Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

D.O

Sitat fra: Maartensommer på søndag 02. mars 2014, klokken 14:34
Jeg har siden torsdag fått "Parking assistant disabled - contact Tesla Service".

Det er ikke snø her, jeg har vasket bilen for å være sikker på at sensorene er rene, restartet touch skjerm og kjørt "power off".  Ingenting hjelper. 

Noen som har andre tips for å fikse dette?

PS: Tesla er informert, men hadde ingen andre løsninger enn å ta den inn på Skøyen for sjekk.
samme feil på mine, virker periodisk. Tesla rekalibrerte dem i går og foreløpig fungerer de uten feil igjen.

Edit: de sluttet å virke igjen på turen hjem. Så jeg tipper en av dem må byttes. (Noe jeg også forklarte Tesla på forhånd, men de prøvde nå først å resette)
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Tesla-man

Sitat fra: Chlangum på søndag 23. februar 2014, klokken 22:49
Beklager, jeg orker ikke å lese gjennom hele denne tråden så dere får arrestere meg hvis dette allerede er nevnt. 

Under de to siste besøkene på "superchargers" fra helgens langtur hvor jeg var innom Aurland, Gol, Cinderella og Lyngdal har jeg merket meg en betydlig økning i støy fra en eller annen vifte som aktiveres under superlading. Den er skikkelig durrende og man kan kjenne vibrasjoner i hele bilen når den går for fullt.

Min tekniske innsikt sier meg at viften er ute av balanse eller på gammelnorsk "kast i vifta"
Jeg har vært innom SC'ere ca 6 ganger før det og ikke merket meg denne ulyden.

Skal uansett få Tesla til å undersøke men undres på om flere har merket seg dette?

CL

Dette opplevde jeg også i dag.  Ladet på SC på Cinderella, og to ganger ila oppladingen kom denne duringen.  Tror egentlig ikke det var ei vifte - detter min mening er støyen for kraftig til at det kan være ei vifte, men hvem vet..?
Uansett;  Duringen tiltok gradvis ila 10-15 sekunder, og begge gangene forsvant lyden brått når jeg dempet musikken - muligens helt tilfeldig, men la merke til at den forsvant nøyaktig samtidig som jeg trykket på skjermen.

Det hele hørtes ikke bra ut - nesten som en kraftig trafo som står og brummer.  Lyden kom uten tvil ifra bilen-ikke fra laderen.  Ingen andre unoter før eller etter, og ladingen funket fjell :-)


Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

Newbee

Sitat fra: Tesla-man på søndag 02. mars 2014, klokken 22:29
Sitat fra: Chlangum på søndag 23. februar 2014, klokken 22:49
Beklager, jeg orker ikke å lese gjennom hele denne tråden så dere får arrestere meg hvis dette allerede er nevnt. 

Under de to siste besøkene på "superchargers" fra helgens langtur hvor jeg var innom Aurland, Gol, Cinderella og Lyngdal har jeg merket meg en betydlig økning i støy fra en eller annen vifte som aktiveres under superlading. Den er skikkelig durrende og man kan kjenne vibrasjoner i hele bilen når den går for fullt.

Min tekniske innsikt sier meg at viften er ute av balanse eller på gammelnorsk "kast i vifta"
Jeg har vært innom SC'ere ca 6 ganger før det og ikke merket meg denne ulyden.

Skal uansett få Tesla til å undersøke men undres på om flere har merket seg dette?

CL

Dette opplevde jeg også i dag.  Ladet på SC på Cinderella, og to ganger ila oppladingen kom denne duringen.  Tror egentlig ikke det var ei vifte - detter min mening er støyen for kraftig til at det kan være ei vifte, men hvem vet..?
Uansett;  Duringen tiltok gradvis ila 10-15 sekunder, og begge gangene forsvant lyden brått når jeg dempet musikken - muligens helt tilfeldig, men la merke til at den forsvant nøyaktig samtidig som jeg trykket på skjermen.

Det hele hørtes ikke bra ut - nesten som en kraftig trafo som står og brummer.  Lyden kom uten tvil ifra bilen-ikke fra laderen.  Ingen andre unoter før eller etter, og ladingen funket fjell :-)


Å trykke 120 KW rett inn i ett batteri må vel "brumme" litt........ Ikke sikkert noe er galt :-)
Model S "RAVEN" PERFORMANCE LUDICROUS MODE

jkirkebo

Sitat fra: Tesla-man på søndag 02. mars 2014, klokken 22:29
Sitat fra: Chlangum på søndag 23. februar 2014, klokken 22:49
Beklager, jeg orker ikke å lese gjennom hele denne tråden så dere får arrestere meg hvis dette allerede er nevnt. 

Under de to siste besøkene på "superchargers" fra helgens langtur hvor jeg var innom Aurland, Gol, Cinderella og Lyngdal har jeg merket meg en betydlig økning i støy fra en eller annen vifte som aktiveres under superlading. Den er skikkelig durrende og man kan kjenne vibrasjoner i hele bilen når den går for fullt.

Dette opplevde jeg også i dag.  Ladet på SC på Cinderella, og to ganger ila oppladingen kom denne duringen.  Tror egentlig ikke det var ei vifte - detter min mening er støyen for kraftig til at det kan være ei vifte, men hvem vet..?
Uansett;  Duringen tiltok gradvis ila 10-15 sekunder, og begge gangene forsvant lyden brått når jeg dempet musikken - muligens helt tilfeldig, men la merke til at den forsvant nøyaktig samtidig som jeg trykket på skjermen.

Det hele hørtes ikke bra ut - nesten som en kraftig trafo som står og brummer.  Lyden kom uten tvil ifra bilen-ikke fra laderen.  Ingen andre unoter før eller etter, og ladingen funket fjell :-)

Jeg setter en hundrings på at dette er kompressoren til kjøleanlegget. Den starter nok for å kjøle batteriet så det ikke blir for varmt under lading. Jeg kan høre og føle min starte når bilen står stille i carporten og jeg skrur på klimaanlegget, men det drukner i alt annet under kjøring.

Vann/vann-varmepumpa mi hjemme avgir en tilsvarende lyd/vibrasjon.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

shb

Er det flere som får sår i Cyklon felgene? Den ene såg jeg dagen etter jeg fikk de på bilen i oktober i Bergen med Pirelli. Den skulle de fikse når jeg la om til sommer dekk. Det andre forhjulet såg jeg i dag når jeg vasket.  Tesla i Bergen mente det ikke var noe kantkjøring. Det virker som lakken eller litt av overflaten slipper.
Jobber med hurtiglading i Eviny
EQS 2022 og e-Golf 2020

Hyperstress

Må speilene innstilles for tilt i revers (bortsett fra å skru på funksjonen). Mine tilter ikke ned når jeg rygger..
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

cairnz

Sitat fra: Hyperstress på tirsdag 04. mars 2014, klokken 11:50
Må speilene innstilles for tilt i revers (bortsett fra å skru på funksjonen). Mine tilter ikke ned når jeg rygger..
Sett bilen i R, juster speilene som du vil ha de, Save. Sett bilen i D, juster som du vil ha de, Save. De skal nå bytte mellom innstillingene basert på om du har den i R eller N/D/P. Kanskje ikke nødvendig å lagre for hver gang, men da føler du deg nok sikrere på at det du gjør er korrekt :)
Elbilist

Hyperstress


Sitat fra: cairnz på tirsdag 04. mars 2014, klokken 11:53
Sitat fra: Hyperstress på tirsdag 04. mars 2014, klokken 11:50
Må speilene innstilles for tilt i revers (bortsett fra å skru på funksjonen). Mine tilter ikke ned når jeg rygger..
Sett bilen i R, juster speilene som du vil ha de, Save. Sett bilen i D, juster som du vil ha de, Save. De skal nå bytte mellom innstillingene basert på om du har den i R eller N/D/P. Kanskje ikke nødvendig å lagre for hver gang, men da føler du deg nok sikrere på at det du gjør er korrekt :)

D'oh! Det visste jeg jo egentlig. Kan ikke huske alt. :/ takk.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Tesla-man

Ikke egen bil men allikevel:

Parkerte mellom to Mod S med panotak på elparkeringen hos Kongsberg Maritime i går morges.  Når jeg skulle hjem på ettermiddagen stod den en med fult åpen luke.  Ikke akkurat vær for slikt på Kongsberg i tidlig Mars.  Fikk varslet eieren og han fikk vel lukket før regnet igjen satte inn...
Uansett: jeg kan ikke unngå å tenke at denne glassluka er kilde til etterhvert en lang liste med alvorlige feil og svakheter.  Kan heller ikke la vær å tenke at det var jaggu godt jeg lot vær å bestille den :-)
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

sisc1337

Sitat fra: Tesla-man på tirsdag 04. mars 2014, klokken 21:51
Ikke egen bil men allikevel:

Parkerte mellom to Mod S med panotak på elparkeringen hos Kongsberg Maritime i går morges.  Når jeg skulle hjem på ettermiddagen stod den en med fult åpen luke.  Ikke akkurat vær for slikt på Kongsberg i tidlig Mars.  Fikk varslet eieren og han fikk vel lukket før regnet igjen satte inn...
Uansett: jeg kan ikke unngå å tenke at denne glassluka er kilde til etterhvert en lang liste med alvorlige feil og svakheter.  Kan heller ikke la vær å tenke at det var jaggu godt jeg lot vær å bestille den :-)

Du har nok rett i at det er mange feil/svakheter med panorama taket, men dette høres da ut som en brukerfeil? Hadde personen glemt å lukke takluken eller hadde en åpnet seg av seg selv?
Perlehvit P85, 21" grå turbine, vinterpakke, panoramatak, ultra Hi-Fi lydsystem, smart luftfæring, techpakke, sikkerhetspakke, dobbeltlader, parkeringsassistent, premium interiørbelysning, hattehylle og karbonfiber interiør.

Bjoris

Dette er da ikke "nøkkelen i lomma" for da går vel alle rutene ned også? Jeg var også skeptisk til luka, men når vi MÅ ha takboks ble jeg liksom tvunget til å ta den, men liker ikke at det er mye trøbbel, nei... Satser på at vi får brukt den mye i sommer vi som får bilen først i mai så vi har noe glede av den før trøbbelet begynner:)

Tesla-man

Sitat fra: sisc1337 på tirsdag 04. mars 2014, klokken 22:05

Du har nok rett i at det er mange feil/svakheter med panorama taket, men dette høres da ut som en brukerfeil? Hadde personen glemt å lukke takluken eller hadde en åpnet seg av seg selv?

Kan jo være brukerfeil, vet ikke helt hvordan denne fungerer/styres med FOB'en.  Vinduene var lukket. 
Åpen luke var neppe intensjonen - været var som det har vært lenge på østlandet.
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

Moray

Sitat fra: cairnz på tirsdag 04. mars 2014, klokken 11:53
Sitat fra: Hyperstress på tirsdag 04. mars 2014, klokken 11:50
Må speilene innstilles for tilt i revers (bortsett fra å skru på funksjonen). Mine tilter ikke ned når jeg rygger..
Sett bilen i R, juster speilene som du vil ha de, Save. Sett bilen i D, juster som du vil ha de, Save. De skal nå bytte mellom innstillingene basert på om du har den i R eller N/D/P. Kanskje ikke nødvendig å lagre for hver gang, men da føler du deg nok sikrere på at det du gjør er korrekt :)

Funker dette bare med Techpakke?
S85

Djur1

Jeg hadde service på Tesla på grunn av taket.

De satt på en litt annen filt for å stoppe lydene som kommer fra panotaket. Etter noen dager var de tilbake.
Tech karen sa at de ikke hadde hatt disse problemene på de amerikanske bilene og heller ikke at vannet lå der hele tiden(mugg) og det renner inn når en åpner luka.
Han sa at det kom til å komme en fiks, men når det visste han ikke. Han sa at ingeniørene hos Tesla jobbet for å få løst saken. (høres ut som en potensiell recall)

Ellers skiftet de en del på understellet som var kjente svakheter, noe som de gjorde med alle biler som kom inn nå.
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

Øggen

Sitat fra: Djur1 på torsdag 06. mars 2014, klokken 10:30


Ellers skiftet de en del på understellet som var kjente svakheter, noe som de gjorde med alle biler som kom inn nå.

Vet du hva de skiftet??

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA