Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Når får vi bilene våre?

Startet av jgg, fredag 06. desember 2013, klokken 17:34

« forrige - neste »

jgg

Det er mye usikkerhet rundt når vi kan få levert bilen våre. Så for at vi skal kunne få orientert oss litt mot en leveringstid, så legg inn:

-Når reserverte dere?
-Hvor reserverte dere? (Sted)
-Hvilken plass fikk dere på reservasjonslisten?
-Når skrev dere kontrakt?
-Hvilken leveringstid ble dere forespeilet?
-Har dere fått bekreftet leveringstid?


Håkon T

Reserverte i midten av juni, skrev kontrakt i forrige uke. Forespeilet levering slutten av januar eller februar. Ikke bekreftet leveringstid.
Asker.
BMW i3 (fra januar 2014)
Saxo 2003 mod, 45 000 km (solgt)

MortenH

Jeg reserverte 10. juni og har venteplass nr 50. Kontrakt 19. november. Forventet levering foreløpig anslått til slutten av februar. Leveringen er ikke bekreftet, men på forespørsel fastholdt som meget sannsynlig.
2011-2014: Mitsubishi i-MiEV
Fra jan 2014: BMW i3
Bryne - Rogaland

janni

Reserverte 23-nov.  Han sa det var ca. 400 i kø før meg (kanskje? bare hos Bavaria i Stavanger).  Forventet levering om ett år  :'(

Vind

God ide.  Det ser ut som ventelistene er basert på individuelle køer hos hver forhandler.

Hva om vi oppdaterer ett regneark, med data, så får vi full oversikt.  Mange har fått forventet levering, så da kan man følge med hvor man selv ligger i køen

https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AgQNwSINsATNdGQ2eVVWeEQzSTVXMUZZSVV1UEhFeEE&usp=sharing
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

jgg

Flott Vind!

Hvordan legger vi oss inn i listen.

i3_X5_116dA


Vind

Beklager - alle kunne bare lese, men nå kan alle redigere - så da er det bare å oppdatere
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Coachen

Ser flere fra Bilia på Skøyen har skrevet endelig kontrakt og fått en ca levering selv om de reserverte først i August.
Jeg skrev under på reservasjons papirene 27. Juli hos Bavaria Oslo og har enda ikke hørt noe?!
Andre som har hørt noe derfra?
Snart eier av I3 som skal ta over bil nr.1 jobben fra min BMW 318dat.
Elsker alt som går på strøm!
Har både Robot gressklipper og Robot støvsuger samt de vanlige elektriske sex lekene :-)

bromm

Sitat fra: Coachen på søndag 08. desember 2013, klokken 20:34
Ser flere fra Bilia på Skøyen har skrevet endelig kontrakt og fått en ca levering selv om de reserverte først i August.
Jeg skrev under på reservasjons papirene 27. Juli hos Bavaria Oslo og har enda ikke hørt noe?!
Andre som har hørt noe derfra?

Betyr dette at du ikke har henvendt deg til dem etter 16. Nov ?

Coachen

Jeg har hatt mail kontakt å fått beskjed om at de skulle ta kontakt så fort det "var min tur"
Sendt ny mail idag så får høre hva de sier..
Bor en stykke unna så ikke bare bare å dra innom
Snart eier av I3 som skal ta over bil nr.1 jobben fra min BMW 318dat.
Elsker alt som går på strøm!
Har både Robot gressklipper og Robot støvsuger samt de vanlige elektriske sex lekene :-)

MortenH

Jeg ringte og bestilte time hos selgeren. Fikk time neste dag kl 18.00. Da var vi begge godt forberedt, og det tok bare 30-40 min til jeg stod med kontrakten i hånda.
2011-2014: Mitsubishi i-MiEV
Fra jan 2014: BMW i3
Bryne - Rogaland

Coachen

Da fikk jeg endelig ordnet med utstyrspakken og kontrakten signeres når jeg kommer hjem fra jobb.
Han regnet med at bilen vil komme i Februar/Mars :-)
Ble det meste av utstyr -soltak, Internett og proff Bluetooth..
Legger inne i Xl arket ikveld.
Snart eier av I3 som skal ta over bil nr.1 jobben fra min BMW 318dat.
Elsker alt som går på strøm!
Har både Robot gressklipper og Robot støvsuger samt de vanlige elektriske sex lekene :-)

jgg

Er det noen som har fått levert en av de 50 bilene som skulle komme til Norge i år? Eller har forhandlerne tatt alle til demo biler!

Vind

Sitat fra: jgg på mandag 16. desember 2013, klokken 14:16
Er det noen som har fått levert en av de 50 bilene som skulle komme til Norge i år? Eller har forhandlerne tatt alle til demo biler!
Egentlig skulle det komme enda flere i år, men forhandlerne har ikke fått nok biler selv til prøvekjøring osv.  De første bilene til sluttbrukere er i utganspunktet i slutten av januar/ begynnelsen av februar
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA