Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Når får vi bilene våre?

Startet av jgg, fredag 06. desember 2013, klokken 17:34

« forrige - neste »

Luftventil

Da vi prøvekjørte i3 forrige uke snakket selger om at vi ville få bilen levert 4 uker etter bestilling. Det er raskt!
- 2015 VW E-Golf

- 2017 Tesla Model S75D

Klykken

Temmelig raskt, ja. 4 uker hørtes nesten usannsynlig ut, men selgeren har  nok førstehåndsinformasjon på dette. Tyder kanskje på at etterspørselen er dalende i så fall! Leste forøvrig på forumet at noen hadde fått beskjed om 8 uker leveringstid for kort tid siden.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

HHF

Det høres nesten ut som en bil som er forhåndsbestilt og kan modifiseres litt på vei ut av døra på fabrikken bare  :-)
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

Lassen

Var å snakket med selger i dag, fikk forsåvidt tilbud og men har ikke fått prøvekjørt bilen enda.
Skal prøvekjøre på lørdag :) Selger snakket om 8 uker leveringstid.
Model S 75D - Midnight Silver, AP 2.0, HIFI, Vinterpakke, 21" Arachnid

Luftventil

Sitat fra: HHF på torsdag 05. februar 2015, klokken 19:40
Det høres nesten ut som en bil som er forhåndsbestilt og kan modifiseres litt på vei ut av døra på fabrikken bare  :-)

Var snakk om egenspesifisert bil ja :)

Men ikke umulig jeg husker litt feil og at egentlig var 5 eller 6 uker, men var uansett betraktelig kortere ventetid enn jeg hadde forventet. Bestilte vi idag hadde vi den tidlig i mars.
- 2015 VW E-Golf

- 2017 Tesla Model S75D

jojak81

Det verste med å vente på ny bil er å måtte parkere rett ved siden av en helt lik i3 hver gang jeg er på trening...#denfølelsen

(forventet levering 23. Mars)
Tesla Model 3 Long Range -21
Tesla Model Y Long Range -24 i bestilling

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

jojak81

Bestilt 27. Januar - Build date 11. Februar - Levert 18. Mars!
Tesla Model 3 Long Range -21
Tesla Model Y Long Range -24 i bestilling

HHF

Ser ut til å være ganske nøyaktig lik min. Bestilt litt før jul og ankom 9. mars. Veldig happy så langt :-)
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

eysteins

Jeg bestilte 9.april, selger mente det kunne ta 2 mnd (uavhengig av utstyrsnivå), men det var nok et konservativt anslag.
Utifra de siste innleggene her med ca 7 uker leveringstid (2 uker fra bestilling til produksjon + 5 uker leveringstid), håper jeg det det blir bil før juni.

Noen andre som har fått levert i det siste?

LKA

Vi bestilte bil 28.januar og fikk den levert av Bavaria i Stavanger 16.mars. Leveringstiden var først stipulert midten av april men ble fremskyndet flere ganger underveis.

eysteins

Sitat fra: eysteins på mandag 13. april 2015, klokken 15:54
Jeg bestilte 9.april, selger mente det kunne ta 2 mnd (uavhengig av utstyrsnivå), men det var nok et konservativt anslag.
Utifra de siste innleggene her med ca 7 uker leveringstid (2 uker fra bestilling til produksjon + 5 uker leveringstid), håper jeg det det blir bil før juni.

Noen andre som har fått levert i det siste?
Har fått VIN og produksjonsdato var 28.april (19 dager etter bestilling). Med litt flaks kommer den til Oslo rundt 21. mai (det er lov å håpe  :P)

thorerik

Er det noen som har bestilt nylig og fått levering?

Jeg signerte kontrakt 18/5 og dagene kan virkelig ikke gå fort nok...
Mottar man en ordrebekreftelse når bilen går i produksjon? Har ikke mottatt noe etter at jeg signerte kontrakten.

LMOR

Sitat fra: thorerik på tirsdag 26. mai 2015, klokken 20:02
Er det noen som har bestilt nylig og fått levering?
Jeg signerte kontrakt 18/5 og dagene kan virkelig ikke gå fort nok...
Mottar man en ordrebekreftelse når bilen går i produksjon? Har ikke mottatt noe etter at jeg signerte kontrakten.
Du burde få en ordrebekreftelse av selger med antatt leveringsdato, men det går nok ikke alltid automatisk. Kontakt dem og spør om de kan sende deg det.
Du får ikke noe mer beskjed før bilen er klar til å bli hentet, uten å mase litt. Ta kontakt igjen ca 14 dager før produksjon, og be om VIN nummer. Så kan du følge med når den er ferdig produsert selv. Deretter tar det noen uker før du har den. Du finner informasjon om hvordan i denne tråden.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Torodd Stangeland

Bestilte 21/4, og får bilen til helga
Bmw i3 2015 Solgt
Bmw i3s 2020

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA