Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av i3_X5_116dA, fredag 31. januar 2014, klokken 20:46

« forrige - neste »

esselt

Har plutselig fått problemer med å lade, sikring slår ut.

Det skjedde første gang i går, hadde stått på lading over natt (som vanlig) og var fulladet når jeg skulle på jobb. Når jeg kom hjem igjen og skulle sette bilen på lading slo sikring ut etter ca 15-30 sekunder med lading. Prøvde flere sikringer, alle uten annen belastning enn bilen, alle på 15A.

Var innom Sulland i morrest og leverte inn lader i håp om at det kunne være denne, men den har fungert fint hos dem i dag. Spurte om jeg kunne få låne med meg en lader for å dobbeltsjekke hjemme hos oss.

Samme kurs er brukt siden vi fikk bilen i mars. Får bare håpe det ikke er vår kjære i3, da denne ikke har juice nok til å komme seg til forhandler. :-/
BMW i3 Solar Orange/Lodge (Mars 2014)

Melhus, Sør-Trøndelag

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

esselt

Sitat fra: Klykken på tirsdag 04. november 2014, klokken 14:14
Prøvd å justere ned ladestrømmen i bilen?

Nopp, glemte å prøve det i går. Gir lite mening at det skal ha noe å si når kursen skal håndtere 15A, standardlader skal kun trekke 12A og det ikke var noe annet på kursen som skulle slå den ut. Kursen holdt fint over 2KW trekk fra ovn og arbeidslys.

Tenker jeg prøver det i dag hvis makslading ikke fungerer i dag.

EDIT:
Har nå fått låne verkstedlader til Sulland, og nå lader den helt fint.
BMW i3 Solar Orange/Lodge (Mars 2014)

Melhus, Sør-Trøndelag

rth

Ingen feil her. Men i går var jeg ute og testet litt simulert sparekjøring. Dvs 16 grader i bilen.  Bare for å sjekke ut litt forbruk ved 3-4 kalde grader.

Det gode er at forbruket kunne holdes lavt. Men hva tenkte dere på, BMW, når dere ikke la med varme i rattet? ???? IDIOTER!!!!  Min gamle 2000 E39 hadde dette. Min 1 serie har dette.  Lurer på om jeg skal prøve å legge på ett felt med neoprene som brukes i våtdrakter sånn at ikke fingrene ikke stivner helt ved bærøring av rattet. Det kjentes ut som hardplast i går.

Og når jer i gang å syte. Navigasjonen og visningen der. Finnes autozoom? Jeg kan ikke finne det. Jeg kan zoome manuelt. Og da blir streker tykke som sigarer i stedet for å gjøre ting tydelig. Vi har en VAG navigasjon. Stor type. En nytelse å se på i forhold. Etter mine begreper.

Finnes autozoom? Vet jeg kan ha split og forskjellig størrelse, men det er ikke det jeg vil ha.


Richard

ganton

Sitat fra: rth på fredag 07. november 2014, klokken 08:51
Ingen feil her. Men i går var jeg ute og testet litt simulert sparekjøring. Dvs 16 grader i bilen.  Bare for å sjekke ut litt forbruk ved 3-4 kalde grader.

Det gode er at forbruket kunne holdes lavt. Men hva tenkte dere på, BMW, når dere ikke la med varme i rattet? ???? IDIOTER!!!!  Min gamle 2000 E39 hadde dette. Min 1 serie har dette.  Lurer på om jeg skal prøve å legge på ett felt med neoprene som brukes i våtdrakter sånn at ikke fingrene ikke stivner helt ved bærøring av rattet. Det kjentes ut som hardplast i går.

Og når jer i gang å syte. Navigasjonen og visningen der. Finnes autozoom? Jeg kan ikke finne det. Jeg kan zoome manuelt. Og da blir streker tykke som sigarer i stedet for å gjøre ting tydelig. Vi har en VAG navigasjon. Stor type. En nytelse å se på i forhold. Etter mine begreper.

Finnes autozoom? Vet jeg kan ha split og forskjellig størrelse, men det er ikke det jeg vil ha.


Richard

Feil tråd egentlig, finnes det en "ønskede funksjoner" tråd? , er nok flere som kunne tenke seg rattvarme. Men hansker har fungert for meg i  alle år ;-). En annen ting er at setevarmen  selv på nivå 1 er rene grillen, klarer maks halvt minutt. Noen som opplever det samme?
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

rth


Ctran

Jeg har vært på service nå 5 ganger med min. Kamera/sensor er noe gale med. Dem klarte ikke å finne noe feil de første gangene. Men etter å ha måtte filme dette så dem problemet.

Vindusviskeren lever sitt eget liv. Føler jeg må manuelt viske av og til for å "minne den på"  at hei det er faktisk regn. Jeg kan glemme å bruke ACC i regnet da den ikke finner biler lenger grunnet for mye regn.

Når det ikke er regn kutter ACC noen ganger kanskje hver KM!
Etter siste service holdt jeg på å kysse rumpa til en annen bil fordi den plutselig begynte å akselerere i kø! Den så faktisk ikke bilen rett foran meg plutselig. Har merket også den sliter etter siste software med å se biler som kun ett kjørelys (det andre har røket).

Bruker accen normalt 80% av tiden jeg kjører så er utrolig kjedelig at dette ikke fungere!

haggen

Bmw i3 2014-2017
Volvo V60 plinn hybrid 2017-2020
Mercedes EQC AMG Edittion Juni 2021

Ctran

Nei var ikke klar over den men skal hente bilen i morgen for å se om det er blitt bedre. Dem skulle visst skifte noe deler også.

abj1978

Fikk denne meldingen under kjøring igår. Brukte Mobile Care og Viking kom. Men, når vi startet bilen igjen var det ingen feil. Ble enige om at jeg kjørte bilen videre som normalt. Ikke fått den på kjøreturer idag. Noen som vet hva dette er? Får vel ta en tur innom forhandler på mandag.
Tesla Model S 75D / BMW i3

LMOR

Sikkert en av mange overfølsomme sensorer. Men du bør nok få det sjekket.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Rismyr

Fikk lignende feilmelding i sommer. Se side 11-12 i denne tråden. På min måtte motor mv. ut.
Skal sies at alt har funket etterpå.

Hs

Thomas81

Får ikke åpnet døren på passasjersiden. Noen som har hatt samme problem? Får låst opp men håndtakene virker ikke.
BMW i3 Capparis white
BMW 116d M-sport alpine white

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

BOStrand

Sitat fra: Jorgensen på mandag 03. november 2014, klokken 09:44
Det er en mekanisk feil når jeg åpner høyre bakdør. Jeg må dra i dørhåndtaket to ganger for at døra skal åpne. Jeg har hatt bilen siden mars måned og det er i oktober denne feil'en kom. Venstra bakdør er normal.

Er det noen andre som har en slik feil?

Jeg har identisk samme feil. Har byttet lås på høyresiden for noen uker siden. Ikke sikker på om feilen var der før dette.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA