Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

Kagex

For å få det helt klart, jeg har aldri kjeftet, skreket elelr vært ufin mot noen tesla ansatte.

Tråden handler om feil og mangler, og selv om jeg skulle ha kontaktet forbrukerrådet er det fordi samme feil ikke blir rettet opp 3 ganger på service.

Tror noen her mistforstår det å være "pioner", jeg kan leve med manglende ekstrautstyr for det visste jeg om da jeg bestilte bilen, det sto da ikke noe sted at ting detter fra hverandre ? Øggen du må jo skjønne at jeg som sikkert mange andre ønsker en bil med vindusviskere som visker ordentlig? selv om det er greit for deg at ting detter fra hverandre så er det ikke helt greit for meg.

ja kanskje jeg syter men jeg syntes jeg har god grunn til det.

La meg gi deg et eksempel, de som kjøpte den første iphone:

Ja mms kunne ikke sendes, mange klagde over det, det kalles syting for de ble informert om.

hadde fargen flaket av, knapper som faller av og touchscreen ikke fungerte og folk klager på det, kaller du det da syting?

Latterlig hvor mye man skal liksom tåle.....
P29687

snurrehue

Sitat fra: Kagex på torsdag 10. juli 2014, klokken 10:32
Tror noen her mistforstår det å være "pioner", jeg kan leve med manglende ekstrautstyr for det visste jeg om da jeg bestilte bilen, det sto da ikke noe sted at ting detter fra hverandre ? Øggen du må jo skjønne at jeg som sikkert mange andre ønsker en bil med vindusviskere som visker ordentlig? selv om det er greit for deg at ting detter fra hverandre så er det ikke helt greit for meg.
...
Latterlig hvor mye man skal liksom tåle.....

Jeg er helt enig med deg, Kagex. Man må selvsagt gi Tesla litt tid. Man må smøre seg litt med tålmodighet. Man må akseptere noen småfeil her og der.

Men blir Tesla virkelig bedre dersom kundene bestandig smiler tilbake og aksepterer rubbel og bit (for å sette det litt på spissen)? Neppe. Selv om vi i Norge føler at Model S er et røverkjøp i og med man ikke betaler noe som helst av skatter og avgifter på den, med pris sammenlignet med høyt ytende fossiler, er det likevel en brutalt høy prislapp på Model S. Prisen er jo fra halvmillionen og oppover. Typiske familiefossiler får man jo fra drøye 300 000 og oppover INKL bøtter og spann av kroner til staten.

Da MÅ man forvente at Tesla leverer suveren kvalitet i alle ledd. Kundesupport. Responsivitet. Materialkvalitet. Holdbarhet. Så langt leverer de stort sett meget tilfredsstillende på kundesupport og responsivitet. Holdbarheten vet vi fint lite om. Men materialkvaliteten virker å være langt under pari. Og det er jo strengt tatt litt utrolig tatt i betraktning alle ord om hvor "enkel" konstruksjonen er sammenlignet med fossiler, og argumentet om hvor få bevegelige deler en Model S består av.

Jeg forventer mye av Tesla. Nære slektas første Tesla ankom for få uker siden, og har så langt ikke svart til forventningene.

cairnz

Jeg fikk byttet bakdekkene tirsdag morgen på Tesla Lade. Det ligger masse sort gugge på felgene, og det ser også ut til at de kanskje har skadet den ene felgen (venstre side) - (ligner på kantkjøring, men ser mer ut som verktøy) - hvordan er dekkomlegginsgprosessen, er den slik at den kan skade felgen om man er litt uforsiktig, uheldig eller har det travelt? (Merket også at de har satt venstre felg på høyre side nå, og vice versa). Grunnen til at jeg vet det er at venstre felg tidligere har en defekt under klarlakken - denne defekten er nå på høyre siden (Felg skal byttes, men de var tomme)..

Så har jeg også lagt merke til at de ikke har satt ordentlig fast skinnet som er på førersiden mot 17"-skjermen, det er nå en glippe der på en cm eller så, det knaker ikke, så den skal de få lov å fikse når jeg er på neste service.
Elbilist

Gordon Retriever

Sitat fra: cairnz på torsdag 10. juli 2014, klokken 23:01
det ser også ut til at de kanskje har skadet den ene felgen (venstre side) - (ligner på kantkjøring, men ser mer ut som verktøy) - hvordan er dekkomlegginsgprosessen, er den slik at den kan skade felgen om man er litt uforsiktig, uheldig eller har det travelt?

Stemmer - og skaden kan minne om kantkjøring.
Det er lettere å få denne skaden jo lavere profil dekkene har - forekommer knapt på 65-profil, mens f.eks. 40-profil krever mer av den som legger om dekket.

Muffinman

Jeg ble faktisk imponert over både utstyret og håndtverket som ble utvist der jeg fikk lagt om dekk på mine 21" grå turbinfelger. Omleggingsmaskinen hadde ruller og hjelpemidler i alle retninger som kunne brukes for å presse eller holde dekket i en eller annen retning under av og pålegging, og fyren som gjorde jobben var reneste kunstneren. Eneste stedet maskinen var i kontakt med felgen var på indre kant, som lå ned. Ellers var KUN dekk i kontakt med felgen, og det ble ikke så mye som antydning til et merke på noen av de fire felgene.

Med 35-profil er nok dette en kunst som krever sitt av både utstyr og folk. Jeg kan godt se for meg at man kan sette merker om man ikke stopper øyeblikkelig når det er i ferd med å bære feil avsted.

E_S

På en del litt større felger med lavprofildekk er det også normalt å sette felgen med "utsiden" ned i maskinen. De klørne som griper om felgen er på alle vettuge maskiner foret med gummi/plast for å unngå skader, og da kan utstyret jobbe med felgkanten på innsiden slik at om "worst case" inntreffer og det skulle bli en ripe er det på innsiden og usynlig fremfor å skade utsiden. Generelt er det risikabelt å montere/demontere stive lavprofildekk om man ikke har en slik maskin som nevnt over her med ruller og hjelpemidler.
:)

Muffinman

#696
Fyren på mitt verksted mente også at det var veldig mye enklere å legge på kvalitetsdekk som PS2 enn billigdekk da sistnevnte gjerne var stivere og krevde mer krefter for å smette innpå.

Conti-dekkene knørvet seg forresten noe fælt og de hadde et svare strev med å få de av på skikkelig vis. Det ble fyrt av ei og anna "verre enn kinadekk" - salve på omleggingsverkstedet i kampens hete...  Det er ingen hemmelighet at akkurat det føyer seg fint inn i rekken av mine negative anmerkinger på disse dekkene.

arv

Hei
Hadde min Tesla til service i går. Skulle bytte speil og fikse taktrekk. Hos service Skøyen fant de at det var feil på takluke, knirk og at bakluke pakking måtte byttes. De rettet også opp en dør. Fikk gratis leiebil. Kjempeservice hos Tesla Skøyen.
ARV
Kjørt Think 2000 mod  133 000 km Byttet til Think 2008 Kjørte den 33 000 Km. Har nå Think 2011 m klima. Har nå kjørt min 2011 Think 60000 km siden 30 mars. Det nye stereoanlegget er helt topp!HarTMS85 som nå er byttet i en Tesla M3har nå bare to Elbiler.

timingbeltkiller

Sitat fra: snurrehue på torsdag 10. juli 2014, klokken 11:39
materialkvaliteten virker å være langt under pari.
Vi bør vel også som helfrelste menighetsmedlemmer være ærlige nok til å ha en gnagende
følelse av yankee- i motsetning til japsekvalitet. Det tyskerne nedsettende kaller "Amischlitten".

Det gjør ikke elsaken bedre at heller ikke japsefirmaet Nissan har japsekvalitet på bilene sine.
Se Autoindex!
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

tho

Liten rapport fra min første service hos Tesla Stavanger. Servicen var egentlig bare for å bytte "instrument cluster", min bil var vist i en serie med en kjent feil her. Samtidig fikk jeg fikset løst deksel (Vet ikke helt hva det er) i A-stolpen som lagde lyd under kjøring. 26A->32A HVJB upgrade. Titanskjold. Liten justering på åpnings mekanismen på passasjer dør. (Var litt hard). Litt forskjellig lading ble testet. Ville egentlig bare vite hva som forårsaket lade stopp på en spesifikk rød kontakt men de gikk vist igjennom alle mulige kombinasjoner.

Ting som ikke ble fikset var sprekte bak-lykter (dugg), ser ut som lyktene rett å sett er sprekt hele veien nederst og en litt skakk kromlist.  De hadde ikke disse delene.

Bilen ble levert vasket, polert(!) og støvsugd.

Er godt fornøyd. Den raslelyden fra A-stolpen var den eneste feilen som faktisk irriterte meg. Glad for at de fikk den i orden. De testkjørte faktisk en del for å forsikre seg for at lyden var borte. Venter på detaljert service rapport fra Tesla, oppdaterer når jeg får den.
Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

Bjørn

Da har autodimmingen i speilene takket for seg.. Og sig.tenner uttaket vil ikke gi 12V mere..
Jaja, får ta det samtidig som de skifter motor/gear pakka.. 

Øggen


Bjørn

Sitat fra: Øggen på torsdag 17. juli 2014, klokken 22:47
Garantert en sikring som har tatt kveld ;-)

Håper det ang 12V utaket.. :)
men tviler på at det er årsaken på aut.dim.. da dette skjedde med ukers mellomrom..

Tuxedo

Om ikke nøyaktig samme problemet, så opplever jeg at slike ting kan fuske etter en stund uten restart.  At jeg må ta én til to restarter i måneden har jeg vent meg til.  Fremdeles bedre enn Android-telefonen min, som helst trenger et par restarter i uken.

Bonefish

Førerdøren min har begynt å åpne seg når jeg setter bilen i park, eller når håndtakene presenterer seg. Har lest om andre som har hatt dette før.

Hadde vært verre om det var bakdøren og jeg måtte ut av bilen og lukke den.

Ellers føler jeg at mange av de feilene jeg har lest om her inne dukker opp på bilen min nå når den har gått noen km. Min har gått 20000 km.

Bergen:

P85 Svart  #2922 Vin: 18479
Levert Bergen 2/12/13

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA