Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Modifikasjon av i3

Startet av 02Henning, fredag 10. januar 2014, klokken 21:23

« forrige - neste »

02Henning

Hei, min første post her inne selv om jeg har lest som gjest i noen måneder. Jeg har aldri hatt elbil men har bestilt i3 før prøvekjøring basert på at jeg fikk plass inni og fanatisk forhold til merket siden 1991.

Alle mine biler har hatt det til felles at de ikke er originale særlig lenge. Det håper jeg blir tilfellet med I3 'en også. I første rekke kunne jeg ønske meg en mekanisk diffbrems (hører dere hos Quaife?) og mulighet til å skru av antispinn. Men på sikt må nok understellet strammes opp noe (ja jeg har prøvekjørt) kanskje noen andre hjul osv.

Hva vil dere endre på bilen og hvilke aktører er på markedet (eller på vei)?

bromm


i3_X5_116dA


FrodeJ

Kanskje karbonfolie på de svarte feltene :)

02Henning

Haha, genialt! Karbonfolie på karbonpaneler...

Hva med noen skikkelig brutale skjermbreddere etter modell av E30 M3 (og Audi Ur-quattro)? Da blir det ihvertfall plass til bredere hjul. Ulempen, utenom redusert rekkevidde er vel hjulhøyden som ikke er vanlig for personbiler.

Forsetene kunne nok også hatt litt mer sidestøtte, men siden gulvet kommer relativt høyt er det nok en utfordring å komme inn og ut av seriøse bøtteseter.

FrodeJ

He he, tenker det understreker konstruksjonsmaterialet, men panelene er i plast.

FrodeJ


02Henning

Nei, men den var rå! Ikke helt passende for en middelaldrende familiefar, men absolutt noe jeg ville satt pris på å møte i trafikken.

FrodeJ

Får tankene tilbake til 80 tallets GTier :)

Vind

Det er mange morsomme tanker på nettet, men ikke noe helt reelt enda.  tror ikke vi skal vente lenge før det kommer.



Hjelper vel kansje ikke på cd verdien den fronten her...
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

02Henning

Cd verdi betyr nok mindre siden disse som regel hverken skal langt eller fort.  :)

Jeg har sansen for Performance-stylingen til BMW, men den gjør seg best på hvit bil. Jeg liker best farge på bilen og da er det verre å finne striper som passer. De originale kontrastpanelene må vel dempes eller fargetilpasses for at det hele ikke skal vippe over kanten.

Tore Wold

Sitat fra: 02Henning på fredag 10. januar 2014, klokken 21:23
Hva vil dere endre på bilen og hvilke aktører er på markedet (eller på vei)?

Jeg bestilte i 2012 for å være blandt de første som får leveranse. Å endre noe er ikke noe opsjon. Derfor beholdes bilen 1oo% original fordi jeg tror dette vil gi den beste verdi på lang sikt.  Hvis det skal komme noe ekstra må det være ekstrautstyr for fremtidige barnebarn som vist på bildet :-).
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -- - - - - - -
Tidl.: 316i, 2x520i, 120i, Nå: 325iA Cab og i3 m/Wallbox Pure.

scoot

Helt ærlig tror jeg modifikasjon av i3 blir en langt dyrere og uhyggeligere prosess enn generell modifikasjon av BMW´s andre modeller. Jeg tror ikke det vil bli laget flust av felger som passer på bilen ( disse er jo _noe_ spesielle originalt  ::) ), ei heller mye annet snax.

Dessuten, bilen ser jo veldig spesiell ut, personlig vet jeg ikke om jeg liker den enda - og jeg er BMW mann til beinet. Den er litt snasen, men samtidig ikke noe jeg anser som et knallobjekt for videre modifisering  ;D.


Men helt generelt sett, bilen skriker jo etter et snasent senkesett  8)
2009 Revai

02Henning

Okei, jeg er ofte ikke så ivrig etter å modifisere utseende og slikt, men drivlinje, understell, styring, bremser og interiør pleier å tilpasses egne behov og preferanser. Jeg har aldri skjønt meg på bileiere som tviholder på halvgode løsninger på vegne av neste eier (bekymret for verdifall) men ser jo at det etterlater et hull i bruktmarkedet som jeg selv nyter godt av.

Jeg tror i3 kan egne seg godt til autoslalom og hobbykjøring på asfaltbane. -Og hadde det kommet ladestolper på de norske banene så hadde jeg sikkert bestilt den med hurtiglader også.

Det ene store forbeholdet jeg hadde før bestilling var manglende mulighet til å leke i snøen med bilen. Med diffbrems og av-knapp for antispinn systemet så hadde den kommet mye nærmere 100% bil.

Lunde

[quote author=02Henning
Jeg tror i3 kan egne seg godt til autoslalom og hobbykjøring på asfaltbane. -Og hadde det kommet ladestolper på de norske banene så hadde jeg sikkert bestilt den med hurtiglader også.

Det ene store forbeholdet jeg hadde før bestilling var manglende mulighet til å leke i snøen med bilen. Med diffbrems og av-knapp for antispinn systemet så hadde den kommet mye nærmere 100% bil.
[/quote]

Bestill med hurtigerelader uansett. MEd de nye ladestolpene vil større effekt være tilgjengelig mange steder etterhvert. Du vil angre som en hund i løpet av kort tid om du skipper den.

MEN om den er bedre på Autoslalom enn TH!NK gjenstår å se. I anstendighetens navn burde den det ;o)
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA