Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Teknisk: Dashcam-snakk.

Startet av laumb, fredag 13. desember 2013, klokken 00:16

« forrige - neste »

Go-carter

Sitat fra: petersv på tirsdag 03. januar 2017, klokken 23:04
Ingen er vel bedre til å svare på det enn du om noen uker  ;)

Hehe, absolutt! Hadde bare ikke trodd jeg var den første :)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

petersv

Du kan sjekke forumet på dashcamtalk, der er det meste av info om slikt som er skrevet.

Go-carter

Fikk den levert kjapt fra Kina, og lastet opp en test som viser hvordan den fungerer i Thinken min:


https://www.youtube.com/watch?v=0k8N8HbsOhc

Litt skuffet over "HD" kvaliteten på kameraet fremover. Veldig fornøyd med bak-kameraet, har dog ikke lastet opp den filmen enda :)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

alda

Sitat fra: Go-carter på onsdag 18. januar 2017, klokken 21:39
Fikk den levert kjapt fra Kina, og lastet opp en test som viser hvordan den fungerer i Thinken min:


https://www.youtube.com/watch?v=0k8N8HbsOhc

Litt skuffet over "HD" kvaliteten på kameraet fremover. Veldig fornøyd med bak-kameraet, har dog ikke lastet opp den filmen enda :)
Enkel montering? Vad gjorde du med kablarna?
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

petersv

Oi, det var ikke mye HD nei, ser ut som opp-samplet SD. Hva med å bytte om foran og bak? Ev. kjøpe to sett og ha de beste forover og bakover, og så prøve å montere de to dårlige mot sidene i skråvinduene bak baksetene vendt litt framover?

Lars C. Krogenæs

Litt urettferdig å teste HD egenskaper i mørke.

Film blir ofte veldig kornete når det ikke er gode nok lysforhold. Kan du ta en tur i dagslys og se om det hjelper?

Hadde vært fint med bilde av kameraet montert også. Jeg er litt skeptisk til en skjerm oppe i vinduet...

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

petersv

Nja... litt uenig, iom. at det er i mørket man skiller klinten fra hveten.

Go-carter

#997
Skal ta litt bilder i morgen :) Inntil dess så kan det beskues på ebay: http://www.ebay.com/itm/252657351407?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Testen om natta i dårlig lys var med vilje, da jeg synes den må fungere under alle forhold.
Jeg har ikke lagt noen kabler enda (Da bilen fortsatt er på båten fra US), men jeg har bestilt OBD-kontakt med 3,5 meter usb-kabel ferdig montert. Jeg satser på at det bør gå greit å montere, så får jeg se om jeg kjøper en ny kabelkanal ned frontruta eller om jeg finner på noe annet lurt.

Planen er å 3D printe et hus jeg skal ha den i når vi får X en. Skjermen slår seg av  etter 5 sekund, så ikke noe problem :) Jeg er heller ikke fan av en lysende skjerm i dashbordet, som er fullstendig unødvendig.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

petersv

Har mer tro på dette, både formfaktor og bildekvalitet.

Dual lens car dash camera DVR MERRILLCR3000s super night vision car camera with WIFI function, supe hd 1296p car dashcam car dvr

http://s.aliexpress.com/YrA3m6bI

Muffinman

Det er veldig lenge siden jeg har brukt app på mitt Blackvue 600, men oppdager nå at wlanet er borte. Led'en som indikerer wifi slår seg av og på ettersom man slår wifi av og på slik det skal gjøres, men kameraet kringkaster intet nett uansett. Samtidig oppdager jeg at det ikke finnes noen resetknapp så jeg får prøvd en tilbakestilling. Misser jeg noe her, eller er det kameraet som bøgger?

Muffinman

Må vel bare konkludere med at  wifi`en på kameraet er død. Oppgraderte firmware via minnekort, men ingen forskjell. Prøvd med to forskjellige telefoner, og ingen ser noe nett (bortsett fra nabobilen som har et 500-kamera). Nuvel, det får bare surre og gå. Det fungerer jo helt utmerket med gjeldende innstillinger, og det sier jo fra når minnekortet må byttes.

sn0le

På nyere firmware (med Cloud) så er SSID'en blank hvis Cloud-funksjonen er slått på.
Da finner du ikke kameraets WLAN.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Muffinman

Har ikke hatt så ny firmware før i kveld, men kan jo være verdt forsøket å legge til manuelt, spesielt nå etter oppdatering.  Takk for tips!

rsomby


petersv

Det er designmessig bra, men bilekvalitetsmessig ganske dårlig. Ligger litt videoer ute på youtube osv. hvis du søker.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA