Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Teknisk: Dashcam-snakk.

Startet av laumb, fredag 13. desember 2013, klokken 00:16

« forrige - neste »

Elbil fundamentalist

Skal selge S85D'n da den nye S75D'n er på vei.
Lønner det seg flytte dash cam'en over til den nye, eller burde jeg selge bilen med BW650'n og heller installere ny i den nye bilen?

Er det noen som har solgt en model S og fått inntrykk av at det var viktig katta utstyr? Føler det er bortkastet å selge den med bilen når det kansje ikke blir satt pris på?
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

HelectriC

Sitat fra: Elbil fundamentalist på torsdag 09. november 2017, klokken 21:45
Skal selge S85D'n da den nye S75D'n er på vei.
Lønner det seg flytte dash cam'en over til den nye, eller burde jeg selge bilen med BW650'n og heller installere ny i den nye bilen?

Er det noen som har solgt en model S og fått inntrykk av at det var viktig katta utstyr? Føler det er bortkastet å selge den med bilen når det kansje ikke blir satt pris på?

Jeg er i samme situasjon og tenkte nok enkelt å greit å spørre interessent om de ønsker den eller ikke. Jeg har priset in den men ønsker de den ikke kan jeg trekke fra noen kroner. Enten har man peiling på hva det er og om man ønsker det og hvis ikke så synes de nok bare det er greit å få den demontert.
ioniq 5

Daniel80

Er det noen som har klart å koble seg til Thinkware F800-Pro via internett? Har prøvd i flere dager nå, og oppdatert firmware, laget bruker på Thinkware Cloud +++ men får bare ikke til å koble til kameraet over nett.. Synes rett og slett det er komplisert å koble til kameraet når jeg sitter i bilen også..
Model 3 LR AWD Boost, H&R senk, 9,5x20 ET30 245/35-20 square,

SH aka F_P

Ikke fått testet evt Cloud enda. Meg bekjent er det ikke aktivisert enda.
Hva mener du med at det er tungvindt å koble til? Med mobilen?

Sitat fra: Daniel80 på tirsdag 14. november 2017, klokken 11:14
Er det noen som har klart å koble seg til Thinkware F800-Pro via internett? Har prøvd i flere dager nå, og oppdatert firmware, laget bruker på Thinkware Cloud +++ men får bare ikke til å koble til kameraet over nett.. Synes rett og slett det er komplisert å koble til kameraet når jeg sitter i bilen også..
Jobber hos Autocomponents AS
www.bilkomponenter.no

Daniel80

Tungvindt å forsøke å koble seg opp til Thinkware sin egen wifi,  eller å få kameraet til å koble til mobilens wifi.. Rett og slett knotete opplegg.. Når du skal koble deg til Thinkware nettet tar det 50sek før nettet dukker opp i oversikten på telefonen, og da har du 10sek på deg å taste inn rett passord før forsøket automatisk avsluttes. I tillegg lagrer ikke endringer i settingene seg før man har satt samme innstillingen 4-5 ganger. Meget plagsomt. Har også en router med fast wifi i bilen, og får til at kameraet kobler seg til dette, men det er likevel umulig å få kontakt med kameraet over nett. Eneste som fungerer er å sitte i bilen og koble seg direkte til kameraet via thinkware sin interne wifi, eller ved å dele nett fra mobilen. Må ofte prøve både 5 og 10 ganger før kameraet kobler til mobilen uansett..   Har nylig også oppgradert til nyeste firmvare uten at det gav noen endringer.
Ett annet problem er at det ikke ser ut til å være mulig å endre oppløsningen på opptakene, så med original minnekortet får jeg bare 3timer og 15 min opptak før det slettes igjen. Har satt i 128GB kort nå, men skulle likevel ønske jeg selv kunne velge videokvalitet..

Ellers er jeg veldig fornøyd med kameraet. Det funker til å videofilme 24t/døgnet og bildekvaliteten er super.
Model 3 LR AWD Boost, H&R senk, 9,5x20 ET30 245/35-20 square,

Ampéreson

Har samme erfaringer som deg med Thinkware, men da sporadisk at det er problemer. Noen ganger får jeg rett og slett ikke til å koble til og gir opp. Typisk at appen tenker uendelig lenge når den kobler opp.
2021 Model Y LR Blå
2014 P85+ Grønn, Solgt (´;︵;`)

SH aka F_P

F800 har jo ikke passord mot mobilen, om du selv ikke har valgt det. Noe som er unødvendig siden wifi ikke står på når bilen er parkert.

Dette med innstillingene kjenner jeg meg overhodet ikke igjen i etter å ha satt opp sikkert 100 Thinkware kamera.

Sitat fra: Daniel80 på torsdag 16. november 2017, klokken 18:59
Tungvindt å forsøke å koble seg opp til Thinkware sin egen wifi,  eller å få kameraet til å koble til mobilens wifi.. Rett og slett knotete opplegg.. Når du skal koble deg til Thinkware nettet tar det 50sek før nettet dukker opp i oversikten på telefonen, og da har du 10sek på deg å taste inn rett passord før forsøket automatisk avsluttes. I tillegg lagrer ikke endringer i settingene seg før man har satt samme innstillingen 4-5 ganger. Meget plagsomt. Har også en router med fast wifi i bilen, og får til at kameraet kobler seg til dette, men det er likevel umulig å få kontakt med kameraet over nett. Eneste som fungerer er å sitte i bilen og koble seg direkte til kameraet via thinkware sin interne wifi, eller ved å dele nett fra mobilen. Må ofte prøve både 5 og 10 ganger før kameraet kobler til mobilen uansett..   Har nylig også oppgradert til nyeste firmvare uten at det gav noen endringer.
Ett annet problem er at det ikke ser ut til å være mulig å endre oppløsningen på opptakene, så med original minnekortet får jeg bare 3timer og 15 min opptak før det slettes igjen. Har satt i 128GB kort nå, men skulle likevel ønske jeg selv kunne velge videokvalitet..

Ellers er jeg veldig fornøyd med kameraet. Det funker til å videofilme 24t/døgnet og bildekvaliteten er super.
Jobber hos Autocomponents AS
www.bilkomponenter.no

Daniel80

Sitat fra: SH aka F_P på fredag 17. november 2017, klokken 11:49
F800 har jo ikke passord mot mobilen, om du selv ikke har valgt det. Noe som er unødvendig siden wifi ikke står på når bilen er parkert.

Dette med innstillingene kjenner jeg meg overhodet ikke igjen i etter å ha satt opp sikkert 100 Thinkware kamera.

Jo i wifi innstillingene på kameraet står det at passordet til Thinkware wifi`en er 123456789, og du kan endre det. Dessverre lagres ikke endringen , så det fungerer dårlig.

Wifi står også på heletiden uavhengi av om bilen er parkert eller ikke.. Kameraet får jo strøm alltid, og parkeringsmodus blir ikke brukt. Kameraet er koblet til telenor wifi hele døgnet. (mitt eget wifi nett i bilen).
På den måten skal jeg i teorien kunne følge kameraets gps og se hvor bilen er alltid, samt få notifikasjoner hvis det kommer hendelser eller bilen kjøres over en viss hastighet osv.. Virker ikke som om dette fungerer..
Model 3 LR AWD Boost, H&R senk, 9,5x20 ET30 245/35-20 square,

HelectriC

Lang tråd dette er blitt ;) jeg prøver å finne ut hvordan jeg skal koble blackvuen til konstantstrøm i taket på nye bilen. På den gamle fant jeg en lur svart «ekstrakontakt» bak dekselet i taket. På nye bilen finnes ikke denne kontakt. Hvor skal jeg ta strøm fra? Jeg ønsker ikke koble meg på OBD og «sikringskassen».
ioniq 5

Tuxedo

Til dere som har mye erfaring med Blackvue:  Er det samme festebrakett og kontakter (strøm, og kamera 2) på alle sylindriske Blackvue-kameraer?  Tenker på om det er nødvendig å legge opp på nytt dersom jeg vil oppgradere til nyere modell.

SH aka F_P

Frontfestet til 650 og 750 er ikke likt, men har ikke testet med 750 i et 650 feste for å se om det går.
Festene er veldig like. Kablene er identiske så de kan gjenbrukes :)

Sitat fra: Tuxedo på tirsdag 06. februar 2018, klokken 19:27
Til dere som har mye erfaring med Blackvue:  Er det samme festebrakett og kontakter (strøm, og kamera 2) på alle sylindriske Blackvue-kameraer?  Tenker på om det er nødvendig å legge opp på nytt dersom jeg vil oppgradere til nyere modell.
Jobber hos Autocomponents AS
www.bilkomponenter.no

kakemiks

Sitat fra: HelectriC på lørdag 03. februar 2018, klokken 10:52
Lang tråd dette er blitt ;) jeg prøver å finne ut hvordan jeg skal koble blackvuen til konstantstrøm i taket på nye bilen. På den gamle fant jeg en lur svart «ekstrakontakt» bak dekselet i taket. På nye bilen finnes ikke denne kontakt. Hvor skal jeg ta strøm fra? Jeg ønsker ikke koble meg på OBD og «sikringskassen».

Hmm, eg må nesten sjekke min eigen bil også, då eg vurderar å sette inn ein blackvue sjølv.
I følgje kommentarfeltet til denne videoen: https://www.youtube.com/watch?time_continue=118&v=BWnIrvuO5_M står det blant anna følgjande:

Spørsmål:
"What are those wires up in the roof actually intended for? From factory, I mean. Also: Are they constant 14V or only active when car is "awake"? How does the Blackvue camera trigger start/stop recording? Is it by power on/off or with a G-sensor?"

Svar:
"That extra cord that I used is actually used for a glass break device in Europe. US cars don't have it but have the same wiring harnesses. It is a constant 14V power supply. I decided to change my camera to record 24/7."

Synes svaret er litt merkeleg, nokon som kan bekrefte/avkrefte?
2017 Tesla Model S 75D, Deep Blue Metallic, AP, FSD

HelectriC

Glemte å skrive at jeg fant ut av det. Målte strømmen på den lille kontakten i midten og den gikk det fint å koble seg på.
ioniq 5

kakemiks

Sitat fra: HelectriC på torsdag 08. februar 2018, klokken 20:42
Glemte å skrive at jeg fant ut av det. Målte strømmen på den lille kontakten i midten og den gikk det fint å koble seg på.

Kor fann du den lille kontakten? Eg ser det er ein liten kontakt, men den er kopla til eit eller anna oppi der frå før av. Er det den du meinar?

2017 Tesla Model S 75D, Deep Blue Metallic, AP, FSD

SH aka F_P

Det er den kontakten :)

Sitat fra: kakemiks på fredag 09. februar 2018, klokken 08:35
Sitat fra: HelectriC på torsdag 08. februar 2018, klokken 20:42
Glemte å skrive at jeg fant ut av det. Målte strømmen på den lille kontakten i midten og den gikk det fint å koble seg på.

Kor fann du den lille kontakten? Eg ser det er ein liten kontakt, men den er kopla til eit eller anna oppi der frå før av. Er det den du meinar?
Jobber hos Autocomponents AS
www.bilkomponenter.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA