Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

Muffinman

Alle bilene jeg har sett har problemet med at kanten på alcantara/stofftrekk etterhvert vises utenom dørpakningene. Man kan legge pakningen på plass, men bruk av døren medfører at ting kryper fra hverandre igjen etterhvert. Jeg har reklamert på dette og fått til svar at det dessverre ikke var bedre på disse bilene. Men stusser litt over at man ikke legger pakningen på plass på utstillingsbilene, det tar seg jo ikke ut at hele gummilista over førerdøra ligger ved siden av taktrekket og ikke over. Man rekker kanskje ikke å holde tritt siden dørene på utstillingsbiler blir brukt veldig mye.

Er dette samme problemet du har med taktrekket?

Kagex

problemet mitt med taktrekket er jo at taket er bredere enn a stolpen, og stoffet virker som frynser litt. man må trekke den gummilisten over et par ganger i mnd ja
P29687

cra

Noen som har prøvd å lime dette e.l? Eller kanskje bare lime/smelte kanten på taktrekket, slik at det ikke blir så frynsete, så ser det i alle fall ikke så ille ut?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Brede

Null problem med taktrekk på vår bil, hva med dere andre uten panoramatak?

Muffinman

Har ikke glasstak. Pakninger og alcantara kryper slik at kanten på trekket blottlegges stedvis.

Gressvikingen

Bare småtteri på min bil bortsett fra hjulstillingen:
Liten bulk på framsiden av panser, lik den mange har. Litt dørlåsjustering, en litt løstsittende filt i trunken, litt "blondet" dørpakning høyre framdør, knott på UMC virker kun til å løse ut og og litt dårlig tetning på pakning i frunken. Thats it. Bil levert 13 mars gått ca 10000km.

Jeg har blitt nødt til å kjøre Porscha i noen dager grunnet tilhengerfestet - det var deilig å komme tilbake i Teslaen. 
P85D"+"

Øggen

Makan til syting.
Alle bila vil ha småfeil, og det e ganske naturlig med et nytt bilmerke. Kjøpte bilen med åpent sinn og fullstendig klar over diverse ting som kunne ha vært bedre. Men viljen som ej he blitt møtt med om å prøve å fikse feil e upåklagelig. Rom va ikkje bygd på en dag. Derfor e Model X bestillt, og tenke den e like god. Love it or leave it.

Muffinman

Merkelig at det ikke går an å føre en saklig diskusjon/erfaringsutveksling om feil og mangler uten at samme person (er) ikke klarer å la være å spille det forslitte sytekortet. Å lese topic bør være nok til å få et inntrykk av hva tråden inneholder, og dermed grunnlag for å vurdere om man skal åpne den eller ikke. Den handler jo tross alt om feil og mangler.

Øggen

:-) Jada, ej kan lese og veit hvilken tråd dette er.
Det va sikta til syting om forbrukerombud og krav om ny bil som ej reagerte på, men la gå.
Snakka med Tesla idag og høre at enkelte skjelle ut ansatte og brøle i telefon. Da må ej berre riste på hode og lure på kor forstanden e blitt av. I rest my case, og får heller slutte å kommentere person (er) som e tydelig misfornøyd med bilen.

Muffinman

Tror nok det er lurt å ta høyde for at forumet også fungerer som et sted for å få utløp for frustrasjoner. Jeg har også kjøpt bilen med åpne øyne og var forberedt på at det ville bli noe småtteri, men etter gode 8 måneder og 30.000km må jeg dessverre konstantere at lista over feil er lengre enn jeg trodde den skulle bli. Mye er periodisk og vil vel neppe bli rettet, andre ting har man ikke fiks på, noe hevder man ikke er feil, noe venter man på løsning osv. Men jeg opplever jo at servicesenteret strekker seg langt for å løse ting så godt de kan ut fra forutsetningene de er gitt, og da er jeg fornøyd så lenge hjulene ruller. Faktisk så fornøyd at jeg som nevnt kommer til å kjøpe en bil til om en stund. Og så er det jo fin terapi å kunne diskutere med likesinnede, det blir jo faktisk litt som en del av bilen. Jeg har ihvertfall ikke hatt mer kunnskap om noen annen bil jeg har eid.

Men det blir en fin dag når garantien er utløpt og jeg har fasiten på hva som ikke er bra og heller ikke ble fikset. Da kan jeg ta tak i ting selv ;)

orjan

Var innom Tesla i Stavanger
for å låne strøm og fant ut at bilen nektet å lade via type 2. En meget hyggelig og hjelpsom amerikaner beklaget gjentatte ganger mens han fant frem nøklene til en lånetesla. Lader #2 laget noe krøll på en fase og byttes i morgen.

Så nok en feil på min bil men det eneste jeg kommer til å huske av denne saken er den knallgode servicen :D
Molde
2014 Model S P85 - Solgt
2016 Model S 90D
2019 Model ≡ LR AWD

Øyvind.h

#686
Eller for å snu på det: hvor ille er det blitt når man må brøle og skjelle ut ansatte? Det er et tegn på at man er grådig lei og forbannet.
Tviler på at noen brøler og skjeller ut folk for småting.
Selv beholder jeg roen selv i de drøyeste situasjoner, men jeg forteller motpart at jeg er en forbannet person med litt over snittet selvkontroll :)
Og jeg er alltid høflig og saklig, noe som medfører god service hos de som faktisk bør drive med kundebehandling (de som forstår at når noe gjentar seg/ikke håndteres korrekt, så strekker du deg litt ekstra som kompensasjon).
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Asarin

Noen skriker fort, og for den minste ting - andre sier ingenting mellom servicer. Noen sier sikkert ingenting i det hele tatt, bare går med en dårlig følelse av at de har gjort et dårlig kjøp.

Vi er alle forskjellige.
---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

Philip Marlowe

Man har rett til å være forbannet og sint, men brøle og skjelle ut Teslaansatte er ikke akseptabelt.  >:( 

Kagex

For å få det helt klart, jeg har aldri kjeftet, skreket elelr vært ufin mot noen tesla ansatte.

Tråden handler om feil og mangler, og selv om jeg skulle ha kontaktet forbrukerrådet er det fordi samme feil ikke blir rettet opp 3 ganger på service.

Tror noen her mistforstår det å være "pioner", jeg kan leve med manglende ekstrautstyr for det visste jeg om da jeg bestilte bilen, det sto da ikke noe sted at ting detter fra hverandre ? Øggen du må jo skjønne at jeg som sikkert mange andre ønsker en bil med vindusviskere som visker ordentlig? selv om det er greit for deg at ting detter fra hverandre så er det ikke helt greit for meg.

ja kanskje jeg syter men jeg syntes jeg har god grunn til det.

La meg gi deg et eksempel, de som kjøpte den første iphone:

Ja mms kunne ikke sendes, mange klagde over det, det kalles syting for de ble informert om.

hadde fargen flaket av, knapper som faller av og touchscreen ikke fungerte og folk klager på det, kaller du det da syting?

Latterlig hvor mye man skal liksom tåle.....
P29687

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA