Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Når får vi bilene våre?

Startet av jgg, fredag 06. desember 2013, klokken 17:34

« forrige - neste »

esselt

Da fikk jeg akkurat en telefon om bekreftet produksjon for levering i februar/mars!

Så nå er det bare å elifisere garasjen og gjøre klart for et nytt familiemedlem. ;-)
BMW i3 Solar Orange/Lodge (Mars 2014)

Melhus, Sør-Trøndelag

østfolding

Kan hvordan man spesifiserer bilen ha noe å si ift. leveringstiden?

Jeg satt meg for øvrig på liste i september, skrev kontrakt i november og fikk da vite at antatt leveringstid er mars/april. Men i ordrebekreftelsen jeg fikk fra BMW for noen dager siden så står det "Tidligste, ikke-bindende uke for overlevering: 17.01.2014". Er dette bare en "tilfeldig" dato som andre også har fått - på siste side i ordrebekreftelsen?

Vind

Sitat fra: østfolding på fredag 20. desember 2013, klokken 14:44
"Tidligste, ikke-bindende uke for overlevering: 17.01.2014". Er dette bare en "tilfeldig" dato som andre også har fått - på siste side i ordrebekreftelsen?
Det er den datoen jeg har fått beskjed om er tidligste leveringsdato - og min forhandler sa at hvordan jeg spesifiserte bilen fikk litt innvirkning på levering pga produksjon - men det er foreløbig den tidligste datoen jeg har hørt om - Hvordan spesifiserte du bilen din?
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

østfolding


Skjønner. Det hørtes jo for så vidt litt lovende ut.

Men jeg har ikke hørt noe med fra Bavaria/BMW om bekreftet produksjonsuke eller bekreftet leveringsuke. Kun denne "ikke-bindene"-datoen som dukket opp i ordrebekreftelsen her om dagen - i tillegg til antatt leveringstid mars/april da jeg signerte kontrakt i november.

Jeg valgte standard interiør og uten Driving Assistant-pakka. Dumt, mener noen, men det får så være. Med fine felger, oppgradert stereo, Parking Assistant-pakka og et par andre ting, holder det fint for meg - som har tenkt til å ha bilen en stund.

Vind

Sitat fra: østfolding på fredag 20. desember 2013, klokken 15:02
Jeg valgte standard interiør og uten Driving Assistant-pakka. Dumt, mener noen, men det får så være. Med fine felger, oppgradert stereo, Parking Assistant-pakka og et par andre ting, holder det fint for meg - som har tenkt til å ha bilen en stund.
Kansje de  har litt få Driving Assistant pakker på lager - så de får unna de uten først...  :-(   , Alle jeg kjenner som har bestillt i3 har bestilt med...

Det endelige svaret får du nok fra din forhandler.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

østfolding

#20
Ja, jeg har registrert det (etter at jeg signerte) at veldig mange tok med Driving Assistant. Hadde det ikke krevd oppgradering av interiøret, hadde jeg nok ikke nølet så mye selv.

Men det skal sies: Selgeren hos Bavaria overbeviste meg ikke akkurat om at jeg burde ta med denne pakken. Han sa til og med flere ganger under kontraktskrivingen at "... jeg syes du har laget deg en veldig, veldig fin bil. Er enig i valgene, du får mye for pengene her".

Uansett: Gjort er gjort - forsent å endre nå. Hvis jeg får bilen et par måneder tidligere pga. dette, så er jo det en fin trøst :)

---
EDIT: I "Hvordan spesifiserer du din BMW i3" har jeg nå lagt inn hvordan min bil blir: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,8627.60.html

LMOR

Normalt kan en gjøre endringer hos BMW frem til ca 14 dager før bilen skal produseres, så hvis du ønsker det, så kan du prøve. Legge til ting bør jo være i BMWs interesse. Fjerne ting er de kanskje strengere med.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

LMOR

Det er flere med reservasjon fra juni i excel arket som ikke har skrevet inn leveranseuke. Er det fordi en ikke oppdatert, eller har dere ikke hørt noe? Hvis det siste er tilfelle, så ville jeg tatt kontakt. Nå burde alle minst frem til september og oktober ha fått ca leveranseuke?
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

østfolding


Er det "ikke-bindene antatt leveringsuke" på baksiden av ordrebekreftelsen man "stoler på"? Eller får man telefon fra forhandleren om dette når det er klart?

Jeg spør fordi jeg ikke har hørt noe fra forhandleren - og leveringstiden på ordrebekreftelsen spriker veldig fra det jeg hørte da jeg signerte kontrakt (fikk da høre mars/april).

LMOR

Ut i fra Excel arket er det vel grunn til å tro Feb/Mars, men de har sikkert en bedre dato i gi deg nå hvis du tar kontakt.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

østfolding

Sendte mail her om dagen. Fikk dette tilbake: "Det er vanskelig å si, det er bare å smøre seg med tålmodighet.."

:-(

Coachen

Noen forhandlere har vært flinkere til å kontakte kundene for å tegne endelig kontrakt.
Bavaria Oslo som jeg har handlet hos var litt sent ute sa min kontakt, han fortalte at Bilia f.eks hadde leid inn flere folk for å ring opp kundene sine.
Men nå har også Bavaria Oslo startet med dette, fikk nemlig tlf fra en av disse som lurte på om jeg var klar til å skrive kontrakt...
Det har ingenting å si hvor du bestillte bilen da BMW følger reservasjonsdatoen i Norge som en helhet
Snart eier av I3 som skal ta over bil nr.1 jobben fra min BMW 318dat.
Elsker alt som går på strøm!
Har både Robot gressklipper og Robot støvsuger samt de vanlige elektriske sex lekene :-)

magmin

Skrev kontrakt 9. Des uten å ha stått på reservasjonsliste - hvilken betydning vil dette få for min leveringsdato? Fikk muntlig oppgitt september som mulig overleveringsdato men at det kunne bli før avhengig av hvor mange som trekker seg. Har ikke fått noen ordrebekreftelse med leveringsdato foreløpig.
BMW i3

BOStrand

Snakket med Bavaria i Stavanger. Skrev jeg kontrakt nå fikk jeg bil til sommeren sa selgeren. Virker som lista ikke er så viktig nå lenger. Skal prøve bilen i romjula.

LMOR

Det ser ut til at alle som stod på listene, og som har tatt kontakt, har fått en dato senest mars/april. Det skulle i så fall bety at de første som bestiller nå, bør få den (i beste fall) april/mai?
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA