Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

Apache

Har en uke gammel TMS 75D, er en sprekk på nesten 1cm vanlig på bilen mellom framdør og bil-ramme?

What-a-watt

Klykken

Er det glippen mellom dørtrekk og under b-stolpe du reagerer på?
Hadde disse vært klin inntil hverandre hadde du hatt et verre problem i alle fall.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

Skjøteledning

Hadde min Model S 70D 2015 gått 95K på garatiutløpstest hos NAF Larvik i går.
Ingen anmerkninger, alt av stag var i god stand.
Dette er en bil som har vært pendlerkjørt 3 hele vintersesonger Sandefjord-Gardermoen på E18 i saltlakehelvete så det er håp om at bilen skal kunne holde noen år til før den kneler.

Klykken

Venstre rulleknapp på rattet gikk istykker i går. Den løsnet og forsvant hallvveis inn i rattet. Nedtrykking fungerer, men ikke rull...
Har time for oppgradering til 4G i morgen, så har et lite håp om at de kan fikse dette i samme slengen!

S85D, fra 2015.

EDIT:
Bilde

EDIT:
Måtte bestilles opp deler til dette selvsagt. Da får det bare være til neste service, eller evt om vi får tatt det på drop-in en dag vi skal forbi Trondheim. Er 22mil en vei for vår del, så det forsvinner en arbeidsdag for dette.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

Muffinman

Fått ei svak rakling i bakenden ved kjøring i sakte fart over ujevn vei. Mistenker disse, vad tycks?

LASOL

Min var på 60 000 service for noen uker siden. Bilen er en 85D fra høst 2015. Jeg hadde ikke lagt merke til noe slark, men de skiftet "Toe Link Assembly" på høyre side bak pga slark. Bilen er kjørt pent, lite harde akselerasjoner eller hard svingkjøring.. Så det sto noe om generasjon 1 versjon av delen. det betyr vel at de har gjort endringer i dette staget senere.
Bmw iX50 bestilt 17. mars 2021
Polestar 2 PP august 2020
S 85d ap1 oktober 2015(Solgt august 2020)

RøedH

Sitat fra: Muffinman på lørdag 13. oktober 2018, klokken 19:54
85D, knappe 130k.
Jeg trodde det var stabilisatorstagene bak som var gått på min siden jeg syntes lyden kom bakfra og de bak klikket når man dro i dem. Hos Tesla byttet de stab staget foran og lyden forsvant - fort å ta feil. 140' km først stab stag bytte.
P85-2013
MYP-kommer
(M3-2019)solgt

Muffinman

Bytter vel stabstag linkene, ikke selve stabstaget?

Men godt mulig at jeg hører feil. Nå synes jo også baksetepassasjerene at det kommer bakfra da. Jeg har ikke sittet i baksetet, men synes lyden flytter seg fra høyre bak til venstre bak når jeg bytter side foran.

Hodetelefoner

Vet at enkelte bilprodusenter har vulkede foringer på krenghemmeren. Da byttes hele staget. Hvis du ikke stopper dem :D

Muffinman

Model S har etter verkstedhåndboka å dømme mulighet for å bytte linkene.

RøedH

Sorry, ja stab linkarm venstre foran ble byttet. Trodde som sagt lyden kom bak fra bilen. Men stille ble det, ikke mer klikking ved sakte kjøring.
P85-2013
MYP-kommer
(M3-2019)solgt

kirky

Venstre passasjerdør er nå (nylig?) blitt mye lettere å åpne lukke enn før. Er ikke samme gode klunk'et som det er i de andre 3. Nesten som man føler at den ikke går helt inn, men den er jo flush med resten av bilen.

Noen opplevd? fiks?
2023 Model S

Muffinman

Sitat fra: Muffinman på lørdag 13. oktober 2018, klokken 19:53
Fått ei svak rakling i bakenden ved kjøring i sakte fart over ujevn vei. Mistenker disse, vad tycks?
Det viser seg at disse må skiftes. I tillegg til camberarmene bak, camberarmer foran og thrustarmer foran. Kan vel si at vi ville fått en relativt fin bruktbil for summen bilene i signaturen kostes på mtp understellsdeler i år  ???

Alt slites, men kan ikke si jeg er kjempeimponert over holdbarheten på understellet til TMS. Ble 35-40 i påkost på P85`en, og 25-30 på 85D`en. Begge mellom 130 og 140.000km.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA