jobb for å komme hjem på kvelden. Det burde være en funksjon som sendte SMS til mobilen dersom lading av en eller annen grunn stopper.
Du får varsling via appen når lading er abrutt. bare sørg for at du tillater appen å sende pushmeldinger.
BMW i3 I03 09.2014
BMW 520DAT F11 02.2012

daanders

Skal ta en tur til forhandler i morgen. Pushmelding er aktivert men den var tyst som i graven de to gangene som jeg har hatt ladeproblem.
DAN

Aberg88

Sitat fra: daanders på tirsdag 09. desember 2014, klokken 17:45
Skal ta en tur til forhandler i morgen. Pushmelding er aktivert men den var tyst som i graven de to gangene som jeg har hatt ladeproblem.
Rart. Jeg satte ikke lade kabelen skikkelig i en gang og fikk feil på lading. Kom opp samme sekund på telefonen fra appen at lading var avbrutt.
BMW i3 I03 09.2014
BMW 520DAT F11 02.2012

LMOR

På iOS må en enkelte ganger logge ut og stoppe appen, for så å starte mobilen på nytt, for å reaktivere push etter større iOS oppgraderinger. Kan det være problemet?
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA