Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

Muffinman


BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.


Fastlane83

Hadde bilen min (Model S 85D, 2015 mod) på NAF Garantiutløpstest i dag. Den har gått 97000 km nå. De fant veldig få feil, og var imponert over tilstanden sett mot antall km kjørt. Fikk anmerking på støtdemper/lenkearm foran h.s. «Må sjekkes nærmere, er en skjevhet ved nedre innfestning.» Bestilte time gjennom appen. Første ledige time var til torsdag, så da tok jeg den....
2015 Tesla Model S 85D - solgt mai 2021
2016 BMW i3 94aH
2021 Volvo XC40 electric - Care by Volvo frem til Porsche kommer
Porsche Taycan 4 Cross Turismo - utlevert 03.12.21

Janikola

TMS 85P 14 mod:
Drivaksler (ikke reklamasjon iflg. Tesla).
Håndtak (selvsagt)
Tesla Model S 85P - 2014 "Veteran"

perandre

TMS 85 (2013):

- 3G fungerte ikke ved utlevering fra Tesla (brukt med utvidet garanti). Ble fikset senere over nett.
- Dørhåndtak høyre side bak vil ikke gå inn. Døren lar seg nå kun åpne fra innsiden (med litt knot).
- Lokket for ladeinngang ville ikke åpnes på sommerens varmere dager. Nå som det er kaldere, velger det fortsatt å ikke åpne seg nå og da (hjelper med et forsiktig press mens jeg klikker i appen for å åpne)
Model S 85 - 2013

Klykken

Tok ut frunk idag for å koble til ledbaren, og så et par rustpunkter på noen bolter ved demperne fremme. Tok sv gummien og så at hele denne buen ved demperne var såpass rusten at jeg kunne plukke flak fra dem.

Så slik ut, og synes dette var langt over hva jeg er komfortabel med - vad tycks?

https://imgur.com/a/1ChBrEZ

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Muffinman

Øvre bærebro ruster i øyeblikket bilen tas i bruk. De er helt brune etter en måned eller to på vinteren, så dette er helt normalt. Har ikke hørt om noen tilfeller at de har røket, bortsett fra et tendensiøst tilfelle i USA. Du kan jo bytte dem om du er bekymret, evt få Tesla til å ta en vurdering. Våre er også slik, men jeg er mer bekymret for tærling på et par andre deler der foran hos oss.

emmern

GPS har begynt å vise feil. Hjelper ikke med reboot osv. Veldig humørsyk. Tror det er kabel
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Klykken

Sitat fra: Muffinman på søndag 04. august 2019, klokken 15:49
Øvre bærebro ruster i øyeblikket bilen tas i bruk. De er helt brune etter en måned eller to på vinteren, så dette er helt normalt. Har ikke hørt om noen tilfeller at de har røket, bortsett fra et tendensiøst tilfelle i USA. Du kan jo bytte dem om du er bekymret, evt få Tesla til å ta en vurdering. Våre er også slik, men jeg er mer bekymret for tærling på et par andre deler der foran hos oss.
Okei, mer betryggende å lese dette. Men jeg plukket store flak av rust ut av dem begge, så har notert dette i servicebestillinga så får de gi beskjed om dette er innenfor spec
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

fonberg

En klassiker: Plastlokk til taktstativfeste røyk igjen, i forbindelse med at jeg tok av stativ i går (skulle altså vippe ned plastlokkene). Tre lokk gikk greit, ett røyk.

Noen som har fått nytt/nye lokk i det siste, og kan fortelle om de har fått det på goodwill eller måttet betale - i så fall hvilken stykkpris? Jeg vurderer sterkt å nekte eventuell betaling for denne delen, siden konstruksjonen er så elendig. Har spurt tidligere på SC om "triks" for å unngå brekkasje, uten å fått noe godt svar.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Twister

Da fikk jeg bilen fra verksted for to dager siden.

Nye problemer etter verksted besøk:

Høyre speil folder seg ikke inn.
WIFI/LTE dekning er blitt helt elendig.
App klarer ikke koble seg opp mot bilen når den er parkert.

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

JorgenM

Jeg er hjem igjen etter en ca 100 mils tur til nærmeste SC med ledig time.
2 overnattinger.

AC som ikke funka. Har tidligere hatt bilen på lokalt verksted uten at de klarte å finne feilen.
Tesla brukte over 5 timer på bilen og byttet en sikring som var gåen. Pris: 6900 :o

Nå ligger bilen ute på Finn.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

1000kwh

Sitat fra: JorgenM på onsdag 07. august 2019, klokken 22:08
Jeg er hjem igjen etter en ca 100 mils tur til nærmeste SC med ledig time.
2 overnattinger.

AC som ikke funka. Har tidligere hatt bilen på lokalt verksted uten at de klarte å finne feilen.
Tesla brukte over 5 timer på bilen og byttet en sikring som var gåen. Pris: 6900 :o

Nå ligger bilen ute på Finn.
Kanskje samme feil som denne fyren? https://elbilforum.no/index.php?topic=47674.msg828642#msg828642

Du trengte vel og merke betale MYE mindre!!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA