Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Modifikasjon av i3

Startet av 02Henning, fredag 10. januar 2014, klokken 21:23

« forrige - neste »

Vind

Sitat fra: 02Henning link=topic=11691.
Jeg tror i3 kan egne seg godt til autoslalom og hobbykjøring på asfaltbane. -Og hadde det kommet ladestolper på de norske banene så hadde jeg sikkert bestilt den med hurtiglader også.

Det ene store forbeholdet jeg hadde før bestilling var manglende mulighet til å leke i snøen med bilen. Med diffbrems og av-knapp for antispinn systemet så hadde den kommet mye nærmere 100% bil.
Nå kjenner jeg ikke BMW så godt, men dette er jo software, så her er det vel faktisk mulig å få overstyrt dette.

Det er en del diskusjon på andre fora, både i England og Tyskland som tyder på at det et interesse for å "sprite" opp bilen.  Så her kommer det nok mer. Vi går oppdatere i en tråd som dette når vi set noe bra.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Lunde

Sitat fra: Vind på lørdag 11. januar 2014, klokken 08:35
Sitat fra: 02Henning link=topic=11691.
Jeg tror i3 kan egne seg godt til autoslalom og hobbykjøring på asfaltbane. -Og hadde det kommet ladestolper på de norske banene så hadde jeg sikkert bestilt den med hurtiglader også.

Det ene store forbeholdet jeg hadde før bestilling var manglende mulighet til å leke i snøen med bilen. Med diffbrems og av-knapp for antispinn systemet så hadde den kommet mye nærmere 100% bil.
Nå kjenner jeg ikke BMW så godt, men dette er jo software, så her er det vel faktisk mulig å få overstyrt dette.

Det er en del diskusjon på andre fora, både i England og Tyskland som tyder på at det et interesse for å "sprite" opp bilen.  Så her kommer det nok mer. Vi går oppdatere i en tråd som dette når vi set noe bra.

Du har et alternativ som heter Tractioncontroll "Normal" og "OFF" Sistnevnte er ikke "OFF" med tillater litt mer slipp og bedre egnet om underlaget er løst (grus ol) På asfalt merket jeg ikke rare forskjellen.

  Bilen sliter med feste om ikke forholdene er rimelig gode. Dvs sliter og sliter fru blom. Det du merker er at du kan tråkke flatt, bilen stikker for så å ta en liten pause i akselerasjonen før den igjen trøkker på. Først trodde jeg det var noe rart med effektkurven, men konkluderte med at antispinn registrerer litt hjulslipp. Effekten reduseres noen tideler av et sekund før den prøver seg på nytt. Uten antispinn hadde bilen blitt svært så livlig, i overkant for de aller fleste og hadde den hatt en "off" knapp som var helt off ville jeg aldri tørre å låne den bort om den hadde vært min. Tesla S kan slå den helt av, men det advares sterkt mot å slå den av. 2,2 tonn som vil alle veier når du gir gass krever sitt :o)
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

Sonus

#17
Image Wheels i England kan sikkert sette sammen noen av sine tredelte felger i rett dimensjon til de som måtte ønske det.

http://www.imagewheels.co.uk/pages/wheels_cast.html

Prisen er ikke halvgærn i forhold til prisen på BMWs originalfelger

http://www.imagewheels.co.uk/pages/prices_cast.html

Image Wheels Billet 11 tror jeg hadde gjort seg bra







02Henning

Jeg føler jeg har et ganske avklart forhold til å bestille bilen uten hurtiglader, selv etter å ha lest tråden her inne og på det engelske i3 forumet. Kanskje jeg angrer en gang men da vet jeg ihvertfall hvorfor det ble slik.

I autoslalom er det som oftest bilens vekt og størrelse som avgjør egnetheten, og på mitt nivå er det nok fortsatt føreren som betyr mest for plasseringen. Think er liten og lett og derfor en tøff konkurrent, men jeg må ha drivhjulene bak for å finne flyten og gleden med bilkjøring. Jeg solgte banebilen min i november i fjor så det passet perfekt at i3 kom på markedet samtidig med at jeg trengte ny bil. Alternativet mitt hadde nok vært en 1-serie med bensinmotor, sikkert brukt i samme prisklasse som ny i3. Kjekt å prøve noe annet også, selv om kjøreglede og valuta for pengene er viktigere enn miljø for mitt valg (kjører ikke mer enn 3-4 tusen km i året, men har 5-6 tusen km på trøsykkel).

02Henning

Jeg kjøpte felger fra Image wheels til den forrige bilen min så jeg kjenner til dem. Kvaliteten er langt fra BMW/BBS men det ser jo greit ut og er sikkert "godt nok" i noen år fremover. Kjekt å ha tilgang til CNC maskin når du skal montere dem for første gang siden engelskmennene har et avslappet forhold til kvalitetskontroll.

i3_X5_116dA

Sitat fra: 02Henning på fredag 10. januar 2014, klokken 22:32
Da blir det ihvertfall plass til bredere hjul

Ikke hvis det ikke er like mye plass innover ...  ::)

... hvis ikke ryker det fort ett par hjullagre -> innpress.  8)

Vind

#21
Da ser det ut som styling byråene kommer tuslende

Lumma Design har laget en virkelig lekker studie på i3 - var lekkert i hvit.

Ser ut som Led fjernlys, og likte godt at de har dratt sort fargen fra panseret ut i speilene.

http://www.lumma-design.com/news-en/lumma-design-presents-design-concept-clr-i_50.php?PHPSESSID=f18911e681474a38b42d4584b9c68bd7

BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

02Henning

Jeg synes Lumma har fått til en fin pakke her, men mistenker hjulene for å være av photoshop-typen. De har jo ikke breddet skjermene, men inkluderer et hjul de kun leverer i 10" bredde.

Siden i3 også har større rulleomkrets enn de fleste personbiler, kunne det vært interessant å vite hvilke dekk de tenkte å bruke på et slikt oppsett? Dekk for SUV og varebiler har jo en unødvendig høy lastindeks som gir veldig mye stivere dekksider, høyere vekt og dårligere komfort enn nødvendig.

Men som i3-kunde er det kjekt å se at det rører seg i tilbehørsmarkedet! :-)

FrodeJ


Terondo

Det er ikke bare hjulene som er photoshoppet på her. Hele dette oppsettet er nok photoshoppet. Ikke at det gjør noe, for det kan enkelt leveres ferdig, på et eller annet tidspunkt, men det må lages først. Liker at det holdes nede, uten at det blir for glorete. Dette var stilrent og noe som falt i smak hos meg, i alle fall. Får se om det blir noe styling med tiden. Aldri feil med litt egetpreg.
2014 BMW i3 - Laurel Grey / Suite
- På veien i Bergensområdet -

02Henning

Lumma har ihvertfall fått med seg at dette er en elbil, noe forslaget Vind lenket i innlegget sitt 10. januar ikke gjorde. Det blir bare for dumt med svære luftinntak til en "frunk", som om det skulle være en seriøs ladeluftskjøler bakom der.

TAS

Denne var kjempetøff! Dog har jeg ikke tro på de fete hjulene! Registrerer at hvit bil benyttes ;-)
BMW i3 Capparis/suite
Range Rover 4.4 V8 Vogue Arden
Porsche 944
mfl.

Lars-bgo

#27
Jeg synes i3 er perfekt slik den er, min er i mørk metallic med skinn interiør og en del utstyr.

MEN jeg liker ikke det omfattende bruket av gjenvunnet plast i interiør paneler, jeg synes det virker litt "simpelt"...

Jeg vurderer å kle det med folie i carbon look, tror det kan bli pent, men montering kan bli et problen grunnet overflaten på plastpanelene som gjerne må grunnes for å få heft.
Tesla S85, Leaf - solgt , i3 - solgt, B electric

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA